Beantwoord

Wi-Fi Manager wordt telkens halverwege afgebroken

  • 31 August 2021
  • 40 reacties
  • 282 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik ga er nog even voor je achteraan. Je hoort nog van me @Ruggiero 

edit: ik krijg net te horen dat mijn collega's achter de schermen nog bezig zijn met het onderzoeken waar dit hem in zit.
Ik kom hier alsnog even op terug.

Hoi @Ruggiero, Thomas is vrij, vandaar dat ik in jouw topic reageer. Zoals hij al vertelde speelden er wat issues met de Wifi Manager, deze zijn nu opgelost! Probeer eens opnieuw om 'm te doorlopen, laat het gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 2

Ik ga er nog even voor je achteraan. Je hoort nog van me @Ruggiero 

edit: ik krijg net te horen dat mijn collega's achter de schermen nog bezig zijn met het onderzoeken waar dit hem in zit.
Ik kom hier alsnog even op terug.

Hoi @Ruggiero, Thomas is vrij, vandaar dat ik in jouw topic reageer. Zoals hij al vertelde speelden er wat issues met de Wifi Manager, deze zijn nu opgelost! Probeer eens opnieuw om 'm te doorlopen, laat het gerust weten als je vragen hebt.

Dag Alexandra, hartelijk dank voor je reactie.

Het probleem is nog steeds hetzelfde, er is helaas niets veranderd. Ik strand nog steeds bij dezelfde melding met hetzelfde plaatje als waar ik al eerder een screenshot van heb geplaatst.

Hartelijke groet, Rogier. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Ruggiero, dankjewel voor het signaal en je hebt helemaal gelijk: de problemen bleken helaas niet opgelost. Sorry voor het dode vogeltje waarmee ik je blij probeerde te maken :disappointed_relieved: Het wordt in de tussentijd weer onderzocht door de specialisten, ik heb nog geen verder updates. Zo gauw ik nieuws heb, deel ik het hier met je.

Reputatie 7
Badge +19

@Ruggiero Mijn update is veel later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor. Bovenstaande issues met de Wifi Manager zijn intussen opgelost, ik hoop dan ook dat je er in de tussentijd uit gekomen bent. Probeer het gerust even opnieuw. Mocht je iets opmerken of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 2

Tsja, wat zal ik zeggen… 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Ruggiero Helaas.. Ik koppel het terug aan de specialisten en ik kom er bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben terugkoppeling, @Ruggiero. We zien dat jij twee vaste abonnementen gekoppeld hebt aan je KPN ID. Dat is iets waar onze servicetools nog niet optimaal mee om kunnen gaan. Wat er in jouw geval dan gebeurt op het moment dat het fout gaat is dat de Wifi Manager het Digitenne abonnement uitleest. Daar zit geen internet bij, dus ook geen wifi, en dan gaat het mis. Wordt aan gewerkt om de servicetools hierin te verbeteren. Maar voor nu is het dan aan te raden, als je de Wifi Manager wilt gebruiken, om op die momenten het Digitenne abonnement (tijdelijk) te ontkoppelen van het KPN ID. 

Reputatie 2

Beste Erik en collega's,

Het heeft even geduurd maar het lijkt nu zowaar weer goed te werken! De WiFi Manager doet het weer!  Ik heb zelfs inmiddels een nieuwe router aangeboden gekregen, de KPN Box 12.

Maar nu we het er toch over hebben nog even een vraagje over Digitenne: ik betaal al jaren de normale prijs voor Digitenne, nu 23 euro per maand. Maar klopt het nou dat ik het voor maar 5 euro kan krijgen bij mijn andere abonnement? Dan betaal ik natuurlijk al jaren veel te veel 😭 Hoe kan ik dit veranderen en kan ik met terugwerkende kracht nog geld terugkrijgen?

Hartelijke groet, Rogier 

Reputatie 7
Badge +10

Hi Rogier!

Fijn om te lezen dat het weer goed lijkt te werken.

Het klopt inderdaad dat als het Digitenne abonnement onder het Internet en TV abonnement wordt geplaatst, je alleen voor de Digitenne tuners betaalt en de abonnementskosten à € 23,- komen te vervallen.

Ik heb daarom het verzoek gedaan om jouw Digitenne abonnement onder jouw Internet en TV abonnement te plaatsen. Over een vergoeding stuur ik je een privébericht!

Reputatie 2

Ik heb nu een heel ander probleem met deze nieuwe KPN Box 12. Als ik mijn e-mail wil ophalen op mijn telefoon krijg ik steeds de melding 'kan geen verbinding met de server maken'. Het probleem doet zich alleen voor wanneer ik met mijn eigen WiFi netwerk ben verbonden. Voorheen, met mijn oude Experiabox, had ik nooit ergens last van.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Ruggiero, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik lees dat 't uiteindelijk gelukt is met de Wifi Manager en je nu een nieuw modem hebt. Opvallend dat nu alleen je mail op je telefoon moeilijk doet, ik heb dit niet specifiek eerder zien gebeuren bij de Box 12. Gebruik je een kpn e-mailadres of iets anders? En hoe is het e-mailadres ingesteld (bijvoorbeeld via Pop3 of IMAP)? En hoe gaat het met je mail op andere apparaten?

Reputatie 2

Dag Alexandra, voor jou ook de beste wensen. 

Ik heb het zelf weten op te lossen inmiddels mede dankzij ervaringen van anderen die ik las in het forum. De bottleneck was Internet Protocol versie 6. Ik heb dit uitgeschakeld in de KPN Box 12 en dat heeft het euvel gelukkig verholpen.

Misschien weet jij nog een andere oplossing voor dit euvel? Op termijn heb ik dat nieuwe protocol namelijk misschien wel nodig?

Houdoe! 🤗 

Reputatie 7
Badge +19

@Ruggiero Fijn dat je in ieder geval een tussentijdse oplossing hebt gevonden! Ik vind het een goede vraag of er andere oplossingen zijn, want ik heb het niet eerder voorbij zien komen. Dan moeten we eerst even kijken naar hoe je je mail gebruikt, hoe je het ingesteld hebt, en hoe het op andere apparaten gaat. Vanaf daar kunnen we verder kijken.

….. Gebruik je een kpn e-mailadres of iets anders? En hoe is het e-mailadres ingesteld (bijvoorbeeld via Pop3 of IMAP)? En hoe gaat het met je mail op andere apparaten?

 

Reputatie 2

Hoi Alexandra!

Ik heb een eigen domein met daarbij mijn eigen e-mailboxen via Active24. Het lukte specifiek bij mijn mobiele telefoon (Sony Xperia 1) niet meer om langs gebruikelijke weg mijn e-mail op te halen, daarvoor moest ik eerst de Wifi verbinding verbreken. Via het mobiele net lukte het dan wel. Nu ik dat nieuwe protocol dus heb uitgezet is dit opgelost.

Groetjes, Rogier 

Reputatie 7
Badge +19

@Ruggiero Ah, helder! Het is lastig om te zeggen of er andere oplossingen zijn aangezien je geen kpn e-mailadres gebruikt - deze valt niet binnen onze ondersteuning. Het werkt nu met de wijziging van de instellingen die je hebt gedaan, dat is fijn. Mocht je daar in de toekomst tegen aan lopen, trek dan aan de bel. Als je wilt uitzoeken of er nu andere opties zijn, raad ik je om navraag te doen bij de beheerder van je domein en e-mailadres.