Continu vertraging met beeld en geluid bij zenderwissel

  • 28 February 2022
  • 27 reacties
  • 1827 keer bekeken

Ik vind het een raar verhaal. Ook bij mij is er continu vertraging bij het zappen. toch te gek voor woorden dat dit niet wordt opgelost.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik vind het een raar verhaal. Ook bij mij is er continu vertraging bij het zappen. toch te gek voor woorden dat dit niet wordt opgelost.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

Is dit probleem continue of alleen bij het zappen? 

Ik heb interactieve tv van KPN.

Modem Experiabox 12  rechtstreeks bekabeld met 4K tv ontvanger. TV ontvanger verbonden met tv

Dus geen draadloze verbindingsset.

Het is alleen een probleem bij het zappen van zenders. Soms wel tot 5 a 6 seconden geen geluid terwijl beeld al versprongen is.

Gebeurt op alle toestellen bij mij thuis

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb interactieve tv van KPN.

Modem Experiabox 12  rechtstreeks bekabeld met 4K tv ontvanger. TV ontvanger verbonden met tv

Dus geen draadloze verbindingsset.

Het is alleen een probleem bij het zappen van zenders. Soms wel tot 5 a 6 seconden geen geluid terwijl beeld al versprongen is.

Gebeurt op alle toestellen bij mij thuis

 

5 a 6 seconder is lang.

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Vul ook je gegevens van je account in van dit forum, dan kan een moderator meekijken en helpen. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @SandravanA, welkom. Balen dat je problemen tijdens het zappen ervaart.

Zou je de vragen van @joop2011 nog willen beantwoorden? We denken graag met je mee. 

Hoi Denise en Joop,

Ik heb een hussel internet 200 Mbit/s pakket. Speedtesten wijzen uit dat door het hele huis een goede snelheid behaald wordt. Drie etages en drie tv 4K ultra HD pakket.

Reputatie 7
Badge +17

Duidelijk. Ervaar je het probleem op alle 3 de tv-ontvangers? Of speelt het probleem op 1 van de tv-ontvangers?

Als het op 1 van de tv-ontvanger speelt: Ruil deze eens om met een tv-ontvanger op een andere plek. Speelt het probleem dan op dezelfde locatie? Of verhuist deze mee met de tv-ontvanger?

het speelt op alle drie tv’s

Reputatie 7
Badge +17

Oke. Zou je het modem eens een reset willen geven?

Een paar keer gedaan, lost niets op

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Wil je de onderstaande stappen eens uitvoeren:

  1. Maak de tv-ontvangers, het modem en het glasvezelkastje stroomloos.
  2. Wacht 2 minuten.
  3. Sluit nu het glasvezelkastje aan op het stroom.
  4. Wacht totdat deze volledig is opgestart.
  5. Sluit vervolgens het modem weer aan op het stroom.
  6. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan tot een half uur duren.
  7. Sluit als laatste de tv-ontvangers weer aan.

Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.

sorry hoor, maar het levert geen verbetering op.

Reputatie 7
Badge +17

Oke, ik heb nog een aantal aanvullende vragen:

  • Wat voor HDMI kabel gebruik je?
  • Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel?
  • Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
  • Loopt het geluid via de televisie of via een soundbar of home cinema set?

Eind 2019 ben ik overgestapt naar interactieve televisie van KPN. Dit na het aanleggen van glasvezel in onze wijk.

Een monteur van KPN heeft alles bekabeld en aangesloten. Dis is neem aan dat hij de juiste spullen heeft gebruikt. Er is altijd weleens storing geweest maar dat ik met alle internet verbindingen. met name na het plaatsen van een nieuw modem, Experia 12 zijn de haperingen en vertraging ontstaan die tot grote ergenis leiden.

Ik het een televisie via Sonos, een via een home cinema en een gewoon via de televisiespeakers.

Op alle drie vertragiong bij het zappen.

 

Nadat ik jou advies (7 stappen) van een paar dagen geleden hebt afgelopen is er niets veranderd. Wel regelmatig een blauw scherm STB-NMC-400, verbinding met zender verbroken. Ook dit gebeurt op alle toestellen. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vertrouw er inderdaad op dat de monteur de juiste kabels heeft gebruikt. Wel is het zo dat deze kabels defect kunnen gaan. Ik kan je daarom aanraden eens een ander HDMI kabel te proberen.

Maar je geeft aan ook foutcode STB-NMC-400 te krijgen. Je krijgt deze foutcode als er even geen verbinding is tussen de tv-ontvanger en het modem. Ik raad je daarom aan om het stappenplan op onze website te doorlopen. Klik op de link om direct naar het stappenplan te gaan.

ik heb alles doorgelopen en er verandert niets. Het blijft haperen. Het “even geen verbinding hebben tussen modem en tv-ontvangers” is alleen maar toegenomen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik wil je vragen om

  1. de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem te controleren. Haal deze los en sluit deze weer aan. Geen verbetering? Vervang de kabel dan door een nieuwe kabel.
  2. de kabels tussen het modem en de tv-ontvangers te controleren. Haal ook deze los en sluit opnieuw aan. Zorg dat ze goed vast klikken. Geen verbetering? Vervang de kabel dan.
Reputatie 1

