Vraag

Zonder het te weten, teveel voor mijn abonnement betaald

  • 26 April 2021
  • 34 reacties
  • 909 keer bekeken

Goede dag,

Ik heb sinds december 2013 een abonnement bij de KPN voor internet en telefonie. Ik heb 2 ontvangers geleverd gekregen, waarvan ik er 1 in gebruik heb genomen en de ander retour heb gezonden naar de KPN. Met duidelijk de reden hiervan vermeld, dat ik er genoeg aan heb dat ik in de huiskamer een ontvanger heb. Tot mijn verbazing, ben ik er vorig jaar tijdens een telefoongesprek achter gekomen, omdat ik benieuwd was wat voor een aanbieding KPN voor mij zou hebben als ik weer voor een jaar zou "bij tekenen". Toen bleek het dus nooit in het systeem van de KPN te zijn aangepast. Het hebben, volgens het systeem van KPN, van een 2e ontvanger is meerdere keren te spraken gekomen door de jaren heen. De vraag: Waarom heeft u de 2e ontvanger niet aangesloten? Waarop ik het antwoord gaf, dat 'ie retour is gegaan. Dieper werd er nooit op ingegaan door de desbetreffende medewerker. Noch werd het aangepast in het systeem. Dat heeft dus al die jaren zo in systeem van KPN blijven staan. Omdat het niet vermeld staat op geen enkele factuur, dat er voor het hebben van een 2e ontvanger iedere maand door de KPN een bedrag van €5,- wordt gerekend, ik hier vorig jaar pas achter ben gekomen. Toen pas werd mij dit voor de eerste verteld. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak van de KPN!!! Al die jaren heeft niemand mij iets hierover gezegd, terwijl het wel te spraken is gekomen en duidelijk was voor de medewerkers dat ik voor een ontvanger aan het betalen was, die er niet was. Toen ik de vraag stelde van: Hoe gaan we dit nu oplossen? Want zoals U begrijpt, wil ik het geld, wat ik met medeweten van de KPN teveel heb betaald, netjes weer terug krijgen. Want dit is niet de manier hoe je met je klanten moet omgaan. Waarop ik het antwoord kreeg van: Ik weet het niet. Daar nam ik dus helemaal geen genoegen mee en ik vroeg of ik iemand die daartoe bevoegd is, ik zo'n iemand kon spreken. Toen werd mij gezegd en in a way beloofd dat er door iemand contact met mij zou worden opgenomen en dat ik het daar aan moest vragen hoe dit opgelost kan worden. Er heeft niemand contact met mij opgenomen en toen ik hier zelf over terug heb gebeld, kreeg ik te horen dat de KPN zoiets helemaal nooit doet, het contact opnemen over dit soort kwesties. Op dat moment kwam ik er ook nog achter, dat er zelfs toen in het systeem nog helemaal niets aangepast was. Daar is uiteindelijk in september 2020 in het systeem gezet, dat ik maar 1 ontvanger heb. Ik heb dus zo'n 7 jaar teveel betaald, terwijl de KPN hiervan op de hoogte was. Ik hoop dat de KPN zal erkennen, dat het hier gaat om een voorval waar ik niet eerder van op de hoogte was, door het zwijgen van de medewerkers die ik heb gesproken en het niet vermeld staat op de maandelijkse facturen. Als we hier niet uit gaan komen, dan voel ik mij genoodzaakt om verdere stappen te gaan ondernemen. Dit vanwege het feit dat er op zo'n manier mee is om gegaan, dat er niets aan gedaan is/wordt zolang er geen haan naar kraait. Het gaat hier tenslotte wel om een bedrag van zo'n €420,- ik wil dit bedrag terug van de KPN. 

Gr. Marc


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hoi, Marc. Welkom op het forum van KPN! :bouquet:  

Omdat het niet vermeld staat op geen enkele factuur, 

Heb je misschien het abonnement Alles-in-1 Standaard of Premium? Daarin worden twee ontvangers berekend ook al gebruik je er maar 1. Ook als er 1 geretourneerd is.

Het abonnement, waar de gegevens bij staan, zul je zélf afgesloten (uitgekozen) hebben. Mogelijk i.v.m. andere dingen die er wel inzitten die je wél gebruikt (hogere snelheid misschien?).

 

Een kpn moderator zal dit met alle aandacht voor je uit willen zoeken. Die heeft daarvoor wel je gegevens nodig! Deze kun je invullen via je forumprofiel, want daar kan niemand op internet ze zien!

Als je profiel al ingevuld is kan de moderator die hier komt (wachtrij) direct in je administratie duiken en a.d.h.d. reageren. Dat scheelt weer tijd.

