Beantwoord

wifi versterken, kpn server echter overbelast

  • 30 April 2020
  • 45 reacties
  • 862 keer bekeken

Via Mijn KPN probeer ik de tool te gebruiken om mijn wifi te versterken. Echter ontvang ik steeds het bericht dat de KPN server overbelast is. Wat kan ik nu het beste doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 May 2020, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Hoi @Carina 1504 . Welkom op het forum.

Excuus voor de late reactie. We hebben het erg druk, momenteel. Speelt dit issue nog steeds? Ik denk namelijk dat het een tijdelijke storing was. 

Nee, ik probeer het meerdere malen per dag, gedurende een week nu. Elke keer krijg ik de melding. Nu ook net weer geprobeerd en ook nu de melding dat de server is overbelast

Hier hetzelfde probleem. Zelfs ‘s avonds om 23.00 en ‘s ochtends om 6.45 uur komt die melding.

Dat is merkwaardig en ik zie geen actuele storing met dit systeem staan.

Kunnen jullie eens een andere browser proberen en tevens de cookies/geschiedenis van de browser opschonen?

Als het blijf, kun je dan een screenshot plaatsen?

Oh. Welke link gebruiken jullie? Ik neem aan deze: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Dat is inderdaad de link die ik gebruik. Ik gebruik gewoonlijk Chrome en heb nu geschiedenis en cookies gewist, maar het maakt geen verschil. (Wel accepteer ik daarna de cookies van KPN. Dat lijkt me logisch.) Ik had het ook al met Safari op mijn ipad geprobeerd en nu met Edge en Firefox. Met de software-updater van F-Secure heb ik overal de laatste updates van. Op een andere laptop (met Chrome) hetzelfde.

 

Dank! Ik begrijp van mijn collega's dat hier eerder een issue mee was. Blijkbaar hebben onze techneuten de indruk dat het is opgelost maar jullie bewijzen het tegendeel. Ik zal het aankaarten en houd jullie op de hoogte!

Hier precies hetzelfde probleem, al 2 dagen aan het proberen en krijg ook steeds server overbelast.

Kan iedereen in dit topic die hier nog steeds last van heeft zijn/haar profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? Ik stuur dan jullie gegevens door naar de techniek.

Momenteel is er wel een storing met de app versie van de wifi manager gemeld maar de techniek geeft aan dat het via de link gewoon zou moeten werken. Ik heb dus jullie gegevens nodig om het tegendeel te bewijzen.

 

 

Het is helaas nog niet opgelost. Net dus weer geprobeerd

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven, @Carina 1504 ?

Profiel aangevuld!

Ook aangevuld (ik neem aan dat het vooral om het vinkje over de analyse van de verbinding gaat) en nog weer even getest, maar ook bij mij is de server nog steeds overbelast.

Dank daarvoor. Ik heb mijn collega's gevraagd om hier met spoed naar te kijken. Er is overduidelijk iets stuk.

Ik heb het inmiddels ook aangevuld! 

Hier ook al dagen dezelfde problemen.

De storing is in onderzoek. Helaas heb ik nog geen verwachte oplosdatum :-(

Ik wil graag een verhuizing door geven ook dan server belast zelfs midden in de nacht, kan overdag niet bellen, leek mij handig om het online te doen, maar helaas

Ik ga er van uit dat het een tijdelijke storing is, @mischamaas . We hebben meer meldingen gekregen en ik wil je adviseren om het vanavond opnieuw te proberen.

Ik probeer dit al vanaf maandag! Vindt dat "tijdelijk" dan wel lang duren😬

Sinds ik me drie weken geleden bij deze melding aansloot, heb ik het verschillende keren geprobeerd, zonder enig resultaat.

@mischamaas . wellicht lopen er zaken door elkaar. Jij wilt een verhuizing doorgeven? Dan volg je deze link? https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/verhuizingdoorgeven.htm#/

 

De anderen in dit topic kunnen geen gebruik maken van de wifi manager. Dat is helaas een bekende storing en we hopen dat het volgende week opgelost is. 

@mischamaas Sowieso wil ik je aanraden, als de verhuizing er aan zit te komen om dan niet te lang te wachten en dit ruim op tijd te melden. Denoods even via 0800 0402 of via de chat.

wanneer gaat die rammelkast van een server het weer eens doen probeer al een maand mn wifi te verbeteren maar de server blijft overbelast pffff en dat voor KPN dit valt me zwaar tegen. Ik heb het geprobeerd in chrome firefox edge maakt allemaal niks uit heb het voor de zekerheid ook in safari geprobeerd en op mn macÂ