Beantwoord

WiFi-signaal valt steeds weg

  • 19 August 2020
  • 44 reacties
  • 24249 keer bekeken

Hoi Astrid, ik heb precies hetzelfde, sinds deze week valt iedere keer het Wi-Fi signaal weg, heb via KPN ook de Wi-Fi manager al helemaal doorlopen, maar is hiermee niet opgelost helaas! Ik heb internet van KPN al heel erg lang, waarvan 8 jaar op dit adres waar ik nu woon. Nooit last van gehad sinds deze week. Heel irritant! Aan het eind nadat ik de Wi-Fi manager had doorlopen kreeg ik nog wel de melding dat alles goed zou zijn, maar dat er nog wel verbeter mogelijkheden zouden zijn, maar daar moet ik dan een afspraak met een monteur voor maken, wat mij €50,- zou gaan kosten! Nou heb ik daar natuurlijk helemaal geen zin in, wel typisch dat het sinds deze week is dat het niet werkt! Ik denk dat ze een of andere aanpassing hebben gedaan waardoor het signaal sowieso minder sterk is en waardoor het uitvalt. Heb er zelf geen andere verklaring voor, nogmaals heb zeker al een jaar of 16 à 17 internet van KPN maar nog nooit last van gehad. Weet nu niet goed wat ik moet doen, wellicht eens bellen met KPN vd week.. Misschien dat iemand anders nog een tip heeft??


Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 9 September 2020, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Ik heb ook de Expedia Box v10, geen glasvezel

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Welkom op het forum, wat irritant dat je wifi verbinding wegvalt. Heb je dit probleem op alle apparaten of blijft de verbinding op sommige apparaten wel bestaan? Ik zag ook dat je je forumprofiel al ingevuld had, en zag er een wifi versterker in het netwerk zit. Mag ik vragen wat voor versterker dit is? Je geeft aan dat het sinds een week is, kan het zijn dat er in huis iets is verandert? Of dat bijvoorbeeld de stroom onderbroken is geweest? Ik hoor het graag!

Beste Rutger, ikzelf gebruik alleen mijn telefoon, mijn kinderen hebben er soms last van hoorde ik.. maar is dan maar heel even.. De versterker is een KPN versterker. Deze is bekabeld vanaf de experia box naar mn werkplaats. Ik heb begrepen dat je deze op 5Ghz kan zetten? Verder dat ik weet geen onderbrekingen geweest van de stroom oid. 

Badge +19

Welke versterker heb je? De vierkant witte?

Ja, klopt! Maar die staat in mn werkplaats, daar heb ik geen problemen mee..

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Het klopt inderdaad dat op de oude versterker 2.4 en 5 Ghz nog gescheiden kan worden. Ik zie ook dat er apparaten verbonden zijn met 5 Ghz. Heb je je Experiabox al eens gereset? Mocht je dit al geprobeerd hebben heb je dan de wifi versterker al eens opnieuw ingesteld? Aan de verbinding zelf is namelijk geen verandering geweest. 

Hoi Rutger, het blijft maar uitvallen, ook beneden en in de keuken! Experia box is een keer gereset, merk geen verschil. De Wi-Fi versterker staat bij mij in de werkplaats, daar zit ik nu niet zoveel, hoe stel ik de versterker opnieuw in? 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Je kunt de wifi versterker opnieuw instellen door op de blauwe tekst "de wifi versterker al een opnieuw ingesteld" te klikken in mijn vorige reactie. Daar wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. Mocht dit niet lukken of de problemen blijven bestaan, zou je dan eens de Wifi Manager kunnen doorlopen, en zou je mij kunnen laten weten wat daarvan het resultaat is geweest? 

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Beste Rutger, ik heb alles doorlopen, speedtest boven 51Mbit/s en beneden 44Mbit/s. Ook de experia box opnieuw opgestart aantal keer. De wifimanager ongeveer een keer of 6, het probleem blijft! Hier is niets veranderd de afgelopen 8 jaar geen enkel probleem ervaren, nu bijna alleen maar... verder vind ik het signaal echt slecht boven.. net 1 streepje... ook dit was beter al die jaren! Het compleet wegvallen is nu een aantal weken bezig, nogmaals dit is altijd wel goed geweest, verder is hier niets veranderd! Het lijkt wel sinds ze met de masten bezig zijn geweest dat ik hier problemen door ervaar... Voor alle duidelijkheid, mijn versterker heb ik vanaf mijn experia box bedraad naar mijn werkplaats lopen, ervaar de klachten het meest in huis waar alleen de experia box hangt. Snap niet goed waarom ik er dus nooit last van heb gehad en nu alleen maar...??