Reputatie 7
Badge +24

KPN stuurt u elke maand een factuur. Dat doet KPN niet voor niets. Een factuur behoor je na te kijken en als er iets op staat wat niet klopt, dan reageer je. Als je niet reageert, dan houd dat dus in dat je er mee akkoord gaat.

Een KPN medewerker kan u misschien voor 2 of 3 maanden die 5 euro crediteren. Maar voor de afgelopen jaren gaat echt niet meer. En dat is normaal. Ook bij andere bedrijven moet je niet beginnen over een foutieve factuur van 3 jaar geleden ofzo. Dat gaat gewoon niet, dat is geschiedenis.

Overigens vermoed ik net zoals @PeterG suggereert dat u een pakket afgesloten heeft waarin gewoon standaard 2 ontvangers zaten. Zo werkte dat toen. Als je 100 mbit internet wilde, dan hield dat dus ook in dat je daar 2 ontvangers bij kreeg. 100 mbit met 1 ontvanger kon niet eens toendertijd.

Althans ... je kon 50 mbit met 1 ontvanger afsluiten en dan voor 8 euro ofzo sneller internet erbij nemen, zodat je alsnog 100 mbit had. Maar daar zat dan nog geen opnemen bij, dat koste dan ook nog een 5 euro extra. Met als gevolg dat je net zoveel of meer betaalde voor gewoon het 100 mbit pakket met 2 ontvangers. 

Reputatie 7

Heb je wel het "opnemenpakket"?

Goede avond,

Allereerst bedankt voor jullie reactie…

Ik heb heb een basis pakket van de KPN. Ik ben er achter gekomen dat ik voor de retour gezonden ontvanger ben blijven betalen, omdat de medewerker vroeg aan mij, waarom ik geen gebruik maakte van de 2e ontvanger. Nadat ik het had uitgelegd, maakte ik de opmerking van: Zolang ik er maar niets extra voor heb moeten betalen, dan is het goed. Waarop de medewerker mij vertelde dat ik daarvoor €5,- per maand al die tijd heb betaald. Dit heeft nooit op een factuur iets over gestaan. Dus kon ik het ook niet ruiken. Nadat ik maar niets hoorde van de KPN en hier zelf weer voor aan de telefoon heb gehangen, kwam ik er ook achter dat er nogsteeds niets was aangepast. Pas afgelopen september is het in het systeem veranderd en betaal ik €5,- minder per maand. Er is in het verleden best wel het e.e.a mis gegaan bij de KPN en daar hebben ze goed op geanticipeerd, door hier en daar wat extra aan te bieden voor 3 maanden. Waaronder een premium pakket voor 3 maanden en een keer gratis bellen naar vaste en mobiele nummers. Maar mijn maandlasten veranderde niet. Ik heb ook Foxsport gehad en dat stond dan netjes op de factuur vermeld. Dus de KPN heeft ook goed z'n best gedaan om mij als klant tevreden te houden. Maar als ik er dan achter kom dat ik zolang voor een ontvanger heb betaald, maar dat nergens heb kunnen zien op mijn factuur, daar krijg ik toch een nare bijsmaak van. Dan heb ik eigenlijk voor die extra's die de KPN mij heeft aangeboden ter compensatie om iets goed te maken, zelf betaald en heeft het ook nog meer gekost voor mij. De fout ligt aan de kant van de KPN, dus zou het wel zo netjes zijn, dat de KPN er ook voor zorgt dat wat ik teveel heb betaald, dat ik dat ook terug krijg van de KPN.

Reputatie 7

Nogmaals…

Heb je wel het "opnemenpakket"?

M.a.w., kan je opnames maken om die op een later tijdstip terug te kijken?

Nee, ik ken niet opnemen...

Reputatie 7

Nee, ik ken niet opnemen...

Dank je voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +11

Nogmaals…

Heb je wel het "opnemenpakket"?

M.a.w., kan je opnames maken om die op een later tijdstip terug te kijken?

Ik heb zo het vermoeden dat toen die tweede ontvanger afgelopen september uit het abonnement is gehaald het opnemen pakket er ook mee is weggehaald. 

 

@BIG Marc, ik vraag me wel af, als dit afgelopen september is aangepast, waarom kom je dan nu pas met de eis voor compensatie? Overigens zou er op de factuur precies moeten staan wat je afneemt en waar je voor betaald. Ik zie bijvoorbeeld op mijn factuur netjes het basisbedrag staan en daarbij de extra diensten die ik afneem zoals sneller internet en het pluspakket. Deze specificatie staat op pagina 2 van de factuur. Overigens als je ieder jaar je contract verlengd gelden de nieuwe voorwaarden op dat moment en wordt er een nieuw contract gestuurd, daar staat ook precies in welke diensten je afneemt. Je bent op deze manier dus wel steeds akkoord gegaan met die tweede ontvanger en de kosten die daarmee gepaard gaan. Als je hem retour stuurt wordt ie inderdaad teruggenomen om weer in te zetten maar dat betekent niet dat je abonnement automatisch aangepast wordt. Mijn abonnement wordt ook niet automatisch opgezegd als ik mijn modem retour stuur, zal ik toch echt zelf moeten doen, logistiek en administratie zijn twee aparte onderdelen van KPN die niet dagelijks contact gaan houden over alles wat er retour is gestuurd. Dat er toentertijd niets mee is gedaan is inderdaad niet zoals het hoort, dit kan echter ook een foutje van de desbetreffende medewerker geweest zijn maar dit is niet alleen aan KPN te verwijten, hier had je zelf ook al eerder actie op kunnen ondernemen. 

 

De hele reden dat er niemand vanuit KPN komt om te vragen hoe het zit met die tweede ontvanger heeft te maken met eigen verantwoordelijkheid van de klant. KPN heeft geen systeem wat dagelijks uitmeet of alle uitgeleverde apparatuur wel is aangesloten. Dat is ook niet te doen aangezien er ook een hoop mensen zijn die een tweede tv-ontvanger erbij nemen omdat opnemen dan gratis is en die tweede ontvanger als reserve houden. Moet je al die mensen dan ook gaan bellen? Of de mensen die een eigen modem gebruiken? Moeten die ook allemaal gebeld gaan worden?

Goede dag,

Ik heb sinds december 2013 een abonnement bij de KPN voor internet en telefonie. Ik heb 2 ontvangers geleverd gekregen,

telefonie = televisie neem ik aan ?

Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat ik voor een 2e ontvanger heb betaald. Ik heb hier nooit iets van gezien op een maandelijkse rekening. Ik wist ook niet dat ik daarvoor moest betalen, om een 2e te hebben. Ik had 'm niet nodig en heb 'm daarom retour gedaan. Als mij wel zo'n 10x is gevraagd tijdens een gesprek met een KPN medewerker van: Waarom doet U niets met de 2e ontvanger. En ik antwoord daar steeds maar op, dat ik deze heb terug gestuurd, waarom er pas na zoveel jaren pas iemand tegen mij zegt, dat ik er wel al die jaren voor betaald heb. Als iemand dat gelijk gezegt had toen het voor de eerste keer aan mij gevraagd werd, dan had dat wel zo eerlijk geweest. Ze konden zien in het systeem, dat ik er wel voor betaal, terwijl 'ie retour is gegaan. Er wordt ook meerdere keren gezegt, dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Als het op mijn factuur maandelijks had gestaan, dan vind ik dat een ander verhaal worden. Hier is gewoon niets tegen mij gezegt al die jaren. Voor mij is het gewoon heel veel geld wat ik extra heb moeten betalen. Dan ken er gezegt worden van: Het gaat hier om maar €5,- in de maand, maar na 7 jaar en zoveel maanden, tikt dat wel aan. 5x12x7= €420,-. Dan zal er wat af gaan ivm extra's wat de KPN mee gekomen is om mij te compenseren. Zoals premium voor 3 maanden etc. Ik heb contact gehad met de KPN en daar krijg ik gewoonweg te horen dat hier niets aan te doen is en dat het een nadelig geval is voor mij, maar de KPN doet hier niets mee. Daarom heeft het geduurd vanaf september tot aan nu dat ik het hier niet bij bij laten voor wat het is. Mijn persoonlijke situatie is, dat ik door een ongeluk thuis ben komen te zitten met een minimale uitkering. Dan is door de jaren heen te weten dat mij €420,- extra is afgenomen, door iets wat mijn fout niet blijkt te zijn. Ik heb een medewerker die ik hier over sprak gevraagd: Wat zou de KPN hebben gedaan, als dit euvel andersom had geweest en de KPN kwam er na deze jaren achter dat ik maar voor 1 ontvanger heb betaald, maar er van 2 gebruik heb gemaakt, dan had de KPN ook bij mij aangeklopt en met mij in gesprek zijn gegaan over hoe ik dit bedrag alsnog aan hun had kunnen betalen. Daar wordt eerlijk op geantwoord dat dat wel zeker het geval had geweest...

Reputatie 7
Badge +24

Als u die 2de ontvanger nooit als aparte regel op de factuur hebt zien staan, dan heeft u ook niet teveel betaald. Zoals ik al zei:

Overigens vermoed ik net zoals @PeterG suggereert dat u een pakket afgesloten heeft waarin gewoon standaard 2 ontvangers zaten. Zo werkte dat toen. Als je 100 mbit internet wilde, dan hield dat dus ook in dat je daar 2 ontvangers bij kreeg. 100 mbit met 1 ontvanger kon niet eens toendertijd.

