Beantwoord

WiFi valt regelmatig weg

  • 11 August 2020
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Mijn wifi valt ook regelmatig weg, mijn mobiel pakt de data van mijn bundel in 1 week 2x 500mb gepikt.Er over gebeld ik moet dit en ik moet dat, ik moet iedere keer mijn dataverbruik uitzetten als ik thuis ben. Hoort gewoon via de Experiabox te gaan. Dan via chat bijna het zelfde antwoord en wordt ik eruit gegooid( wegvallende wifi??) Dan de wifimaneger werkt ook maar half dan krijg ik een aanbieding voor steun wifi voor 149 euro, en als ik het met met mijn mobiel doet werkt het niet die wifimaneger.

Vorig jaar april door een fout van mijn Experiabox 3 weken met minder internet op mijn telefoon.

En nu al eind vorige maand 500mb weg en deze maand begint ook al lekker weer 500mb weg.

Jammer dat de goede service van KPN zo ver is terug gevallen.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Joep1965 14 August 2020, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Om je te kunnen helpen graag wat meer info.  Heb je glasvezel of koper? Welke experiabox heb je? Werkt het bekabeld wel goed? Gebruik je wifi versterkers? Staat de experiabox een beetje centraal in huis of verstopt in de meterkast? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?

Hallo Joep1965

Ik krijg alles binnen via koper, glasvezel kan niet omdat KPN niet op de glasvezel mag.

Het wel een oude ISDN aansluiting, die door KPN is verbouwd.

Mijn Experiabox is een  arcadyan v8, en mijn tv is bekabeld die werkt goed.

en mijn Experiabox staat zoals het hoort in de meterkast.

Mijn laptop is ook op wifi, soms moet ik hem wel even wakker maken.

Maar het grootse probleem is mijn mobiel een Samsung s8 die ineens via mijn databundel gaat belasten.Laatste week in juli en nu begin augustus 2x met Whats upp video bellen 500 mb pikt.Nog nooit last van gehad, alleen vorig jaar april toen mijn Experiabox is storing ging, en er 2 updates via mijn bundel gingen. 

Badge +19

Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Hallo Joep1965

Dat is steeds de oplossing van KPN, wie ik ook bel en chat.

Werkt niet helemaal, blijft hangen en een keer kwam ik wel door, ik kreeg een aanbieding om een versterker te kopen 149 euro ipv 199 euro.

KPN gaat prat op zijn wifi, maar het werkt ineens niet meer zo lekker. Terwijl het bij mijn ouders en broertje wel goed gaat.Bij mijn zusje weer niet, en het schoot ook niet op als je een medewerker aan de lijn krijgt die er duidelijk geen zin in had.We wilde iemand van de 2de lijn die er wel verstand van had en niet zijn lijstje afwerkt.

Maar ik durf morgenochtend niet te videobellen, want anders ben ik straks weer 500mb kwijt.

Misschien ga ik vanavond nog een keer proberen met mijn laptop en mobiel.

Badge +19

Doe de wifimanager nog een keer. Zorg ervoor dat je de verbinding niet verliest. Als je op de 1ste etage onder de 20Mbt/s meet heeft het natuurlijk geen zin om naar de 2de etage te gaan. Als je het aantal verdiepingen aan moet geven vul je 1 in. Je moet em een beetje in de maling nemen. Als je dan op het punt ben onder de 20Mbt blijf je staan. 5 minuten. Dan krijg je bij slecht Wi-Fi 2 experia wifi's gratis. Â