Vraag

Wie jokt er? Informatie over wie het glasvezelkastje monteert klopt niet.

  • 9 April 2021
  • 27 reacties
  • 5595 keer bekeken

Op https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modem-aansluiten-op-glasvezel.htm
staat: “Er komt altijd een monteur van KPN NetwerkNL om je glasvezelaansluitpunt klaar te maken. De monteur sluit ook alvast het rode kabeltje en de stroomadapter aan.”

KPNNetwerk zegt dat dat niet waar is en wil in de slag met KPN om die onzin van de website verwijderd te krijgen. Maar de tekst staat er nog steeds.

 

Op https://www.kpn.com/service/pakket-installeren.htm staat een filmpje. de eerste vraag is “welke modem heb je?” en je kunt Experiabox V10 kiezen. Kennelijk is de Experiabox een modem. Klik je daarop, dan zegt hij “Wakker modem!’ en verschijnen installatie-instructies. In plaats van een rode kabel mag je ook een witte kabel met gele stekkers gebruiken, en misschien is elke gewone netwerkkabel wel goed. Maar ik snap niet hoe je die kabel in het glasvezelkastje krijgt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hoi @Feikie. I Tot mijn verbazing lijkt KPNNetwerk de verbinding nu aan ons opgeleverd te hebben (yay!). Ik ga intern even navragen of er nu een monteur gepland kan worden. Ik wil je niet teveel hoop geven, want ik kan alleen aan de voorkant zien dat er nu wél een vinkje staat bij glas en helaas niet of het technisch daadwerkelijk beschikbaar is:see_no_evil: . Maar... Meestal betekent dit: ‘gereed, let's go!’ 

Ik ga mailen. Je hoort van me :hugging:

Dank je Lisa. Zoals ik als schreef, ik hoorde van KPNNetwerk dat de verbinding in november al opgeleverd is, op dezelfde dag als hier het Glasvezelaansluitpunt in de meterkast werd geschroefd. Dat wist KPN kennelijk nog niet. KPNNetwerk zegt dat hun taak hiermee voltooid is en dat KPN het verder moet opknappen. In het laatste telefoongesprek met KPN werd ik echter doorverbonden met KPNNetwerk om een afspraak te maken en op 14 mei komt er een techneut van KPNNetwerk. Ik ben benieuwd.

Ik had gedacht dat het maken van glasvezelaansluitingen voor KPN een routineklus was, iets wat KPN honderden keren per dag doet. Het blijkt echter heel erg moeilijk te zijn. Maar ik houd ze aan de belofte op de website: het kost me niks.

Reputatie 7
Badge +17

@Feikie  KPNNetwerk heeft de glasvezelkabel vast toen (november) ook opgeleverd. Dit hebben ze alleen nooit afgevinkt bij ons waardoor wij niet konden leveren op glas. Een beetje hetzelfde als een nieuwbouwwijk. Als de adressen nog niet officieel geregistreerd zijn, kan er geen abonnement voor besteld worden, terwijl de woningen al wel uit de grond gestampt zijn. 

Goed, ik heb het even nagevraagd. De afspraak op 14 mei is met ons. Een monteur van ons gaat je overzetten op glasvezel. Dit is gratis. :sunglasses: Er is helaas geen eerdere afspraak mogelijk. Nog heel even geduld en dan ein-de-lijk glas!:zap: