Vraag

Zeer slechte internetverbinding en zeer trage (geen) actie van KPN

  • 15 May 2021
  • 33 reacties
  • 4546 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds een week hebben we problemen met ons internet. We hebben een “alles-in-1” pakket met een Experiabox v10A en 1 Wifi versterker (opzolder). Eigenlijk hebben we nooit problemen hiermee gehad. Tot vorige week. Ik heb met een wifi manager door het huis gelopen en mat op zolder, de tweede verdieping en in de woonkamer gemiddeld 11 Mbps down en 0 tot 1 Mbps up. Daarna diverse keren gebeld en gechat. De aardige KPN mensen stonden mij allervriendelijkst te woord, maar verder gebeurde er niet veel. Op afstand werd mijn modem een aantal keer gereset. Donderdag kwam er eindelijk!! een monteur. Ook dit was een aardige vent, maar hij kon het probleem niet oplossen. Volgens hem zat ons internet op ongeveer 26 Mbps down en 10 Mbps up. Mogelijk dat het signaal vanaf de straatkant niet in orde was, maar daar kon hij niks aan doen (dat was weer een andere afdeling).

We betalen voor 100 Mbps down! (maar in onze straat kan maar 43 Mbps maxinaal geleverd worden, snapt u het nog?) Nu is er, ALS HET GOED IS, door KPN op afstand een 24 uurs meting uitgevoerd, om onze verbinding te meten. Deze is als het goed is uitgevoerd en (na weer een keertje te hebben gebeld met de helpdesk) schijnt er nog een “call” open te staan voor een terugbel actie door KPN.

IK WIL GEWOON EEN GOED WERKENDE INTERNETVERBINDING!!! Na een week bijna dagelijks bellen en chatten ben ik het ontzettend zat. Ik wil dat iemand mijn klachten serieus oppakte en niet dat ik door 10 verschillende KPN medewerkers vriendelijke te woord wordt gestaan en die mij steeds dezelfde vragen stellen. JA IK HEB AL GERESET, JA IK HEB DE WIFI MANAGER AL GEBRUIKT. Ik werk net als vele anderen door de corona thuis en ook onze 3 kinderen hebben online les. KPN pak dit op, los dit op en wees eens op een normale manier bereikbaar. Jullie zijn nog bureaucratischer georganiseerd dan alle overheden bij elkaar. Voor elke schroef hebben jullie een andere afdeling waar naar wordt verwezen.

Ik wil snel worden teruggebeld door iemand die knopen kan doorhakken (en verstand van zaken heeft)

Ik wil dat een kundig KPN monteur langs komt en echt het probleem komt oplossen.

De noodoplossing: alle huisgenoten een grote bundel GB om hotspots te maken is niet de oplossing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Voor de nieuwsgierige mens heb ik nog wat gevonden...

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

https://blog.xs4all.nl/9-tips-voor-betere-wifi/

 

Reputatie 1
Badge

De vreugde heeft helaas maar een middagje geduurd. Nu branden er weer rode lampjes op het modem en valt alles weer weg! Ik heb geen zin om elke 4 uur het modem te moeten resetten. Hier is toch echt iets meer aan de hand! KPN ik hoop dat jullie meelezen en mij morgenochtend terugbellen (zoals beloofd)

Ik ga met behulp van de nood hotspots maar eens op zoek naar een andere aanbieder. Ben er helemaal klaar mee.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @MichelSerne, welkom! Wat fijn dat de community je zo snel geholpen heeft! Alleen wel erg vervelend dat het uiteindelijk toch nog niet opgelost lijkt.. Dat er rode lampjes op het modem branden, betekent inderdaad niet veel goeds.. Ben je inmiddels teruggebeld? Zo niet, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee naar wat er aan de hand is. 

Reputatie 1
Badge

@Marcia_  Bedankt voor je berichtje. Ik zal mijn profiel even aanpassen. Verder heb ik vandaag weer chat-contact gehad met de helpdesk (Jorien). Zij gaf aan dat ons wifi-probleem nog intern bij KPN in behandeling is. Dit vond ik op zich al fijn om te horen, omdat hierover vanuit KPN niet actief wordt gecommuniceerd. Verder is het nu voor ons dus (weer) even afwachten. We worden teruggebeld, maar ik weet dus niet wanneer.

Reputatie 7
Badge +30

Yes, ik zie dat het ticket nog openstaat én dat zij een update heeft geplaatst dat jij nog steeds wacht op contact en dat je graag wilt weten van hoe en wat. Dat is dus inderdaad nog even afwachten :-(. Ik heb zelf nog even gekeken, maar er is niets wat ik kan doen om dit sneller te laten lopen helaas. Laat je nog even weten of je de aankomende dagen iets hoort? Als ik er achteraan moet, laat het vooral weten. 

Reputatie 1
Badge

@Marcia_  Ik zit de hele dag naast mijn telefoon, maar tot op heden nog niks gehoord. Volgens het contact dat ik vanmorgen met de helpdesk had (over onze noodbundels met extra GB’s werden ineens gestopt) zou ik vandaag worden gebeld. De dag is nog niet om, maar mijn verwachtingen zijn niet meer zo hoog… Het probleem blijft: een haperend, zwabberend, wifi signaal. Het gaat van top tot heel beroerd.

Reputatie 1
Badge

Zojuist eindelijk een gesprek kunnen voeren met een medewerker van de backoffice. Hij concludeerde samen met mij, dat het signaal wel binnenkomt in het modem, maar kennelijk niet goed daarna wordt doorgezonden in ons netwerk van het huis. Met andere woorden het modem zal worden vervangen/omgeruild voor een nieuwer exemplaar. Mocht dit ook niet werken, dan gaan we weer verder op zoek. Voor nu sluit ik voor mijzelf deze casus af en hoop ik dat de nieuwe modem inderdaad de oplossing is.

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Ik hoop het ook. Zo niet: trek weer aan de bel! :)