Vraag

WiFi snelheid wisselt enorm tussen 2 versterkers

  • 2 January 2021
  • 52 reacties
  • 1088 keer bekeken

Mijn Experiabox V10 is verbonden met 2 super-wifi punten van KPN. Op de Experiabox is 1 versterker rechtstreeks aangesloten op modem voor de beneden verdieping. De versterker neemt het signaal van de modem dus over (Op de Experiabox staat optie WiFi dus niet aangevinkt). De WiFi-snelheid is beneden 20mbps (download). Op de modem gaat daarnaast een kabel naar zolder en via een switch werkt daar de andere versterker. Op zolder is de WiFi-snelheid 95mbps. Een behoorlijk verschil. Heeft iemand een suggestie? Het omwisselen van de modems laat zelfde effect zien. Bekabeld is de snelheid wel redelijk stabiel (80-95Mbps). Op de Experia-modem zijn verder nog twee bekabelde punten aangesloten, Sonos (2.5Ghz, vast kanaal 11) en een switch voor Smart TV en KPN TV ontvanger. Het loskoppelen van deze bedrading heeft vooralsnog geen effect.

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Frank Overveen

Wat een onzin !! Een Netgear GS105e heeft een snelheid van 1000Mbps en dat is uitstekend.

Maar okay, als KPN dat zegt waarom probeer je dat dan niet om te testen op zolder ? Is toch zo gebeurd ? en dan weet je iets voordat je het hier vraagt.

Ik heb 3 Superwifi's hier achter zo'n switch zitten waarvan 1 in de garage 15 meter vanaf de andere Superwifi's en dat werkt prima.

Wat heb jij voor switchen zitten ?

Ik heb je al vaker gezegd dat je er nog 1 bij moet bestellen en dan alledrie opnieuw moet koppelen.

@Doornekamp33 We hebben het hier over Super Wifi dus wat jij zegt gaat niet :thinking:

He potver, effe over die superwifi heen gelezen.🥺🥺🥺