Althans ... je kon 50 mbit met 1 ontvanger afsluiten en dan voor 8 euro ofzo sneller internet erbij nemen, zodat je alsnog 100 mbit had. Maar daar zat dan nog geen opnemen bij, dat koste dan ook nog een 5 euro extra. Met als gevolg dat je net zoveel of meer betaalde voor gewoon het 100 mbit pakket met 2 ontvangers. 

Als u een pakket heeft/had met 2 ontvangers, dan is het onmogelijk om geld terug te krijgen van een 2de ontvanger die u niet gebruikt.

Het is alsof je een auto huurt met een achtbank, en dan zeggen tegen de verhuurder: ik wil minder betalen want ik gebruik die achterbank toch niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een medewerker die ik hier over sprak gevraagd: Wat zou de KPN hebben gedaan, als dit euvel andersom had geweest en de KPN kwam er na deze jaren achter dat ik maar voor 1 ontvanger heb betaald, maar er van 2 gebruik heb gemaakt, dan had de KPN ook bij mij aangeklopt en met mij in gesprek zijn gegaan over hoe ik dit bedrag alsnog aan hun had kunnen betalen. 

Nee. Zulke dingen gebeuren ook wel eens. Terloops kom je in topics een enkele keer wel eens tegen dat een klant iets gehad heeft waar die niet voor betaald heeft. En dan gaat KPN echt niet achteraf een paar 100 euro vorderen ofzo. Dat gebeurt niet.

Mij is tevens ook geadviseerd door een medewerker om er hier, bij jullie over te beginnen, zodat het allemaal helder zou worden hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb nooit iets gezien op een factuur hierover en al die jaren hebben ze in het systeem zien staan dat ik betaalde voor een 2e ontvanger, maar hier werd gewoon over gezwegen. Dan snap ik het wel op één of andere manier. Er wordt hierover gezegt van hogere hand van: Wordt er niet naar gekraaid of op een andere manier door de klant over begonnen, maak er dan niet de honden mee wakker.(met dat gekraai dan hè!) Doe dit zo bijvoorbeeld bij 100.000 klanten, dan kan er weer aan een directielid een bonus van betaald worden. Ik moet het doen met een uitkering en dan is het heel erg wrang als er dan zo'n bedrag teveel voor iets is betaald en ik krijg dan te horen/lezen dat ik dan maar beter had moeten opletten. Dat vind ik echt niet kunnen! Ik heb een dak boven mijn hoofd en mijn dieren hebben te eten. Dus mij hoor je niet klagen! Maar te weten dat ik hiervoor zoveel geld door kwijt ben geraakt, dat doet gewoon pijn. Is toch weer wat extra wat ik voor mijn dieren kan doen. Ik hoop dat de KPN inziet dat dit niet mijn schuld is en mij het verschil wil terug betalen. Dat hoop ik echt...

Aan de telefoon zitten 2 soorten beantwoorders:

  • blik wat ze ook wel kunstmattige intelligentie noemen maar better kunstmattige domheid genoemd kan worden;
  • mensen. De laatste bestaan voornamelijk uit personen die in 2013 net hun eerste stappen vanuit de lagere school maakten.

Jij bent in 2013 een overeenkomst aangegaan met KPN. Dus je bent waarschijnlijk minstens 2x zo oud als die KPN medewerker waar je steeds over schrijft Als je die nog hebt kan je het nazien. Maar op mijn factuur van juni 2013 staan bij ons basis abonnement ook 2 ontvangers. En gelijktijdig worden die als een soort korting weer afgetrokken. 

Je ziet ik heb het zelfs van 2013 nog. Ik vind het niet gek dat jij het niet meer hebt. Maar ik wil je wel aangeven dat je er waarschijnlijk nooit voor hebt betaald en dat het omgekeerde nooit te bewijzen is zonder een “schriftelijk” bewijs. 

KPN verandert zijn prijspolitiek soms met het uur en verwacht dan ook niet dat medewerkers iets kunnen begrijpen van wat er gisteren gebeurde. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap eigenlijk ook niet waarom hier niet allang een KPN medewerker gereageerd heeft...

Bedankt voor de reacties!

Ik heb te horen gekregen, dat er 1 ontvanger in mijn Basis Pakket zit. Voor een 2e ontvanger wordt €5,- p.m extra in rekening gebracht. Deze is retour gezonden en zou dus niet betaald hoeven worden. De medewerkers die mij te woord staan, zien in hun scherm waar ik voor betaal en zien dat er geen gebruik is gemaakt voor iets wat wel voor betaald wordt. Het lijkt mij dat het helemaal niets uit maakt hoe oud iemand is. Ik heb heel vaak die beruchte ene vraag gekregen: Waarom maakt u geen gebruik van uw 2e ontvanger? Het antwoord is inmiddels wel bekend op deze vraag... Als iemand in het scherm ziet, na mijn antwoord, dat er iets in rekening wordt gebracht, wat niet de bedoeling zou moeten zijn, dan zou je denken, dat dit dan uitgezocht wordt, waarom dit toch zo is. Ik neem het de medewerkers ook niet persoonlijk kwalijk! En dat zijn de personen die ik aan de telefoon krijg, op het moment dat ik naar het 0800 nummer bel. Ik heb geen onvertogen woord over de medewerkers gezegt of wat dan ook in die richting! Het komt nu opeens zo over, dat ik ze op z'n minst overal maar de schuld van geef. Ik leg jullie hier heel gewoontjes uit wat er is gebeurd. Op mijn factuur heeft niets gestaan over het extra betalen voor een 2e ontvanger. Dat is mij medegedeeld aan de telefoon, dat die 2e ontvanger bij mijn "basis" pakket er al in zat verwerkt. En zo ook als "Basis" staat vermeld. Gebruik telefoon-= Netjes apart omschreven.

Gebruik van evt. Fox sport = Netjes omschreven.

2e ontvanger heeft nooit op factuur gestaan, deze was alleen voor een medewerker van de KPN zichtbaar op het scherm. Zodoende wisten ze dat er wel een 2e ontvanger gerekend werd, maar nooit gebruikt is geweest. Daarmee bedoel ik, dat hier veel eerder iets aan gedaan had kunnen worden, nadat ik aan heb gegeven dat de 2e retour is gegaan. Niet 1x of 2x, maar wel zeker 10x dat het te spraken is gekomen. Verplaats jezelf nou in een bepaalde situatie, waardoor iets gebeurd, wat door een ander express blijft gebeuren en die zegt niet waar het aan ligt. Dan zeg ik bij voorbaat even, dat ik niet zeg dat het express allemaal gegaan is, maar gebruik dit puur om iets duidelijk te maken. Iemand veroorzaakt steeds iets, maar doet net alsof 'ie van niets weet. Maar daardoor kost iets altijd maar extra tijd of geld of veroorzaakt een ruzie, breuken. Kijk maar naar het gesprek van het jaar met de Belastingdienst. Velen wisten ervan, maar hebben niets gezegt en liegen vrolijk mee. Ik probeer hier iets duidelijk te maken hoe mij het is verteld. Ik had zelf beter alles in de gaten moeten houden en de één zegt dat ik er niets aan heb kennen doen, de ander blijft erbij dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. De volgende zegt dat ik er niets aan had kennen veranderen, maar naar die €420,- ken ik fluiten. Er is mij gezegt dat de KPN het andersom wel had terug geeist, terwijl de ander weer zegt dat KPN niet moeilijk doet om een paar honderd Euro. Ik heb een paar gevallen gelezen en watvoor adviezen daarbij als reactie bij staan. Over het algemeen hele goeie tips, oplossingen etc enz afijn…

Maar er staan ook reacties bij, die iemand helemaal ontmoedigen en denkt dat er geen enkele oplossing is en maar moet opgeven. En dan blijkt dat diegene in het gelijk is gesteld en alles is opgelost op een juiste manier. Nogmaals, €420,- is een hoop geld en ik wil hier graag een oplossing voor vinden met de KPN. Ik ben een tevreden klant, maar ik wil niet teveel betalen voor iets wat ik niet heb. En mij is verteld dat dit wel het geval is en dan vind ik, dat er hiervoor een oplossing moet komen om alles weer in balans te krijgen. 

Bedankt voor de reacties!

Ik heb te horen gekregen, dat er 1 ontvanger in mijn Basis Pakket zit. Voor een 2e ontvanger wordt €5,- p.m extra in rekening gebracht. Deze is retour gezonden en zou dus niet betaald hoeven worden. De medewerkers die mij te woord staan, zien in hun scherm waar ik voor betaal en zien dat er geen gebruik is gemaakt voor iets wat wel voor betaald wordt. Het lijkt mij dat het helemaal niets uit maakt hoe oud iemand is. Ik heb heel vaak die beruchte ene vraag gekregen: Waarom maakt u geen gebruik van uw 2e ontvanger? Het antwoord is inmiddels wel bekend op deze vraag... Als iemand in het scherm ziet, na mijn antwoord, dat er iets in rekening wordt gebracht, wat niet de bedoeling zou moeten zijn, dan zou je denken, dat dit dan uitgezocht wordt, waarom dit toch zo is. Ik neem het de medewerkers ook niet persoonlijk kwalijk! En dat zijn de personen die ik aan de telefoon krijg, op het moment dat ik naar het 0800 nummer bel. Ik heb geen onvertogen woord over de medewerkers gezegt of wat dan ook in die richting! Het komt nu opeens zo over, dat ik ze op z'n minst overal maar de schuld van geef. Ik leg jullie hier heel gewoontjes uit wat er is gebeurd. Op mijn factuur heeft niets gestaan over het extra betalen voor een 2e ontvanger. Dat is mij medegedeeld aan de telefoon, dat die 2e ontvanger bij mijn "basis" pakket er al in zat verwerkt. En zo ook als "Basis" staat vermeld. Gebruik telefoon-= Netjes apart omschreven.

