Vraag

Zonder het te weten, teveel voor mijn abonnement betaald

  • 26 April 2021
  • 34 reacties
  • 909 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hallo Darkie117,

Dankjewel voor je reactie!

Omdat ik de ontvanger gelijk heb terug gestuurd, heb ik er niets van gemerkt, omdat er vast hetzelfde bedrag voor de "Basis" werd gerekend op mijn factuur. KPN had die €5,- niet moeten verstoppen, dit door het als één bedrag op mijn factuur te zetten wat ik voor mijn "Basis Pakket" betaal. 1 ontvanger is gratis en voor de 2e ontvanger hebben ze al die tijd €5,- in rekening gebracht. Nogmaals, de KPN heeft al toegegeven dat de fout door hun is gemaakt. De ontvanger is terug gegaan, maar is toch al die tijd gerekend. Dit hebben ze door een foutje niet op mijn factuur op een aparte regel erbij gezet. Dus kon ik het niet weten en ben ik er te goeder trouw vanuit gegaan, dat mijn maandelijkse factuur gewoon in orde was. Verder staat alles omschreven waarvan gebruik is gemaakt van oa telefoonkosten en later "Fox Sport". Ze hadden dat ook moeten aanduiden, dat er voor een 2e ontvanger betaald werd. Dat heeft de KPN toegegeven, dat dit idd op mijn factuur had moeten staan. Het enige wat ik van de KPN te horen krijg, is dat ze het zeer spijtig vinden dat dit in mijn nadeel gebeurd is, maar ze willen mij niet het bedrag wat ik teveel heb betaald aan mij terug geven. Ik heb de bewijzen, dat de KPN een fout heeft gemaakt, dit door het niet op mijn factuur te vermelden, dat ik nog ergens anders voor betaal, waar geen gebruik van wordt gemaakt en retour is gegaan. Dat hebben ze bij de KPN uiteindelijk in orde gemaakt, door geen €5,- meer extra door mij te laten betalen, maar krijg ik niets terug van hun. Het lijkt mij heel duidelijk, doordat de KPN de fout heeft hersteld omdat ik daar na zo'n lange tijd ben achter gekomen, dit niet duidelijk apart op de factuur werd vermeld, dat ik recht heb op het teveel betaalde geld aan de KPN. Overal worden fouten gemaakt, van kleine tot grote! En als er een fout wordt gevonden, dit hersteld wordt, dan is het niet meer dan normaal dat diegene die hierdoor de dupe is geworden, dat dat ook netjes in orde wordt gemaakt voor hem of haar. Had het nou om een paar tientjes gegaan, dan had de KPN me een extra iets aangeboden door bij wijze van: Fox Sport een paar maanden gratis. Dan had ik dat geaccepteerd en then we call it even. Maar hier gaat het om honderden Euro's. De KPN weet dan ook wel dat het niet met een extra zender is op te lossen. Maar in plaats daarvan, lossen ze het foutje op en zeggen dan keihard van: Sorry voor het ongemak dat U teveel hiervoor heeft betaald al die tijd, maar we zijn niet van plan om U uw geld terug te geven. Andersom wel bij de klant, die zou moeten betalen, maar niet als KPN terug geven aan de klant. Zo zijn we niet getrouwd! Ik ben verder een tevreden klant van KPN en denk er ook niet eens overna om mijn lidmaatschap... LOL Mijn abonnement op te gaan zeggen, maar de KPN hoort dit gewoon op te lossen met mij, door het bedrag terug te geven. En zoals ik van jou begrepen heb, zal ik dit wel gedaan hebben om nu lekker te kennen cashen. Het zou toch wel een hele stomme manier zijn om dit jaren zo te doen, met totaal geen zekerheid dat de KPN mij mijn spaargeld over zal maken op mijn rekening. Dit is niet met voorbedachte rade op touw gezet, want dan had ik beter af geweest door elke maand €5,- op een spaar rekening te zetten. Of elke maand een kraslot ervan te kopen en een gokje wagen. Ik wil dit opgelost hebben en het ligt aan de KPN op welke manier dit gaat. En als ik hiervoor naar de rechter moet gaan, wat ik nogal drastisch zou vinden, dan het zijt zo! Ik hoop op een nette afwikkeling en dan kunnen we dit achter ons laten. Nogmaals bedankt voor je reactie en ik hoop dat alles duidelijk is zo. Fijn weekend verder...

