Vraag

Wireless scheduler werkt niet

  • 20 January 2019
  • 43 reacties
  • 1387 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Het klopt helemaal wat JanD zegt, @v10a! Ik verwijs je in dit geval ook naar het Telfort forum inderdaad. 

Reputatie 7
Badge +24

Dus er zit een bug in de firmware van de Experiabox. KPN lost die op voor zn eigen klanten, maar klanten van Telfort blijven met de bug zitten dan? 🤔

Dus er zit een bug in de firmware van de Experiabox. KPN lost die op voor zn eigen klanten, maar klanten van Telfort blijven met de bug zitten dan? 🤔

Hallo @Nick83 , TFT-klanten worden straks automatisch KPN-klant, dan wordt de firmware misschien gelijkgetrokken.

 

Hallo @JanD, bedankt voor je reactie. Zal het melden op het Telfort forum. Welke modem heb jij nu?

Ben het wel eens met de reactie van @Nick83. Maar begrijp dat KPN en Telfort nog dus nog een gescheiden bedrijfsvoering hebben. Hier kan @Marcia_ ook niks aan doen.

Hallo @v10a , ik heb nu weer een V10 omdat de V10a problemen had met de vaste telefonie.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dus er zit een bug in de firmware van de Experiabox. KPN lost die op voor zn eigen klanten, maar klanten van Telfort blijven met de bug zitten dan? 🤔

De firmware van Telfort is niet helemaal gelijk, dus het is inderdaad mogelijk dat iets bij KPN wel verandert, maar bij Telfort niet. 

 

Het klopt natuurlijk dat we op termijn samengaan, hoe het er dan uit gaat zien, durf ik nog niet helemaal te zeggen. 

Beste @Marcia_ , ik ben inmiddels ook KPN klant na de migratie van Telfort. Heb net modem reboot gegeven en zie dat ik nog steeds de zelfde firmware heb als bij telfort.  Dit is het antwoord welke ik op het telfort forum kreeg:

Ik moet zeggen dat ik het helemaal vergeten ben, excuses. De Telfort Firmware gaat helaas niet meer veranderen. Maar zoals je weet gaan we binnenkort over naar KPN, dan zullen de modem ook de KPN Firmware ontvangen. 

Graag verneem ik wanneer mijn modem een update krijgt. Zodat dan eindelijk de wifi scheduler gaat werken. Huidige firmware Version is:    v6.00.32 build135.

Alvast bedankt voor je medwerking.

Reputatie 7
Badge +30

We verwachten dit in de loop van 2021, @v10a! Concretere informatie heb ik helaas nog niet.

Ik dacht dat ik de sheduler van mijn V10A had ingesteld zodat mijn kinderen zeker op tijd stoppen. Nu blijkt dat de mijn sheduler wel aanstaat maar niet werkt. Ik lees hierboven dat eea opgelost zou moeten zijn maar dat is bij mij niet het geval

Reputatie 7
Badge +30

@VvL, welkom! Ben jij een oorspronkelijke KPN klant of kom je van Telfort? In dat laatste geval is de firmware van de Experia Boxen technisch nog Telfort en daarmee werkt het nog niet. We verwachten in de loop van 2021 dat dit aangepast wordt. Als jij ‘gewoon’ een KPN klant bent, zou het moeten werken!

Dank je voor je antwoord Marcia. Ik ben een oorspronkelijke KPN klant :-). De kans bestaat natuurlijk dat ik iets verkeerd doe maar ik kan nergens een werkinstructie vinden. Weet jij waar ik deze kan vinden?

Reputatie 7
Badge +24

Dank je voor je antwoord Marcia. Ik ben een oorspronkelijke KPN klant :-). De kans bestaat natuurlijk dat ik iets verkeerd doe maar ik kan nergens een werkinstructie vinden. Weet jij waar ik deze kan vinden?

Heeft u versterkers? Of een 2de router ofzo?

We verwachten dit in de loop van 2021, @v10a! Concretere informatie heb ik helaas nog niet.

Het werkt de wifi scheduler [augustus 2021]! Modem heeft update gehad van v6.00.32 build135 naar v5.00.48 build453. Raar is het wel dat ik juist omlaag ben gegaan in versie nummer. 

Nu ben ik ook de parental control functie gaan testen alleen wordt dan alleen de internet browser geblokkeerd op je telefoon. Apps blijven gewoon data ontvangen. Had liever gezien dat al het netwerk verkeer stopt. @Marcia_ kan jij dit bespreken met de firmware ontwikkelaars. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

@v10a ik weet eigenlijk niet precies wat daar de reden van is, maar dit klopt inderdaad! Er staat momenteel weer een nieuwe firmware versie klaar. Deze wordt in batches uitgevoerd, maar als jij jouw V10A terugzet naar de fabrieksinstellingen, dan haalt ‘ie 'm zelf binnen. Je krijgt dan v5.00.52_build493-owl. Hierin zijn vooral verbeteringen omtrent wifi in opgenomen. Wil je me eens laten weten of met deze nieuwste de apps ook gewoon blijven werken? Zo ja, ga ik dat zeker intern doorgeven. Doel van parental control functie is natuurlijk dat het kroost stopt met appen, snappen en dat soort apps. Zou mijns inziens vreemd zijn als die apps dan wel blijven werken inderdaad. 

@v10a , Lijkt raar, maar V5 is KPN firmware, de V6 was de telfort firmware.

Je had 32 build135 en nu 48 build458

Dat zijn de werkelijke versies, heel wat stapje omhoog dus.

@Marcia_ Net een poging gedaan om de nieuwe firmware te laden. Helaas zonder resultaat.

Had eerst een reboot gegeven via de web-interface, geen resultaat. Toen het reset knopje ingedrukt tot de modem ging rebooten. Dit had ook geen resultaat. Hoor graag waarom de update niet heeft gewerkt. En wanneer ik weer kan testen.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nu nog steeds niet de nieuwste firmware? Zou je dan een monteursreset willen proberen? Ik hoor graag of dat wel werkt!

 

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 

@Marcia_ heb een nieuw topic aangemaakt omdat over de parental control. 

Update is nu goed gegaan. Hoor graag van je.