Beantwoord

Wegvallende verbinding LAN poorten experiabox V10

  • 23 January 2020
  • 40 reacties
  • 3302 keer bekeken

Sinds half november heb ik een nieuwe experiabox (V10) gekregen omdat mijn oude de geest had gegeven. Sindsdien is er een heel hardnekkig probleem: de verbinding op de LAN poorten van de experiabox vallen regelmatig weg. Dit gebeurt op onvoorspelbare momenten en voor enkele minuten tot een half uur. Het herstelt zich spontaan weer

De wifi functie geeft geen problemen (maar met uitbreiding dmv experia wifi wel want op LAN poort aangesloten)

Heb alles geprobeerd: reset van alle aangesloten apparaten alsmede het glasvezelmodem. Alle utp kabels nagelopen: zijn allemaal cat 5 of 6. Gisteren is zelfs de experiabox omgeruild door de support afdeling maar het probleem is niet opgelost.

Ik word er een beetje moedeloos van. Herkent iemand dit probleem?

Kan het ook aan het glasvezelmodem liggen ?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 September 2020, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Erwin_ 

profiel is aangevuld. 

@Richard_M : Ik zie dat er gisteren een nieuwe experiabox is opgestuurd. Heb jij via andere ingang contact gehad?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@Erwin_ ik ben in contact met een collega van jou. Helaas is het probleem niet verholpen met de nieuwe Experiabox. 

Wat ervaar je nu met die nieuwe experiabox? Wat heb je er op aangesloten? En waar gaat het mis?

@Erwin_ 

Ik ervaar exact hetzelfde als met mijn oude ExperiaBox. 

Vanuit mijn EB heb ik mijn interactieve Tv op aangesloten, mijn Linksys Vellop en Netgear switch.

Op de Netgear switch is dan weer mijn Alarm systeem, Philips Hue en camera aangesloten.

Voorheen was ook mijn Sonos Boost erop aangesloten alleen heb ik deze nu er even helemaal af gehaald. Op internet ben ik namelijk wat tegen gekomen dat dit wellicht het probleem met de experiabox kan veroorzaken. Dit ben ik dus nu nog aan het testen en kan hier op dit moment nog niks over kwijt.

Ik probeer je even te bellen om het een en ander door te spreken maar ik krijg je niet te pakken. Schikt morgen, in het begin van de middag? Je hoeft niet perse thuis te zijn.

Ik ben nu weer bereikbaar. Morgen wordt het wel lastig, anders wordt het vrijdag. 

Leuk om even met je gesproken te hebben. De storing is momenteel niet aanwezig. Het zou kunnen dat de sonos de boosdoener was. Dat ga je de komende tijd monitoren.

Mocht de storing terugkeren, wil ik dat graag weten zodat we volgende stappen kunnen ondernemen. 

@Erwin_ 

Zoals beloofd zou ik nog terugkoppeling geven. Sinds 14 oktober heb ik geen problemen meer ondervonden met de ExperiaBox, het lijkt er dus op dat het met de Sonos Boost te maken heeft.

In mijn geval is deze gelukkig overbodig geworden dus ik zal hem niet meer aansluiten, maar kan mij best voorstellen dat mensen de boost wel gebruiken om hun Sonos bereik thuis te verbeteren.

Dank voor de update en ik ben blij dat het nu stabiel is. 

We zien vaker issues met Sonos apparatuur en soms is het lastig om de exacte oorzaak te vinden. Dat verschilt ook per situatie. 

Ook hier sinds enige tijd bijna dagelijks …… Woonveilig alarmsysteem meldt “Internetverbinding verbroken” en na verloop van vaak meer dan een uur wordt deze vanzelf weer hersteld.
Heb alle poorten geprobeerd en heb geen probleem met overige aangesloten apparatuur.

Reputatie 7
Badge +24

Ook hier sinds enige tijd bijna dagelijks …… Woonveilig alarmsysteem meldt “Internetverbinding verbroken” en na verloop van vaak meer dan een uur wordt deze vanzelf weer hersteld.
Heb alle poorten geprobeerd en heb geen probleem met overige aangesloten apparatuur.

Wat doen de lampjes bij de poorten op dat moment? 

 

Dit zal ik in de gaten gaan houden.

Bij toeval zag ik wel dat WoonVeilig, nadat de internetverbinding weer was hersteld, enkel hetzelfde adres was alsvoor de verbreking (inmiddels had een ander apparaat het oorspronkelijke adres gekregen).

in mijn beleving kan dit betekenen dat de WoonVeilig huiscentrale zelf tijdelijk afscheid neemt, of dat de betreffende poort tijdelijk uitvalt.