M

Reputatie 7
Badge +24

@BIG Marc wat een verschrikkelijk langdradige reacties zegt! Volgens mij heeft u ook al 20 keer hetzelfde verteld. Nutteloos, want dat leest niemand hoor.

Heeft u uw forum profiel al ingevuld? Het antwoord kan zijn "ja" of "nee" en hoeft niet te bestaan uit wederom een reactie van 300 woorden ofzo. 

Hoi Nick,

Blijkbaar moet dat wel! Ik heb alles idd meerdere keren uitgelegd, maar ik krijg steeds weer opmerkingen of vragen over iets wat ik al duidelijk heb gezegt. Als iemand dan met een bericht komt, laat diegene er dan beter van op de hoogte zijn, voordat er een bericht naar mij wordt gestuurd. Ik heb het nog niet ingevuld. Ik weet niet precies wat daarmee gedaan kan worden. Ik heb eigenlijk alleen maar reacties gekregen om mij te ontmoedigen om hier verder achter aan te gaan. De KPN heeft toegegeven dat de fout bij hun ligt, dus laat ik er iemand naar kijken die niet zo partijdig is en mij kan vertellen wat ik zou kunnen doen. Veel mensen die hier wat neergezet hebben en om raad vragen, krijgen 9 vd 10 keer in meerdere berichten van jullie te lezen dat het eigen schuld, dikke bult is. En aan het einde van de rit zijn die mensen in hun gelijk gesteld en is alles in orde gekomen. Zo ook, dat ze netjes hun geld terug gekregen hebben, waar ze volgens de reacties naar konden fluiten. Dit was het kortst mogelijk... LOL

Fijne zondag!

Reputatie 7
Badge +21

Het korte antwoord is dus: Nee

Toch is het invullen van jouw gegevens in je forumprofiel  (alleen zichtbaar voor KPN) de enige manier om hier een antwoord van KPN te krijgen. Juist vanwege jouw privacy en de privacy regels (AVG) kan @Erwin_ je anders niet helpen. Hij mag niet zomaar ‘op zoek’ gaan in de KPN systemen, maar heeft daarvoor jouw input nodig.

Heb je indertijd wel de juiste route gevolgd? Namelijk:

Eerst contact opgenomen met KPN dat je de 2de ontvanger uit het abonnement wilt halen. Daar krijg je dan een BEVESTIGING van met toegestuurd een retourdoos met code en antwoordnummer. Daarna pas decoder terugsturen.

Als je 'm gewoon zelf hebt teruggestuurd zonder de eerste stap, en zeker als je geen afzender erbij vermeldt (wat maar al te vaak gebeurd overigens), tja, dan weet kpn niet dat jij 'm niet in huis hebt.

Van 2013 t/m juni 2017 waren extra decoders 4 euro per maand. Vanaf juli 2017 is dat 5 euro per maand.

Je krijgt iedere mnd een factuur is niet helemaal waar ,omdat ik al 2 jaar een abonnement heb en nog nooit een factuur gezien

Dan heb je niet opgelet bij het afsluiten van je abonnement.

Je factuur word geplubiceerd in je eigen MijnKPN omgeving, als jij daar geen gebruik van maakt heb je dat aan jezelf te danken dat je geen factuur ziet.

Ik heb een mijn kpn en een app en alles van kpn staat in die app alleen dat telefoonnr niet , sterker nog weet niks van een aansluiting , is ook een verhaal apart  zie reactie slechte grap

Ik heb het gelezen, slechte zaak als je geeneens opvalt dat er maandelijks geld word afgeschreven, mij zou het gelijk opvallen.