Gebruik van evt. Fox sport = Netjes omschreven.

2e ontvanger heeft nooit op factuur gestaan, deze was alleen voor een medewerker van de KPN zichtbaar op het scherm. Zodoende wisten ze dat er wel een 2e ontvanger gerekend werd, maar nooit gebruikt is geweest. Daarmee bedoel ik, dat hier veel eerder iets aan gedaan had kunnen worden, nadat ik aan heb gegeven dat de 2e retour is gegaan. Niet 1x of 2x, maar wel zeker 10x dat het te spraken is gekomen. Verplaats jezelf nou in een bepaalde situatie, waardoor iets gebeurd, wat door een ander express blijft gebeuren en die zegt niet waar het aan ligt. Dan zeg ik bij voorbaat even, dat ik niet zeg dat het express allemaal gegaan is, maar gebruik dit puur om iets duidelijk te maken. Iemand veroorzaakt steeds iets, maar doet net alsof 'ie van niets weet. Maar daardoor kost iets altijd maar extra tijd of geld of veroorzaakt een ruzie, breuken. Kijk maar naar het gesprek van het jaar met de Belastingdienst. Velen wisten ervan, maar hebben niets gezegt en liegen vrolijk mee. Ik probeer hier iets duidelijk te maken hoe mij het is verteld. Ik had zelf beter alles in de gaten moeten houden en de één zegt dat ik er niets aan heb kennen doen, de ander blijft erbij dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. De volgende zegt dat ik er niets aan had kennen veranderen, maar naar die €420,- ken ik fluiten. Er is mij gezegt dat de KPN het andersom wel had terug geeist, terwijl de ander weer zegt dat KPN niet moeilijk doet om een paar honderd Euro. Ik heb een paar gevallen gelezen en watvoor adviezen daarbij als reactie bij staan. Over het algemeen hele goeie tips, oplossingen etc enz afijn…

Maar er staan ook reacties bij, die iemand helemaal ontmoedigen en denkt dat er geen enkele oplossing is en maar moet opgeven. En dan blijkt dat diegene in het gelijk is gesteld en alles is opgelost op een juiste manier. Nogmaals, €420,- is een hoop geld en ik wil hier graag een oplossing voor vinden met de KPN. Ik ben een tevreden klant, maar ik wil niet teveel betalen voor iets wat ik niet heb. En mij is verteld dat dit wel het geval is en dan vind ik, dat er hiervoor een oplossing moet komen om alles weer in balans te krijgen. 

Wat wil je met al die woorden bewijzen. 

De enige fout die je hebt aangetoond is dat in de administratie van KPN staat dat je 2 ontvangers hebt. Gewoon even het verzendbewijs tonen van de terugzending en dan is dat ook opgelost, want anders brengen ze misschien straks ook die in rekening. 

Ik weet niet of die medewerker zijn scherm aan jouw heeft getoond, maar anders ben je volgens mij alleen maar aan het gissen.  

Maar zolang je niet werkelijk kan aantonen dat je er voor hebt betaald is daarvoor geen enkel bewijs.

Je kan veel vertellen over KPN maar niet dat ze dit niet tot de laatste comma volgens het Nederlandse recht dichttimmeren. 

 

Reputatie 7
Badge +28


Hallo @BIG Marc ,

Als op jouw maandelijkse factuur geen aparte vermelding staat van 5 euro voor een tweede ontvanger, dan heb je waarschijnlijk nog een oud alles in één abonnement waarin standaard twee ontvangers bij inbegrepen zijn. 
 

Dat je dan geen gebruik maakt van een tweede ontvanger doet dan niet ter zake. Je hebt trouwens eventueel ook de mogelijkheid om een Digitenne-ontvanger te gebruiken als tweede ontvanger.

Je kunt uiteraard wel nu (dus niet met terugwerkende kracht) jouw abonnement aanpassen naar een nieuwe abonnementsvorm conform KPN Hussel. Dat kan goedkoper zijn als je geen gebruik maakt van extra pakketten zoals het ESPN-pakket. Maar het kan zomaar ook duurder uitvallen dan je nu al betaald.

