Beantwoord

Wifi zwak in tuin

  • 31 May 2020
  • 43 reacties
  • 641 keer bekeken

Hallo allemaal, sinds een tijdje hebben we een nieuwe jaren 30 woning. We hebben de Experia Box laten installeren en alles werkt prima. Het enige probleem wat ik tegen kom, is dat het Wifi in de tuin wegvalt. Hierdoor zijn we genoodzaakt om hier gebruik te maken van 4G, waardoor onze bundels opraken.

Ik weet dat er verschillende opties zijn m.b.t. Wifiversterkers, maar wil graag informatie inwinnen voordat ik een miskoop doe.

We hebben in huis Sonos, en de vorige keer dat ik Sonos en een Wifiversterker had, ging het niet goed. Sommige Sonos-boxen gingen op het signaal van de versterker, andere op het signaal van het modem. Hierdoor kon ik dus niet alles tegelijkertijd bedienen.

Om te voorkomen dat dit weer gebeurd, wil ik graag advies. Welke Wifiversterker werkt zo, dat ik gewoon alle Sonos in huis kan bedienen, zonder in de knoop te komen met verschillende signalen?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 1 June 2020, 12:36

Bekijk origineel

43 reacties

Klopt @wjb

Ik heb ook alles hr++

En achter de paardenstal goede wifi

Volgens mij houd hr++ geen wifi tegen

Maar meer door spouwmuren waar metaal folie in zit

En constructie met beton en beton matten

 

 

Reputatie 7

Volgens mij houd hr++ geen wifi tegen

Hoogrendements isolatieglas kan, net als een spiegel een behoorlijke impact hebben op de wifi aangezien er een dun metaallaagje op glas is aangebracht.

Ik was dan ook aangenaam verrast op 20 meter achter mijn tuinkamer nog deze snelheden te meten op 5GHz wifi. Wel is het zo dat het EDIMAX CAP1200 WiFi accesspoint in de tuinkamer een plafonniere is die aan het plafond is bevestigd voor een optimaal bereik.

Precies kan

Uit alle testen blijkt het hier geen invloed te hebben

ik zou zeggen de experia wifi bestellen

test werkt het niet retourneren

Ik weet haast zeker dat het werkt

En helemaal met de 2.4GHz

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij houd hr++ geen wifi tegen

Hoogrendements isolatieglas kan, net als een spiegel een behoorlijke impact hebben op de wifi aangezien er een dun metaallaagje op glas is aangebracht.

Ik was dan ook aangenaam verrast op 20 meter achter mijn tuinkamer nog deze snelheden te meten op 5GHz wifi. Wel is het zo dat het EDIMAX CAP1200 WiFi accesspoint in de tuinkamer een plafonniere is die aan het plafond is bevestigd voor een optimaal bereik.

En het een ding is van 140 euro ... wat je nou niet helemaal zomaar kunt vergelijken met de producten van KPN...

De experia wifi

Is een prima ap

Gewoon testen en gaan

Werkt het niet retourneren

Edimax zijn inderdaad geen top producten

Ik hou het liever bij mijn rammel bak

netgear r9000 hele huis dekking en tuin

Experia wifi voor extra wifi

in de kelder waar trouwens de r9000 ook nog 20mbit haalt

 

Reputatie 7
Badge +24

Edimax zijn inderdaad geen top producten

Wat bedoel je hiermee? Ik heb geen ervaring met edimax. Ik kijk naar de prijs en verwacht eigenlijk juist wel dat het een top product is. En de speedtests die wjb met regelmaat laat zien wijzen dat ook wel uit denk ik.

Ik heb wel ervaring met dit merk

Ip camera maar ben gelijk naar axis en hikvision gegaan

 

Reputatie 7

Edimax zijn inderdaad geen top producten

Wow, Peter toch, ik snap echt niet hoe jij tot die conclusie bent gekomen.

De wifi accesspoints uit de EDIMAX Pro serie zijn stuk voor stuk fantastische apparaten met centraal beheer, smart/fast roaming, goed werkende bandsteering en zeer veel instellingsmogelijkheden. Zo zijn deze accesspoints ook nog eens multi vlan, multi SSID waardoor ik mijn één apparaat zowel ons privé netwerk als mijn zakelijk netwerk en het gast netwerk beschikbaar kan stellen.

@wjb 

Dat kan maar de ip camera van dat merk

Was kut en klote te koppelen aan mijn ds1512 plus

Het werkt maar voor mij een B merk

En dat heb ik ook met Tp-link switchen

Pak gewoon netgear

 

 

Reputatie 7

Dat kan maar de ip camera van dat merk

Was kut en klote te koppelen aan mijn ds1512 plus

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat daarmee de WiFi accesspoints voor zakelijk gebruik ook slecht zouden zijn. Ik weet in ieder geval dat dat zeer goede wifi accesspoints zijn.

Bron.

 

Het kan prima zijn dat een organisatie beter is in het éne product en wat minder in het andere.

Zo zweer ik bij de switches uit de Netgear ProSafe serie maar zal ik een Netgear router absoluut links laten liggen.

Dat zeg ik ook niet

Ff test bij de paardenstal

Tussen de kogelvrij hr++ en 3 muren tussen de r9000

 

Lekkere bende die meterkast maar werkt wel

Dat kan maar de ip camera van dat merk

Was kut en klote te koppelen aan mijn ds1512 plus

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat daarmee de WiFi accesspoints voor zakelijk gebruik ook slecht zouden zijn. Ik weet in ieder geval dat dat zeer goede wifi accesspoints zijn.

Bron.

 

Het kan prima zijn dat een organisatie beter is in het éne product en wat minder in het andere.

Zo zweer ik bij de switches uit de Netgear ProSafe serie maar zal ik een Netgear router absoluut links laten liggen.


 Ik weet dat netgear routers perfect zijn

Na de r7000 kwam ik daar achter

diverse ap van netgear zijn echt top

Maar aangezien het stroomverbruik gebruik ik de experia wifi

in de kelder

de ex7000 neem ik mee op vakantie en top dekking

Ik denk beter als de Edimax

@wjb Verdiep je eens in het duurder sigment van netgear routers en ap, s

Even te verduidelijken

Ik gebruik dus een router voor de wifi

op kelder na

Zit nu met een biertje bij de paardenstal

Proost

 

Reputatie 7

Verdiep je eens in het duurder sigment van netgear routers en ap, s

Denk je dat ik dat niet al lang gedaan heb? :sunglasses:

Verdiep je eens in het duurder sigment van netgear routers en ap, s

Denk je dat ik dat niet al lang gedaan heb? :sunglasses:


Als ik jou hoor praten niet nee

Maargoed

voor mij is netgear de topper

andere top merken werkte voor geen meter

Ik probeer dus (als je het begrijpt)

in de ovk met een router wifi dekking te krijgen

Ik wil Niet in ieder vertrek zo, n lelijk rookmelder achtig ding aan het plafond hebben

 

En de wifi werkt perfect

Alleen traag in de kelder

daarom daar de experia wifi

Buiten gemeten kelder experia wifi

2 x dubbel muur en hr++ glas

Kelder zwembad ruimte

Dus een experia wifi

Gaat gewoon goed werken

 

Reageer