Vraag

Wifi problemen

  • 23 June 2020
  • 36 reacties
  • 2104 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 1

@Nadia 

Dankjewel. De DVS gaan niet naar een ander apparaat dan de tv ontvanger, dus er lijkt iets vreemds te gebeuren. 

Ik kom hier hopelijk begin volgende week even op terug, ik ga kabels trekken uit de meterkast naar boven en naar de woonkamer om de DVS te kunnen vervangen door bekabeld netwerk.

Maar zoals ik zei liggen de kabels er niet, dus ik moet ze eerst even kopen en trekken. Ik kom er later dus nog even op terug als de kabels liggen.

 

Dank voor zover!

Reputatie 7

Top. Ik snap dat het even een onplezierig werkje is, want het kost vooral tijd om de kabels uit het zicht weg te werken. Maar, dan heb je ook wat, en er heel lang plezier van! 

Ben wel benieuwd welk merk en type DVS je ertussen hebt? Weet je zeker dat er niet ergens een switch of ander ‘verdeel'apparaat tussenzit? 
Nu je de DVS er tussenuit hebt gehaald, hoe gaat het met de internetverbinding? Werkt dat weer optimaal? Want daar gaat het uiteraard om :)

Reputatie 1

Het is Devolo 650. In mijn abonnement hiervoor bij Telfort gekregen. Dat zijn totaal drie adapters, een in de meterkast, een in de woonkamer en een boven.

Andere verdeelapparaten zitten er niet tussen. 

 

Internet lijkt stabieler, ik hoop dat definitief te kunnen bevestigen als de kabels er liggen

Reputatie 7

Fijn dat het internet nu een stuk stabieler is, hopelijk blijft dat zo! 

Voor het verbeteren van je wifi zou je nu (zonder de versterkers) de KPN Wifi Manager kunnen uitvoeren, om je te helpen met een stabiel draadloos netwerk in je hele huis. 

Reputatie 1

Hi @Nadia 

Het zat even tegen, maar de kabels zijn getrokken en alles werkt nu zonder de DVS en zonder extender.

Zojuist ook de Wifi Manager gedaan, dus nu ga ik de komende dagen aankijken of een en ander verbetert.

Ik hoop dat het zo weer werkt, zoals je vermoed. Dank voor zover!

Reputatie 7

Hoi @K10, het is ook niet een klusje die je zo even doet. Maar gelukkig, je hebt de taak volbracht. Top! 
Ik zie dat je binnenkort twee KPN versterkers krijgt, dan moet het helemaal goed komen. Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik zie je ervaring later graag tegemoet. Dank tot dusver voor de update :D

Reputatie 7

Hoi K10, hoe gaat het daar? Alles weer thuis op z'n plek? :) Heb je kans gehad om de KPN Wifi Manager te doorlopen? Ik hoor het graag :D

Je bent al een aantal maanden bezig om wifi problemen op te lossen lees ik zo snel

hier al 3 jaar en zeker 30 monteurs met nog steeds geen resultaat 

welkom bij kpn

Reputatie 7

Hey @Dre12, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je vraag even is blijven liggen, sorry voor het ongemak. 

Ik lees dat je al lange tijd problemen ervaart met wifi, dat is balen! We helpen je hier graag verder, daarvoor hebben we wat meer info van je nodig. Wat heb je geprobeerd om de wifi te verbeteren? Welk modem heb je? Zijn er nog andere apparaten aangesloten op het modem? Ervaar je verbindingsproblemen op een aantal plekken in huis? 

Probleem is allang bekend bij kpn

monteur tig is er al mee bezig en monotoren het

we gaan zien wat het wordt

als het niet opgelost wordt stappen we over

zijn er wel klaar mee inmiddels

Reputatie 7

Hallo Dre12.Ik begrijp je frustratie goed, vooral als de oplossing na veel inspanning en monteurs nog niet is gekomen. Ik weet ook niet of ik je verder kan helpen, zo te lezen proberen we er alles aan te doen: door je lijn in de gaten te houden (monitoren) om jouw verbinding te stabiliseren. Mocht je vragen hebben, dan kun je ze hier kwijt. Maar wil je dat ik gericht voor je aan de slag ga, dan heb ik meer informatie en/of gegevens van je nodig.