Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39491 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

Reputatie 6
Badge +3

De KPN Box 12 is inderdaad het nieuwe modem. Jullie willen wat specs begrijp ik. Komt ‘ie:

  • Merk: Sagemcom.
  • Cover gemaakt 100% recycled materiaal en is daarom zwart.
  • Dubbele memory t.o.v. v10(a).
  • Geschikt voor singe line, niet voor pairbonding.
  • Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting 
  • 4 ethernetpoorten.
  • 2 telefoniepoorten.
  • Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg: https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan 
  • De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

En een afbeelding om het compleet te maken:

 


Dat klinkt erg goed! Baal enorm dat de laatste WiFi standaard niet op mijn Experia 10 zit. Heb inmiddels toch al wat apparaten die 802.11ax praten. 
 

Maar ik begrijp dat je niet zomaar een nieuwe router krijgt bij KPN. Eigen router kan natuurlijk. Maar dan wil ik graag een ASUS en die spreekt (nog) geen ITV.

 

Gaan we deze nog pilotten? Ik bied me aan 🤓😇

Hallo @Alpha89 , die pilot zal al wel ruim een jaar geleden gestart zijn en nu in de afrondende fase.

Zoals je eerder binnen dit topic kunt lezen heeft een ‘beperkt aantal klanten’ de modem reeds ontvangen en daar is de app op aangepast om verder te kunnen testen.

Dus ik ben bang dat we niet (meer) als tester in aanmerking zullen komen.

 

Reputatie 7
Badge +25

Gaan we deze nog pilotten? Ik bied me aan 🤓😇

Helaas deze keer geen pilot via het forum...

Reputatie 6
Badge +3

Gaan we deze nog pilotten? Ik bied me aan 🤓😇

Helaas deze keer geen pilot via het forum...

Okay helder. En mijn Experia box 10 moet een bepaalde leeftijd bereiken voor deze vervangen wordt? Daar er nog actief v8 en v9 gebruikt wordt zal dit nog wel een jaartje of 10 duren gok ik?

 

Hallo @Alpha89 , die pilot zal al wel ruim een jaar geleden gestart zijn en nu in de afrondende fase.

Zoals je eerder binnen dit topic kunt lezen heeft een ‘beperkt aantal klanten’ de modem reeds ontvangen en daar is de app op aangepast om verder te kunnen testen.

Dus ik ben bang dat we niet (meer) als tester in aanmerking zullen komen.

 

Ah okay dankjewel Jan!

Reputatie 7
Badge +25

Gaan we deze nog pilotten? Ik bied me aan 🤓😇

Helaas deze keer geen pilot via het forum...

Okay helder. En mijn Experia box 10 moet een bepaalde leeftijd bereiken voor deze vervangen wordt? Daar er nog actief v8 en v9 gebruikt wordt zal dit nog wel een jaartje of 10 duren gok ik?

Het pro-actief ruilen van een modem gebeurt zelden (zou ook heel duur zijn en totaal niet in lijn met een circulaire ambitie). Dus echt alleen bij een defect, of bijvoorbeeld als ze technologische vooruitgang in de weg staan omdat ze dan niet meer werken of iets dergelijks. Als iemand nu een V8 of V9 heeft, dan is dat in principe prima, maar ze worden niet meer geleverd aan klanten. 

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Reputatie 7

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Dan kan je daar geen gebruik van maken en moet je gewoon op de oude vertrouwde manier contact maken.

Reputatie 7
Badge +24

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Dan kan je daar geen gebruik van maken en moet je gewoon op de oude vertrouwde manier contact maken.

Laten we hopen dat da nog kan 😁 

Reputatie 7
Badge +7

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

@PeterG Gelukkig hebben we dan nog de wps-knop. Die gebruik ik de laatste tijd voor alle apparaten. Niet alleen laptops, maar ook mobieltjes en zelfs de wifi-printer.

Overigens heb ik voor mijn gastnetwerk zelf een qr-code gemaakt. Is altijd handig.

Reputatie 2

Heeft deze ook ondersteuning voor WPA3 beveiliging ?

Reputatie 7

De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Die QR code werkt alleen als je de wifi instelling ongewijzigd laat, iets wat ik mensen sterk zou afraden.

Reputatie 7
Badge +25

Heeft deze ook ondersteuning voor WPA3 beveiliging ?

Technisch gezien kan de V12 dat wel, echter is dat nog niet softwarematig geïmplementeerd.

Reputatie 6
Badge +8

Ik lees 4 ethernetpoorten. Is dat dan 3 x LAN en 1 x WAN? 

Niet dat ik interesse heb: Ik hou het liever bij mijn Fritz!Box 7590 :)

Reputatie 7
Badge +25

Ik lees 4 ethernetpoorten. Is dat dan 3 x LAN en 1 x WAN? 

Niet dat ik interesse heb: Ik hou het liever bij mijn Fritz!Box 7590 :)

4 x LAN en 1 x WAN

 

Moet daar bovenaan op de sticker niet KPN Box 12 staan? Nu staat er alleen KPN Box.

Reputatie 7
Badge +25

Moet daar bovenaan op de sticker niet KPN Box 12 staan? Nu staat er alleen KPN Box.

Ik weet niet of daar een 12 achter komt te staan eerlijk gezegd.

Reputatie 7

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Dan kan je daar geen gebruik van maken en moet je gewoon op de oude vertrouwde manier contact maken.

Laten we hopen dat da nog kan 😁 

Natuurlijk kan dat nog. :wink:

Reputatie 7

Moet daar bovenaan op de sticker niet KPN Box 12 staan? Nu staat er alleen KPN Box.

Ik weet niet of daar een 12 achter komt te staan eerlijk gezegd.

In ieder geval geen 11. :grin:

In ieder geval geen 11.  :grin:

Die had jij al geclaimd, @wjb .

Als mensen anders gaan zoeken op experiabox 11 ofzo dan komen ze op jouw info. Dat wordt verwarrend.

Reputatie 7
Badge +24

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Dan kan je daar geen gebruik van maken en moet je gewoon op de oude vertrouwde manier contact maken.

Laten we hopen dat da nog kan 😁 

Natuurlijk kan dat nog. :wink:

Nou ... ik kom soms apparatuur tegen, of handleidingen van apparatuur tegen, waarbij men helemaal vergeten lijkt te zijn dat sommige mensen misschien geen smartfoon hebben. Of misschien wel hebben, maar niet willen gebruiken. Zo kwam ik onlangs nog op eBay een beveiligingscamera tegen waarbij gewoon stond: "Besturing via app op Android of iOS. Heeft geen webinterface." 🤢

Reputatie 7

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

Dan kan je daar geen gebruik van maken en moet je gewoon op de oude vertrouwde manier contact maken.

Laten we hopen dat da nog kan 😁 

Natuurlijk kan dat nog. :wink:

Nou ... ik kom soms apparatuur tegen, of handleidingen van apparatuur tegen, waarbij men helemaal vergeten lijkt te zijn dat sommige mensen misschien geen smartfoon hebben. Of misschien wel hebben, maar niet willen gebruiken. Zo kwam ik onlangs nog op eBay een beveiligingscamera tegen waarbij gewoon stond: "Besturing via app op Android of iOS. Heeft geen webinterface." 🤢

Dat is hier niet het geval hoor, kijk maar eens naar die sticker op de achterzijde van die V12.

Reputatie 3
Badge +1

Kunnen we die KPN Box 12 ook kopen?
Oude omruilen en tegen geringe betaling deze nieuwste versie ontvangen?

Reputatie 4
Badge +5

Kunnen we die KPN Box 12 ook kopen?
Oude omruilen en tegen geringe betaling deze nieuwste versie ontvangen?

Kopen hoeft niet je huurt de apparatuur van kpn  je als je modem niet goed werk krijg je na verloop van  de tijd de nieuwste 

Reputatie 7
Badge +24

Kunnen we die KPN Box 12 ook kopen?
Oude omruilen en tegen geringe betaling deze nieuwste versie ontvangen?

Dat heeft nog nooit gekund. Waarom zou je überhaupt willen? Als het je om de WiFi te doen is, dan kun je beter een goed wifi accespoint aanschaffen.

KPN biedt de Experiaboxen en de nieuwe KPN BOX 12 niet als koop aan. Deze maken gewoon (noodzakelijk) onderdeel uit van je abonnement als je geen “eigen” modem wilt.

Wel is het mogelijk om een ander type modem aan te schaffen. Gebruik je ITV dan zou dat een Fritzbox moeten zijn.

Fritzbox huren ( € 7,95 extra per maand met Tech Desk) kpn.com/fritzbox.

KPN: Eigen modem instellen en gebruiken.