Reputatie 7
Badge +24

De v10 heeft pas een update gehad, enkele weken geleden. En ... daarmee is het er niet bij iedereen op vooruit gegaan...

Reputatie 4
Badge +1

@Rutger_  Kan jij ook zien of de bandstearing uit staat in de V10?

Reputatie 7
Badge +15

@rpkoops Daar heb ik niet direct een antwoord op, ik ga uitzoeken en zal er morgen op terugkomen. Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met de update. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen.

Is er al iets bekend waar het aan zou kunnen liggen? Het is vet irritant en word er echt vaak uitgegooid!! Hopelijk kan dit snel opgelost worden! 

 

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Excuus, ik had aangegeven hier gister op terug te komen maar wachtte nog een antwoord. @rpkoops Voor zover bij mij bekend kunnen wij van afstand niet zien of bandsteering aan staat. De snelheid op het adres lijkt ook vrij redelijk te zijn maar de wegvallende verbinding is natuurlijk erg vervelend. Ik meet overigens niet veel wegvallende verbindingen op de lijn of van de Experiabox, de Experiabox is al eens helemaal gereset naar fabrieksinstellingen toch? Dus met een naald of paperclip het knopje in het kleine gaatje met reset  er bij ingedrukt houden tot dat het power lampje rood wordt. Ik merk overigens ook dat het mij niet lukt om de wifi gegevens van de box uit te lezen. Heb je de mogelijkheid om in te loggen op je Experiabox zoals uitgelegd in dit topic? Onder het tabblad wifi en dan geavanceerd staat een 2.4 Ghz netwerk en een 5 Ghz netwerk. Zijn de SSID namen die je hier ziet staan gelijk aan elkaar?

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Het is nu minder vaak dat ik eruit gegooid word, maar gebeurd nog steeds. Zelf vind ik dat het wifi signaal maar heel zwak is in huis. Soms maar 1 streepje of niks. Aangezien ik hier nooit last van heb gehad, weet ik niet waar dit aan kan liggen. Ik heb maar een houten plafond dus is ook niet zo dat het signaal verstoord kan worden. Groet, Iwan 

Reputatie 7
Badge +15

@IRJNH Inderdaad vreemd dat je dit nooit eerder hebt gehad en hier nu wel last van hebt. Heb je een mogelijkheid om te controleren wat er gebeurt als je de wifi versterker loskoppelt? Het zou namelijk kunnen dat bepaalde apparaten specifiek met de versterker verbinden. 

Reputatie 1

Ik heb precies het zelfde probleem nu sinds enkele weken, dit is begonnen na het plaatsen van de wifi versterkers.

mijn mijn telefoon niet het geval, maar bij mijn zoon zijn telefoon, ipad, mijn dochter imac, en mijn man zijn imac wel dat de wifi er in eens uit licht, en na soms kort soms wat langer dan een minuut dat hij het weer doet.

ben in contact met kpn maar de snelheid is goed, nu een moet ik een ander kanaal proberen.

ik denk dat het aan de versterker licht sinds dien is het begonnen, maar die hebben we er niet voor niets tussen gekocht.

graag hoor ik wat de oplossing is geweest.

ik heb bovenstaande tips alle doorgelopen

Badge +19

Welke experiabox heb je en welke versterkers?

Reputatie 1

De ronde versterkers van kpn en box een witte... weet je dan genoeg?

Badge +19

De draadloze dus. Wil je even op het modem kijken welk type het is? V8, v9, v10 of v10a

Reputatie 1

v10

 

Badge +19

Mooi  dat is de beste! Er is 1 versterker met een kabel aangesloten op de v10 en het Wi-Fi lampje is uit. Klopt dat?

Reputatie 1

1 versterker is idd met kabel aangesloten,

wifi lampje waarvan is uit? waar kan ik kijken op de box?

Â