Je kunt de mogelijk gewenste aanpassing zelf aanvragen/bekijken in Mijn KPN. 
 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : (lees ESPN waar Fox Sports wordt genoemd.)

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

 

Hoi @BIG Marc . Ik heb het allemaal meegelezen en voordat ik conclusies ga trekken wil ik graag even in je gegevens kijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Reputatie 7
Badge +28


Hallo @BIG Marc ,

Als op jouw maandelijkse factuur geen aparte vermelding staat van 5 euro voor een tweede ontvanger, dan heb je waarschijnlijk nog een oud alles in één abonnement waarin standaard twee ontvangers bij inbegrepen zijn. 
 

Dat je dan geen gebruik maakt van een tweede ontvanger doet dan niet ter zake. Je hebt trouwens eventueel ook de mogelijkheid om een Digitenne-ontvanger te gebruiken als tweede ontvanger.

Je kunt uiteraard wel nu (dus niet met terugwerkende kracht) jouw abonnement aanpassen naar een nieuwe abonnementsvorm conform KPN Hussel. Dat kan goedkoper zijn als je geen gebruik maakt van extra pakketten zoals het ESPN-pakket. Maar het kan zomaar ook duurder uitvallen dan je nu al betaald.

Je kunt de mogelijk gewenste aanpassing zelf aanvragen/bekijken in Mijn KPN. 
 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : (lees ESPN waar Fox Sports wordt genoemd.)

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

 

@BIG Marc 

Weet je zo voldoende ? 

Zo niet?: Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +28

@BIG Marc 

Zijn alle problemen nu opgelost? 

 

Vanaf augustus 2020 (niet september) betaal ik per maand €5,- minder, omdat ik vanaf die maand niet meer voor die 2e ontvanger betaal. Op mijn nota staat onderaan: Ontvanger gratis. Dat stond voorheen ook al op mij factuur. Zodoende dacht ik, omdat er geen aparte regel vermeld staat van: 

Basispakket: € ...…

Ontvanger    :€5,00

Die €5,00 zat al bij het bedrag van 't basispakket. Omdat het zo op de nota staat, kon ik het niet weten, dat ik daar al die jaren voor betaald heb. Dat ken mij niet kwalijk genomen worden, maar volgens de KPN, ben ik er zelf verantwoordelijk voor als mijn rekening niet klopt. Maar hoe kan iemand weten dat er iets niet klopt, als het niet staat omschreven. Voor augustus 2020 heb ik voor iets betaald, waar ik niet voor had hoeven betalen. Vanuit de KPN is er toegegeven dat zij een fout hebben gemaakt. Maar toch kreeg ik te horen, dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is als een factuur niet klopt en daar niets van heb gezegd. Leg mij dan maar uit waarom er niets vermeld heeft gestaan op mijn factuur, want had het er wel op gestaan, had ik er gelijk melding van kennen maken. Ik betaal nu niet meer voor die ontvanger. Ik heb het puntje precies elke keer in mijn berichten uitgelegd, hoe dit onstaan is. En op elk bericht kwam er een antwoord dat bijvoorbeeld: Er 2 ontvangers in het pakket zitten en dat het niets uitmaakt qua prijs op mijn factuur, omdat er maar 1 ontvanger gebruikt wordt. En dat ik beter mijn factuur had na moeten kijken, want dat wordt duidelijk apart aangegeven waar je voor betaald. Nogmaals: De KPN heeft toegegeven dat er een foutje is gemaakt van hun kant en dat vinden ze heel spijtig, maar ze zeggen gewoon dat ze me niet verder kunnen helpen. Toen ik zei: Als het nou andersom zou gebeurd zijn, dan had ik de KPN een X bedrag nog verschuldigd geweest en gaf de meneer ook toe, dat de KPN mij wel zou hebben laten betalen om het verschil alsnog aan de KPN terug te betalen. Hoe krom is dat dan?! En dan krijg ik ondanks dat mij dit letterlijk gezegt is van: KPN had niet moeilijk gedaan over een paar honderd Euro. De klant moet gewoon betalen en KPN zegt gewoon dat er niets terug wordt betaald. Daar draait mijn maag van om. Dit is de volledige waarheid en ik heb niets zelf erbij verzonnen. KPN heeft toegegeven dat de fout bij hun ligt, maar dat het gewoon voor mij "pech gehad" is. Zo hoor je niet met je klanten om te gaan! Ik hoop er word ingezien, dat ik hier niets aan heb/had kunnen doen en mij netjes zullen terugbetalen...

