Beantwoord

Wegvallende verbinding

  • 24 October 2020
  • 70 reacties
  • 1779 keer bekeken

Reputatie 2

Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een nieuw abonnement bij KPN en heb ook een nieuwe modem gekregen. Helaas valt deze per dag meerdere keren uit zonder enige aanleiding en zit ik dus zonder internet. Wat zou hier een reden van kunnen zijn en, nog belangrijker, hoe los ik dit op?

 

Modem model: KPN Box 12

Type abonnement: Hussel Internet 100 Mbit/s

Acties ondernomen: 

  • Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd 
  • WiFi hulp uitgevoerd

Alvast bedankt!

Groeten Timo

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 October 2020, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

Reputatie 2

Tuurlijk! Ik ben vanmiddag vanaf 16:30u goed telefonisch bereikbaar mocht je willen bellen voor het maken van een afspraak :)

Ik heb mijn collega's gevraagd contact met jou te zoeken (en mij ook even op de hoogte te houden, als dat gelukt is)

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Is er al bekend wanneer ik gebeld word? Ik wacht nu al een tijdje maar heb nog geen belletje van KPN voorbij zien komen. 

Hoi @TimoT . Dat is spijtig.  :-(

Ik heb die afdeling een herinnering gestuurd. 

Het wachten is nog op een aanpassing in v12 software. Dit gaat mijn collega's helpen om jouw issue beter te analyseren. Er zal dus een afspraak gemaakt worden maar dat kan nog even duren.

Daarom heb ik de vrijheid genomen om jou een v10 te sturen zodat je niet aldoor die herstart ellende hebt.  Die zal via postzending naar jou toekomen.

@TimoT : Ik begrijp dat er een collega op bezoek is geweest maar dat het mysterie niet ontrafeld is?

Reputatie 2

@Erwin_ ,

Klopt! ‘Helaas’ was de modem in een goede bui toen je collega langs kwam en functioneerde hij dat uur prima. Toen hij weer weg was, viel hij weer twee keer uit;

14 december om 18:39 uur

15 december om 12:32 uur

Inmiddels is er ook een box met een ouder model modem gearriveerd, de Experia v10. Ik denk dat ik die maar eens ga installeren deze week...

Oef. Dat zal je net zien.  Mochten er na het installeren van de v10 opnieuw gekke dingen gebeuren, laat het weten.

Reputatie 2

Zal ik doen Erwin! Thanks voor alles in ieder geval :)

Reputatie 2

Hoi @Erwin_ ,

De v10 is aangesloten alleen ik krijg de melding;

Uw breedband verbinding werkt niet.

Wat kan ik hieraan doen?

Heb je ook een reset geforceerd? (10 seconden resetgaatje indrukken).

Als je dit gedaan hebt, even het modem de tijd geven. (20 minuten). Mocht er dan nog geen line-sync zijn, laat het weten!

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Ik heb inderdaad de reset geforceerd, maar het ‘wireless’ lampje brandt niet en ik krijg dezelfde foutmelding :(

Ik krijg het vermoeden dat het misschien spookt in mijn huis…. ;)

Ik krijg vanaf hier nu wel contact met een v10. Is het gelukt, @TimoT ? 

Reputatie 2

Hoi @Erwin_ ,

Er is vanmiddag een collega van je langsgekomen die de boel heeft aangesloten. Ergens in het systeem stond een instelling verkeerd die automatische WiFi op ‘uit’ zette.

Het is gelukt dus, ik ben online!!!
Nogmaals dank voor alles en fijne avond :)

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Dit ga je nooit geloven, maar ook de nieuwe V10 modem wordt soms uitgeschakeld als ik mijn laptop open doe! Ik krijg dan de melding “uw breedband verbinding werkt niet” en het bovenste knopje van de modem wordt oranje. Na ongeveer 5 minuten doet de WiFi het weer.

Ik ga maar gewoon accepteren dat mijn laptop een soort vloek op zich heeft rusten, waardoor dit probleem zal blijven bestaan. Geen noodzaak voor het sturen van een collega of een nieuwe oplossing, maar ik wilde het toch even melden ;-)

Fijne dagen! 

Reputatie 2

Hoi @Erwin_ ,

Helaas moet ik toch op mijn opmerking terugkomen. De modem valt nu per dag zo’n 4 tot 10 keer uit, zonder enige aanleiding. Mijn laptop heeft er misschien toch minder mee te maken dan ik dacht, aangezien de vorige keer dat de modem uitviel (1 min geleden) de laptop niet eens aan stond.

Heb je enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Ik wilde een monteur aansturen maar het systeem vind dat er een specialisten team naar moet kijken vanwege de ‘vele’ tickets de afgelopen tijd.

Ik vermoed dat hier alsnog een monteur uit gaat rollen maar we zullen even moeten afwachten tot ze contact met jou zoeken. Ik lees graag hoe het vordert! :-)

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Gisteren is er een monteur geweest die een aantal verbindingen in de kabellijn heeft nagekeken en gerepareerd. Volgens hem moet het probleem nu opgelost zijn. Sinds zijn komst is er geen storing meer geweest en alle lichtjes staan op groen! ✅ 

Dank voor alle hulp nogmaals en hopelijk blijft alles goed werken :)

Fijne jaarwisseling!

Ik zal morgenavond op je proosten en je een storingsvrij 2021 toewensen, @TimoT ! ;-)

Thanks for the information keep sharing such informative post keep suggesting such post.