Beantwoord

Yamaha Music Cast WXAD-10 werkt niet meer

  • 26 December 2019
  • 4 reacties
  • 2125 keer bekeken

Beste forumleden,

Sinds afgelopen 23-12-2019 herkent mijn telefoon de Music Cast niet meer, hierdoor is geen muziek meer af te spelen. (ik gebruik een Expediabox V10)
De Music Cast App wordt gebruikt op een WXAD-10 van Yamaha.

Gezocht naar Music Cast updates, maar de laatste was van 14-november

De oplossing blijkt het volgende:
De 5Ghz Wifi uitzetten, zodra de 5Ghz Wifi wordt uit gezet functioneert de Music Cast app weer.

Een familielid heeft hetzelfde probleem, hij gebruikt een Expediabox V10A. Ook hier, bij het uitzetten van de 5Ghz Wifi werkt de Music Cast App weer.

 

Admin: Eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 December 2019, 09:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Ernst, welkom op het forum. 

Erg fijn dat je de tijd hebt genomen om dit hier te laten weten. Als ik een beetje rondkijk zie ik inderdaad dat dit apparaat de 5Ghz niet ondersteunt. Blij om te lezen dat alles nu goed werkt bij jou!

Alex P bedankt voor je reactie.

Het apparaat dat ik gebruik werkt inderdaad niet op 5GHz, maar het zou er ook geen last van moeten hebben dat de 5GHz aanwezig is.

Het heeft meer als een jaar probleemloos gewerkt, ook toen was 5Ghz gewoon aanwezig.

Wellicht toch iets met de update van de Experiabox te maken?

Gr. Ernst

Reputatie 7
Badge +24

Ik twijfel erover, ik heb zelf ook een Yamaha receiver thuis die ook een WiFi functie heeft. Moest hem wel opnieuw opstarten na de update, maar had er verder geen problemen mee. 

Ik wacht even af of meer mensen zich melden voordat ik een melding aanmaak voor onze technische mensen. Goed? 

Hallo iederen.

Ik heb 2 yamaha wx-010. Nu heb ik een nieuwe router gekregen. Nu heb ik na speurwerk op het internet inmiddels 1 weer aan de gang gekregen. Maar de 2e lukt niet. Help