Wil kosten eigen modem terug ivm slechte apparatuur van KPN

  • 8 June 2022
  • 13 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 1

Aangezien er vanuit KPN niemand meer de moeite neemt om te reageren heb ik zelf maar besloten om er eens een ander modem aan te hangen van het merk Fritz box. Alle problemen zijn hier verholpen. Kost helaas wel een €350 investering echter dan heb je wel stabieler internet en betere beeldkwaliteit. Ben benieuwd wanneer KPN zijn fout eens toe gaat geven dat ze slechte producten leveren. Zal ze tot november geven om mij schadeloos te stellen, daarna volgt de opzegging en stap ik met alles over naar T-Mobile glasvezel. Dan ben ik ook gelijk van dat domme kastje onder mijn tv af en kan ook de Apple Watch voorzien worden van simkaart. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Fijn dat de problemen dan nu opgelost zijn. Als je de oude dingen terugzet en het werkt niet dan kan je toch aantonen dat het echt aan de KPN apparatuur ligt? Ik zie dat je al wel monteurs hebt gehad volgens je topic op:

 

 

Maar is daar niemand die dat heeft opgelost?

 

Normaal zou een monteur dit toch moeten zien als ze langs komen. Dat het nu opgelost is is dan wel goed natuurlijk.

 

Afijn ben benieuwd wat KPN doet hiermee, want wat ik zeg normaal zouden de monteurs dat gewoon moeten oplossen ipv een eigen modem kopen.

Heb je dit trouwens al geprobeerd? https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Hallo @Jambo1972 KPN gaat die kosten echt niet vergoeden. Je hebt immers op eigen initiatief een eigen modem gekocht en niet op advies van KPN. KPN kan wel proberen de problemen op te lossen die jij ondervond met de KPN-apparatuur. Heb je KPN de gelegenheid daartoe gegeven?

 

Ik zou nooit iets kopen zonder de garantie dat je het geld kan declareren of je moet het zelf willen. Achteraf dreigen met overstappen wat ik kan begrijpen als het niet werkt is prima maar daarmee ga je geen geld terug krijgen.

Reputatie 1

@JanD   KPN is hier zelfs 2 dagen geweest, 1 x met 1 monteur, die kon het niet oplossen en daarna nog met een 2e monteur die tevens “specialist” is op dit gebeurd. Ze hebben me toen terug gezet op een oud modem de V10. Echter (en dat weet KPN ook) die heeft problemen met VOIP. Uiteindelijk weer de V12 terug gekregen en wederom hetzelfde probleem met de TV signalen.  Heb ze dus ruimschootst in de gelegenheid gesteld om het op te lossen. Ze zijn daartoe simpelweg niet in staat. Ik vergeet natuurlijk ook dat we pas in de 21e eeuw leven en dat we best wel iemand op de maan kunnen zetten en apparatuur op Mars kunnen laten rondrijden. Zo’n modempje is dan uiteraard wel zeer complex. @Jeroen Ruiter  Het maakt mij ook niet zoveel uit hoor of en wat KPN ermee doet. Ze hebben voor mij al aangetoond de klant niet serieus te nemen met de problemen en die paar die dan maar een probleem ondervinden liever te zien vertrekken. Overigens heb ik ze al in een eerder stadium vermeld dat ik zou vertrekken als het probleem niet opgelost ging worden. Maar goed, een gratis tip: zelfde abonnement bij T-Mobile is € 30 per maand goedkoper en de kwaliteit kan toch niet veel minder zijn dan KPN 

Tja, los van u casus is het dreigen met overstappen wat veel klanten op het forum doen. Als het zoveel goedkoper kan, waarom stapt u dan niet over? Blijkbaar kan KPN het probleem niet oplossen. Ik kan ook goedkoper overstappen maar in mijn geval (en die mening deel u niet) betaal ik ook graag voor een stukje service.

Reputatie 1

@Jeroen Ruiter   mijn contract loopt pas af in 11-2022. Dus moet nog even wachten. Kan ook pas 3 maanden vooraf aanmelden bij de nieuwe aanbieder.  En € 30 voor service? Motto bij KPN lijkt toch meer op: om klachten over service te voorkomen leveren we geen service 😉

Naja, na zoveel problemen snap ik het wel maar zou dan nog een keertje via klachten ofzo spelen en daarna ander modem

Toch is er een reden waarom u bij kpn klant bent geworden toch? Ik begrijp de frustratie wel maar blijf dan in contact met kpn en kijk of u eerder weg kunt boetevrij.

Reputatie 1

@janwilnl   hoef geen ander modem meer hoor. Kan deze gebruiken bij nagenoeg iedere aanbieder in NL. Levert ook nog eens sneller en betere verbinding. Verder klagen heeft geen zin meer. Ze reageren niet eens meer op de klachten. @Jeroen Ruiter   Nou dat vind ik niet belangrijk om eerder weg te kunnen en is ook geen doel op zich. Ben pas sinds 1998 klant bij KPN, al vanaf ISDN tijd laten we maar zeggen. Goede dingen en slechte dingen mee gemaakt. Ook bij T-Mobile lang klant geweest vroeger. Zelfde resultaat. Goede en slechte dingen. Begrijp best dat ze niet alles goed kunnen doen en foutjes maken. Gaat mij meer om hoe ze het oplossen en daar slaat KPN bij mij in dit geval de plank volledig mis. 

oja, stel je krijgt ook prijsverhoging dan kan je daardoor al eerder opzeggen he. Maar let wel op stel je hebt welkoms kado dan moet je wel jaar klant blijven ofzoiets 

Reputatie 1

@janwilnl   Heb ik geen last van. KPN heeft na mijn verhuizing mijn contract weer verlengd tm 11-2022. Geheel onterecht ook aangezien het niet echt een nieuw contract is. Maar goed daar heb ik geen probleem mee, hoef niet eerder weg maar ga wel weg per einddatum aangezien ik niet verwacht dat KPN mij schadeloos gaat stellen voor deze “catastrofe” om maar even op de Gillis manier uit te drukken. 

Reputatie 7
Badge +17

Het lijkt erop dat ik jouw laatste reactie in het originele topic compleet gemist heb.

Het probleem van de originele topicstarter was het trage zappen op de 4K tv-ontvanger. Als ik het goed begrijp, was jouw probleem niet het trage zappen. Maar het feit dat je foutcode STB-NMC-400 kreeg.

Dit is vaak het gevolg van een slechte verbinding tussen de tv-ontvanger en het TV platform. Dit kan komen door de manier waarop de tv-ontvanger is aangesloten. Of het kan komen door apparatuur in jouw netwerk. Een NAS, eigen router of SMA omvormer kunnen roet in het eten gooien. De SMA omvormer bijvoorbeeld gebruikt multicast versie 3. En dat lijkt te bijten met de IGMP multicasting van het KPN TV platform.

 

Maar goed, ik begrijp dat je het probleem inmiddels zelf hebt kunnen oplossen met een eigen FRITZ!Box. Ik ben blij om te lezen dat dit helpt. Ik kan de kosten van dit modem alleen niet vergoeden. Hoewel ik je frustraties snap, is het wel een eigen keuze om apparatuur van € 350,- aan te schaffen.

Ik vind het jammer dat dit jou doet besluiten om over te stappen. Maar ik respecteer je keuze.