Je hebt abonnement Alles in 1 Standaard denk ik zo. Daar zitten 2 ontvangers bij in. Lees 'gratis’ niet als kosteloos maar als inbegrepen. Als je bij een abo waar 2 ontvangers inbegrepen zitten er maar 1 gebruikt, betaal je toch voor 2. Zelfs als je de overbodige terugstuurt.

Je hebt indertijd zélf het abo gekozen. Er stond op de bestelpagina echt vermeld dat er 2 ontvangers bij in zitten.

Hier is dus Ă©cht wel een flink stuk eigen klantverantwoordelijkheid van toepassing. Vind ik, ook klant van kpn.

Je kunt dus beter je abonnement aanpassen via MijnKPN. En dan met Ă©Ă©n ontvanger erin. Nu blijft het een catch22 situatie.

 

Voor augustus 2020 heb ik voor iets betaald, waar ik niet voor had hoeven betalen

Volgens het door jouw afgesloten abonnement dus wel. Ook al gebruik je het niet.

Bedankt voor je reactie PeterG.

Ik heb in 2013 een basis pakket via de KPN. Daar zat standaard 1 ontvanger bij en voor de 2e moest er dus betaald worden. Die stond niet apart op de factuur zoals ik dat bij andere voorbeelden van een factuur heb gezien bij één van jullie. Via de KPN zelf ben ik er achter gekomen, dat die €5,- in het standaard maandbedrag van mijn Basis Pakket zat gerekend. Deze had eigenlijk apart eronder aangegeven moeten worden. Dit is dus een foutje van de KPN. Nogmaals: Er zat 1 ontvanger gratis bij het basispakket en voor de 2e geleverde ontvanger heb ik moeten betalen. Dat is mij ook aan de telefoon door meerdere personen aan mij verteld. En de bij de KPN hebben ze al toegegeven, dat de fout bij hun lag en dat ik hier niets aan kon doen, omdat ik het niet op mijn factuur kon terug zien. En heb ik sinds augustus 2020 niet meer hoeven betalen voor die 2e ontvanger. Dat maakt het ook vrij duidelijk, dat de KPN de fout hersteld heeft, maar dat ik al die jaren teveel betaald heb, dat willen ze niet terugbetalen. Dat vind ik gewoonweg krom!

Ik zat vanavond bij toeval een aflevering van "Kassa" bij een vriendin te kijken. Daar had iemand door een fout van een energie leverancier ook jaren lang teveel betaald. Diegene had zonnepanelen, maar ipv op jaarbasis terug te ontvangen door zelf opgewekte stroom, moest diegene elk jaar maar bijbetalen. Daar is die persoon een hele lange tijd mee bezig geweest, om te achterhalen waar dat aan lag. Maar heeft hier ong. 6 jaar lang, door een fout van de energie leverancier moeten betalen. De fout hebben ze hersteld, maar van terugbetalen wilden ze niets weten. En uiteindelijk is "Kassa" te hulp geschoten en toen kwamen ze wel over de brug. Mevrouw heeft alles netjes terug gekregen wat ze al die jaren teveel heeft betaald. Dus het kan dus wel, maar ze zeggen gewoon dat ze dat niet doen. En ook kwam het te spraken: Als het andersom had gebeurd, dan hadden ze ook bij mevrouw aangeklopt met de mededeling dat er nog een flink bedrag open staat en betaald moet worden. De KPN heeft een foutje gemaakt, wat kan gebeuren, het ook toegegeven, maar wil niet het teveel betaalde aan mij terug geven. Dat klopt niet en ik ben toch van plan om hier naar laten te kijken en ik hoop dat de KPN mij terug geeft waarin recht op heb. Misschien is het voor mij ook helemaal geen slecht idee om 's te informeren bij het programma van "Kassa". Ik wil hier gewoon met de KPN uitkomen en ik zal niets voor elkaar krijgen als ik niets doe. 

Reputatie 4
Badge +3

houd er rekening mee dat klantenservice niet altijd de juiste info geeft. 

 

wat ik heb begrepen, uit het verhaal is

  • je neemt abonnement.paar jaar terug
  • vervolgens stuur je een ontvanger terug omdat dit niet nodig was.  maar kpn registreert dat niet goed
    dan zou ik toch denken.  ok de ontvanger stuur ik terug. dan zou kpn mijn abonnement moeten verlagen OF mn abonnement blijft gewoon hetzelfde en dat vind ik prima.  want ik vindt t logisch dat als kpn mn abbo niet verlaagt stuur ik niet zomaar apparatuur terug.
  • nu na al die jaren wil je even kassa eruithalen en kpn verantwoordelijk stellen voor een fout dat eigenlijk administratief klantverantwoordelijkheid is.. 

dan denk ik dat je naar de rechter moet en dan wens ik u veel succes :)