Goede dag,
Ik heb sinds december 2013 een abonnement bij de KPN voor internet en telefonie. Ik heb 2 ontvangers geleverd gekregen, waarvan ik er 1 in gebruik heb genomen en de ander retour heb gezonden naar de KPN. Met duidelijk de reden hiervan vermeld, dat ik er genoeg aan heb dat ik in de huiskamer een ontvanger heb. Tot mijn verbazing, ben ik er vorig jaar tijdens een telefoongesprek achter gekomen, omdat ik benieuwd was wat voor een aanbieding KPN voor mij zou hebben als ik weer voor een jaar zou "bij tekenen". Toen bleek het dus nooit in het systeem van de KPN te zijn aangepast. Het hebben, volgens het systeem van KPN, van een 2e ontvanger is meerdere keren te spraken gekomen door de jaren heen. De vraag: Waarom heeft u de 2e ontvanger niet aangesloten? Waarop ik het antwoord gaf, dat 'ie retour is gegaan. Dieper werd er nooit op ingegaan door de desbetreffende medewerker. Noch werd het aangepast in het systeem. Dat heeft dus al die jaren zo in systeem van KPN blijven staan. Omdat het niet vermeld staat op geen enkele factuur, dat er voor het hebben van een 2e ontvanger iedere maand door de KPN een bedrag van €5,- wordt gerekend, ik hier vorig jaar pas achter ben gekomen. Toen pas werd mij dit voor de eerste verteld. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak van de KPN!!! Al die jaren heeft niemand mij iets hierover gezegd, terwijl het wel te spraken is gekomen en duidelijk was voor de medewerkers dat ik voor een ontvanger aan het betalen was, die er niet was. Toen ik de vraag stelde van: Hoe gaan we dit nu oplossen? Want zoals U begrijpt, wil ik het geld, wat ik met medeweten van de KPN teveel heb betaald, netjes weer terug krijgen. Want dit is niet de manier hoe je met je klanten moet omgaan. Waarop ik het antwoord kreeg van: Ik weet het niet. Daar nam ik dus helemaal geen genoegen mee en ik vroeg of ik iemand die daartoe bevoegd is, ik zo'n iemand kon spreken. Toen werd mij gezegd en in a way beloofd dat er door iemand contact met mij zou worden opgenomen en dat ik het daar aan moest vragen hoe dit opgelost kan worden. Er heeft niemand contact met mij opgenomen en toen ik hier zelf over terug heb gebeld, kreeg ik te horen dat de KPN zoiets helemaal nooit doet, het contact opnemen over dit soort kwesties. Op dat moment kwam ik er ook nog achter, dat er zelfs toen in het systeem nog helemaal niets aangepast was. Daar is uiteindelijk in september 2020 in het systeem gezet, dat ik maar 1 ontvanger heb. Ik heb dus zo'n 7 jaar teveel betaald, terwijl de KPN hiervan op de hoogte was. Ik hoop dat de KPN zal erkennen, dat het hier gaat om een voorval waar ik niet eerder van op de hoogte was, door het zwijgen van de medewerkers die ik heb gesproken en het niet vermeld staat op de maandelijkse facturen. Als we hier niet uit gaan komen, dan voel ik mij genoodzaakt om verdere stappen te gaan ondernemen. Dit vanwege het feit dat er op zo'n manier mee is om gegaan, dat er niets aan gedaan is/wordt zolang er geen haan naar kraait. Het gaat hier tenslotte wel om een bedrag van zo'n €420,- ik wil dit bedrag terug van de KPN.
Gr. Marc