Vraag

Xs4all modem en internetbellen

  • 25 January 2019
  • 7 reacties
  • 368 keer bekeken

Bij xs4all een fritzbox-modem met de mogelijkheid om te bellen via voipbuster. Bij KPN is dat niet mogelijk, dat modem zit potdicht. Dat was voor mij de reden om bij KPN weg te gaan.
Ik bel nu 120 dagen voor nop tegen een betaling van ongeveer 12,50, daarna ga ik het overgebleven saldo opmaken. De tarieven bij voipbuster zijn ook heel laag.
Wanneer xs4all ophoudt te bestaan, wat is in de naam.....xs4all is al van KPN dan wil ik wel weten of de mogelijkheid om via voipbuster te bellen blijft bestaan. Anders verzin ik wel weer wat anders. KPN fijn bedrijf, maar soms wel wat van de pot gerukt. Tenminste dat was zo of het nu nog zo is, nou daar komen we wel achter wanneer het zover is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Alleen de merknaam XS4ALL gaat weg zegt KPN, voor de rest verandert er niets. Je houdt gewoon de fritzbox-modem dus je kan gewoon de SIP gegevens van voipbuster blijven gebruiken in de fritzbox-modem.
Reputatie 7
Badge +24
Hi pensionado, welkom hier. Alle informatie die ik ook heb nu zegt hetzelfde, dat de modems ook blijven. Dat is onlangs ook tegenover XS4ALL bevestigd. Zolang er meer informatie bekend wordt zullen we dit zeker bekend maken, dit duurt echter nog minimaal 1 jaar verwacht ik, wat XS4ALL betreft.
Reputatie 7
Bij xs4all een fritzbox-modem met de mogelijkheid om te bellen via voipbuster. Bij KPN is dat niet mogelijk, dat modem zit potdicht.
Hoe kom je daar toch bij, ook met een KPN abonnenent is het geen enkel probleem om via VoipBuster of een andere VoIP provider te bellen.
Zo bel ik al zeer lange tijd via CheapConnect.

Maar goed, dat maakt voor jou natuurlijk niets uit immers, zoals al een paar keer gezegd is, verandert er voor jou niets behalve dat de naam XS4ALL zal wijzigen in KPN.
Het klopt in die zin dat je in de EB geen eigen voip dienst kan instellen zover ik weet en de poort 5060 meen ik dicht zit. In dat opzicht klopt het wel dat de EB potdicht zit dan wel opties mist.
Reputatie 7
Het klopt in die zin dat je in de EB geen eigen voip dienst kan instellen zover ik weet en de poort 5060 meen ik dicht zit. In dat opzicht klopt het wel dat de EB potdicht zit dan wel opties mist.
Op de Experia Box zelf kan je inderdaad geen VoIP dienst, maar poort 5060 zit uiteraard niet dicht. Achter de Experia Box kan je uiteraard gewoon een VoIP ATA of een dect basis station met VoIP functionaliteit zoals de Gigaset N300A IP plaatsen. Dat is geen enkel probleem.
De Experia Box zit ook absoluut niet "potdicht" en ik snap echt niet waar die onzin toch vandaan komt. Je kunt alle poorten uitgezonderd TCP poort 8085 forwarden.
Reputatie 1
Hallo @pensionadoKPN,

Hier even een snelle reactie van een lotgenoot (ook een pensionado overigens..).
Van de alom geuite geruststellingen zijdens KPN geloof ik, eerlijk gezegd, geen barst.
Mag ik zijdelings verwijzen naar het lot dat de Telforters ondergaan?
Amper twee weken terug de onheilstijding en nu al de aankondiging dat de winkel in mei a.s. gesloten zullen worden.....

OK, terug on topic: ik heb gisteren een min of meer identieke vraag gesteld en daarop een inhoudelijk antwoord ontvangen.
Zoek maar eens op "hondengek"....

Overigens kun je altijd je FB (7581?) altijd als IP client configureren en aan een van de LAN-poorten van V10 aansluiten.
Veel handige functies van de Fritz zijn dan in die situatie niet meer te gebruiken maar de SIP-functionaliteit blijft i.i.g. overeind.

B.t.w.: ik hecht weinig geloof aan alle onheilstijdingen die circuleren over de Experiabox; wij beiden weten immers dat de alom geroemde Fritzboxen nou ook niet bepaald vrij zijn van tekortkomingen
Reputatie 7
B.t.w.: ik hecht weinig geloof aan alle onheilstijdingen die circuleren over de Experiabox; wij beiden weten immers dat de alom geroemde Fritzboxen nou ook niet bepaald vrij zijn van tekortkomingen
Helaas is het wel zo dat er heel wat functionaliteit niet beschikbaar gesteld wordt aan de consument terwijl de firmware van de Experia Box deze functionaliteit wel ondersteunt.
Dat is typisch KPN, "one size fits all" en dat is dan ook de reden waarom ik afscheid heb genomen van de Experia Box. Dat is tevens een groot / het grootste verschil tussen XS4ALL en KPN, maar wees niet bevreesd, binnenkort zal dat ook mogelijk gaan worden voor VDSL abonnees aangezien de overheid op het punt staat om de "beleidsregel netwerkaansluitpunt" definitief te formuleren zodat de vrije routerkeuze eindelijk een feit zal zijn.