Beantwoord

WiFi Samsung S9 valt weg

  • 15 May 2020
  • 43 reacties
  • 331 keer bekeken

Goedenavond. Sinds enkele weken hebben wij in de nieuwe woning een experiabox V10. Ni valt dagelijks mijn contact met de wifi weg. Ik gebruik een SamsungS9. Mijn vrouw en dochter hebben allebei een iphone en bij hun is dat niet. Hoe kan dat? En wat kan ik eraan doen. (En nee ga geen iphone kopen😉) hoor graag wat de oplossing is want dagelijks resetten vindt ik ook geen optie.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 26 June 2020, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Die gaat ook niet naar de aansluitingen kijken. De monteur gaat jouw WiFi netwerk bekijken en verbeteren. Als je daar voor open staat plan ik een monteur voor je in. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer ontvangen. Ik ga er dan ook vanuit dat het probleem is opgelost. 

Plan maar een monteur in!

Reputatie 7
Badge +20

Dat zou ik nu wel weer willen, maar omdat we toch alweer enige tijd verder zijn heb ik die mogelijkheid niet meer. :( Excuses hiervoor. Het systeem vraagt om nog eens de WiFi manager te doorlopen.  Lukt dat? Aan de hand daarvan kan ik verder kijken. Overigens kan een monteur niet veel me het bereik, hij kan alleen eventuele WiFi versterkers op een logische plek plaatsten. Maar wil je echt het bereik vergroten, dan zullen er punten bij moeten komen. Bij wegvallende verbinding, kan een monteur veel meer. 

Bart_Z, wat een onzin allemaal. Dus al dat contact voor niks…. Ik heb een Experia Wifi Versterker staan (oud model) en bekabeld van KPN, staat andere kant van het huis t.o.v. de router. Toch is op die plek de wifi niet optimaal. Maar blijkt dat ik het er maar mee moet doen. Vindt het heel bijzonder allemaal.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil je zeker nog graag verder helpen. Als ik nu zo kijk is jouw laagste snelheid 100 Mbit/s. Dus aan de snelheid ligt het niet. Het gaat nu echt om de afstand. Ik begrijp dat je op de plek waar de WiFi dus minder is de Experia WiFi hebt staan. Alleen deze geeft niet het gewenste resultaat? Wat bedoel je met oud model? Want als het de zwarte vierkante is, dan is dat zeker geen oud model. Deze werkt ook perfect samen met jouw V10a modem.  Waar zijn nu exact de problemen en waar staat het modem en de versterker?

Situatie : Heb een gelijkvloerse woning van 130 m2 vloeroppervlakte. De meterkast en router is in de hoek van de voorkant woning gesitueerd. Aan de achterzijde heb ik in het midden een experia wifi versterker bekabeld geplaatst.

Met oude type bedoel ik een aantal jaren oud, (een vd eerste versies denk ik) meegenomen uit vorige woning. Was wit/grijs maar door de jaren inmiddels geel verkleurd. Lampjes branden zoals het hoort. Rondom de meterkast is de wifi prima maar richting de achterkant wordt het minder.

100 mb is prima zeg je maar ik heb een abbo van 500 mb dus is de snelheid dan niet aan de lage kant?

Wellicht mogelijk om een nieuwere wifi versterker op te sturen om te kijken of dit beter werkt? Zijn we misschien van het probleem af.

Hoor graag van je.

 

Reputatie 7
Badge +20

Aha, je hebt de witte, deze: 


Dat is niet de Experia WiFi, maar het model ervoor. 

Deze is ook al eens opnieuw opgestart? 

100 Mbit/s is in principe prima snelheid en ook het minimale wat je haalt. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van verschillende speedtest in jouw woning. Kun je die delen?
Of zou je anders de versterkers eens kunnen resetten zodat je deze als nieuw kan installeren. Maakt dat verschil?

Ja dat is degene die ik heb. Restart zeker gedaan evenals het opnieuw installeren. Maar heeft het nieuwe type niet een beter bereik en misschien betere verbindingsmogelijkheden. Speedtest gedaan op verschillende plaatsen in mijn huis….ongeveer download 72.5 mbs, Upload 65,9 mbs. Kom nu niet aan de 100 mbs.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat je geen verbetering merkt. Dan ben ik ook wel even voor de opties heen voor deze versterker. Je kan dan overwegen andere aan te schaffen. Bijvoorbeeld de SuperWiFi's, maar er zijn zeker ook andere opties. 

Hoi Bart ben weer terug van vakantie. Dus ben je door de opties heen(???) Oplossing die je biedt is dus koop maar een nieuwe. Heel klant vriendelijk voor een een klant die al lang KPN klant is. Omdat juliie telkens nieuwe apparatuur aanbieden heb ik nu een oude. Maar goed elke reactie weer dichterbij een overstap. Ik zou het netjes afhandelen met mijn klant! Elke keer verwijzen naar allerlei apps (die niet werken) en na heel veel berichten met de oplossing komen dat je maar iets nieuws moet kopen. Zeer teleurstellend.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt het over het bereik, deze versterker krijgt het blijkbaar niet voor elkaar om jouw gehele appartement van goede WiFi te voorzien. Aangezien de versterkers eigendom zijn kan ik je geen nieuwe sturen, waar je over begon. Maar ik heb nog even met collega's besproken of zij nog ideeën hebben. Mijn collega gaf aan dat je nog eens kan proberen de 2.4 GHz en de 5 GHz band van elkaar te scheiden. Dus twee Wifi netwerken daar van maken. 2.4 GHz heeft een wat groter bereik dan de 5 GHz, maar zal wat minder snel zijn.

Op de afbeelding zie je waar je dit kan aanpassen:

Hoe je kan inloggen lees je op de pagina hoe je de versterker kan instellen.

Zal het proberen...😔

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd of je daarmee het bereik kan vergroten. Ik hoor het graag. Anders zit er denk ik toch niets anders op om toch nog extra apparatuur aan te schaffen al begrijp ik dat het in jouw situatie niet wenselijk is. 

Bereik is niet vergroot. Wat adviseer je qua producten? Losse Wifi versterkers voor in stopcontacten (repeaters)?

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je het bereik wilt vergroten zou ik toch voor een acces point gaan die bekabeld aangesloten kan worden. In onze webshop zie je de opties die wij bieden. 

Heb gekeken Bart, dus kom ik op deze uit:

Maardie heb ik al, alleen dan oudere versie. Kan ik die inruilen?

Reputatie 7
Badge +20

Die kan je helaas niet inruilen. De Experia WiFi is zeker een optie of de SuperWiFi's. Dat zijn de twee die wij bieden.Â