Heb hier ook hetzelfde probleem, monteurs hebben hier al eens modem gewisseld van de V12 naar de V10. Het NT1 kastje vervangen en zelfs mij afgesloten en opnieuw aangesloten. Blijft op alle 4 de ontvangers hetzelfde probleem geven. Dan te lezen dat het wellicht aan de HDMI kabel kan liggen is uiteraard lachwekkend en getuigd niet echt van inleving in de klant zijn probleem.  Het probleem ligt toch echt wel bij KPN. Ik los het voorlopig nog even op door even op de pauze knop te drukken en dan na 2 seconden weer op play. Het probleem ligt in de IGMP snooping en daar ben je vanaf als je niet “live” kijkt. Het is nu alleen wachten wie eerder een oplossing vind, KPN of ikke. Per 1-11 krijgen ze van mij alles terug met een voorgoed vaarwel erachter aan. 

Bedankt Jambo1972.

Ben het helemaal met je eens. Alle kabels vervangen en geen verbetering geconstateerd.

Hoop dat KPN actie onderneemt.

Reputatie 7
Badge +17

Er is in de Box 12 niets wat er voor kan zorgen dat jullie ineens problemen ervaren.

Het probleem zou in de IGMP snooping kunnen zitten. De vraag die dat bij mij oproept: Welke apparaten hebben jullie aangesloten in het netwerk?

Reputatie 1

Denise, ik begrijp je vraag echter het getuigd wederom van weinig begrip. Het maakt allemaal niets uit wat er wel of niet in mijn netwerk zit, immers als alles af wordt gekoppeld van het netwerk en alleen de TV ontvangers blijven gekoppeld dan bestaat het probleem nog steeds op ALLE ontvangers met de TV signalen. Kom dus ook niet aan met: ligt het niet aan de netwerkkabel of aan de HDMI kabel of reset het modem. Allemaal onzin en allemaal al uitgezocht door de monteurs die hier zijn geweest met 2 man sterk zelfs. Er is er maar 1 die dit niet goed voor elkaar heeft en dat is KPN met hun signaal. Sterker nog als ik een 4K beeld op zet duurt het nog langer voordat er beeld komt t.o.v. het reguliere (glas)signaal. Op de versie V10 van het modem was dit probleem minder dan op de V12 echter niet verdwenen en daarnaast werkt met versie 10 het bellen via VoIP niet goed. 
 

Advies van KPN was om er een fritzbox tussen te zetten die ik kan huren bij KPN. Uiteraard slaat dit nergens op dat ik moet betalen om jullie probleem op te lossen. Je zou het apparaat dan simpelweg gratis in bruikleen moeten geven. Het signaal is simpelweg niet voldoende voor de TV terwijl er hier wel gewoon meer dan voldoende snelheid is gemeten passend bij het abonnement van 1000. 
 

Zoals al eerder gezegd, of KPN lost het op of ik los het op in november maar dan wel elders (wat ook nog eens goedkoper is).

Reputatie 7
Badge +17

Denise, ik begrijp je vraag echter het getuigd wederom van weinig begrip. Het maakt allemaal niets uit wat er wel of niet in mijn netwerk zit, immers als alles af wordt gekoppeld van het netwerk en alleen de TV ontvangers blijven gekoppeld dan bestaat het probleem nog steeds op ALLE ontvangers met de TV signalen.

Zonder deze toelichting had ik dit niet geweten. Ik heb geen gegevens van je, dus kan geen notities inzien waaruit ik meer informatie kan halen. Ik moet het doen met de informatie die jij mij geeft. En op basis van het eerste bericht hier, kan ik niet weten dat jij ook al geprobeerd hebt dit probleem te testen zonder ander aangesloten apparatuur. En we moeten dit gewoon uitsluiten. Vandaar mijn vraag.

 

Maar we hebben inmiddels meerdere signalen ontvangen van dit probleem. We willen dit daarom graag verder onderzoeken. Zou jij je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan.

 

Reputatie 1

Dat jullie meerdere signalen hebben ontvangen lijkt me wel duidelijk. Er staan voldoende ontevreden klanten reactie op diverse forums. Als je iedere maand met je gezin €200 aan KPN betaald, (welke zeker veel goedkoper kan)dan mag je er toch vanuit gaan dat de kwaliteit ook in orde is. Mobiel geen enkel probleem echter de vast TV…….  Heb mijn profiel aangevuld voor je. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb een melding gemaakt. Hopelijk komt er snel een oplossing, maar ik kan geen beloftes doen. Mocht ik meer informatie hebben, dan zal ik het delen.

Ben blij dat er een melding is aangemaakt. Hopelijk snel resultaat.

Al die overbodige handelingen en kosten (nieuwe kabels) werd ik niet vrolijk van.

Profiel aangepast.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb te horen gekregen dat vertraging tijdens het zappen op de VIP5202 normaal is. Eerst zie je zwart beeld. Na ongeveer 1,5 seconde krijg je beeld zonder geluid. Dit kan kort stil staan. Als het beeld goed loopt, wordt geluid toegevoegd. Dit gebeurt na ongeveer 2 seconden. Al met al duurt dit zeker 3 tot 4 seconden. Kan soms wat langer duren. We laten audio namelijk pas horen als video en audio synchroon lopen.