Beantwoord

Wegvallende internetverbinding Experia V10

  • 14 December 2019
  • 31 reacties
  • 356 keer bekeken

Vorige week nieuwe experiabox V10 geïnstalleerd met twee kpn versterkers (bedraad) na klachten WiFi. Drie dagen na installatie is situatie veel erger geworden. Internetverbinding valt om het uur weg, WiFi verbindingen ook. Lampjes box en versterkers branden wel gewoon. TV doet het wel. Herstart en reset fabrieksinstellingen leveren niets op. Behalve dat internet paar uur in de lucht blijft en dan weer uitvalt. Naast versterkers is alleen smart tv bekabeld op de experia box aangesloten, verder geen extra apparatuur. 

icon

Beste antwoord door Frank Overveen 25 January 2020, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat rot dit.. Ik had echt verwacht dat de monteur meer had kunnen doen en/of een andere monteur aan had kunnen sturen wanneer nodig.. Heb je vandaag nog opnieuw contact met ons gehad? Misschien is het toch een idee om de sonos te ontkoppelen en dit dan een poosje zo te houden. Op het moment dat wij aan onze kant nog steeds verbroken verbindingen constateren, dan zouden we nog eens een monteur moeten laten komen. Ik zal dan in mijn ticket richting de monteur nog duidelijker aangeven dat er iemand met expertise benodigd is. 

Ja ik heb vandaag opnieuw gebeld. Het rare was dat de helpdesk niet exact kon zeggen welke ‘categorie’ monteur er maandag is geweest. Ze sturen nu een nieuwe monteur dinsdag, die kan dan pas daarna weer een echte specialist inschakelen. Ik vind dat wel raar, ik heb nu twee keer iemand gehad die niet meer kan doen dan de lijn doormeten. Ik hoop dat er iemand kan komen die echt eens wat stoorzenders kan opsporen. Sonos is nu helemaal uitgeschakeld, maar ik vermoed dat ik vandaag of morgen toch weer een wegvallende verbinding krijg. Er moet of ergens een kabelbreuk zijn, of een apparaat dat stoort of toch de router of instelling daarin. Maar wat nu de juiste oplossing is, daar kom ik maar niet achter. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik hoop heel erg dat er vanaf dinsdag wat schot in de zaak zit inderdaad! Het zou ‘fijn’ zijn als de verstoringen zich ook voordoen zonder de Sonos, dat maakt het zoeken wat gerichter. Laat je het me nog even weten?

Reputatie 7
Badge +30

Het is al even dinsdag geweest! Hoe staat het er nu voor?

Ik heb nu 10 dagen lang geen uitval meer gehad nadat ik de Sonos luidsprekers helemaal van het systeem heb afgehaald. Fingers crossed. De monteur KPN heb ik afgebeld, een storingsmonteur heeft toch wat te weinig apparatuur om echt gericht te meten, bleek de laatste keer. Ik vraag me wel af hoe dan de Sonos goed te installeren maar voorlopig doe ik het nog even zonder 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijpelijk! Wat fijn om dit te lezen! Het wordt dus toch nog een zoektocht met de Sonos, dat is wel vervelend.. Hopelijk kom je er alsnog uit. Als je zin hebt om je er in te verdiepen, dan kan je vraag misschien nog eens aan de Sonos community stellen. Wellicht haal je daar nog nuttige informatie uit!