Beantwoord

Het lukt me niet meer om op mijn homepage wijzigingen aan te brengen

  • 23 February 2023
  • 42 reacties
  • 416 keer bekeken

Badge

het lukt mij ook niet om bij mijn bestaande homepage te komen om wijzigingen aan te brengen. Hij is wel bereikbaar via een browser, maar niet via ftp.

fredvdln

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 March 2023, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nog wat verder zitten testen. Je kunt ook alleen maar inloggen met het hoofd-emailadres van de eerste mailbox. Dus niet met het hoofd-emailadres van de 2de of 3de mailbox. 

Kunt u daar nog iets mee?

Ik gebruik filezilla ( op linux ) en daar mee kon ik zojuist nog inloggen op mijn xs4all webruimte.

Badge

Ik log inderdaad in met het hoofd-emailadres van de eerste mailbox.
Ik gebruik het ftp programma van TotalCommander of Dreamweaver

Gr.
Fredvdln

Reputatie 7
Badge +24

Ik op de mobiel...

 

Met FTP (zonder S) zo te zien.
Bij xs4all kan dat al een tijdje niet meer.

Badge

op die manier krijg ik ook geen toegang.

gr.
Fredvdln

Reputatie 7
Badge +18

Hi @fredvdln en bedankt voor jullie hulp dusverre @AriënC en @Nick83

Ik kijk mee. Fred, wil jij je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen, met name ook met het hoofd e-mail adres waar je mee inlogt? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik speuren. 🕵🏻‍♀️

Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld

Reputatie 7
Badge +18

Even kijken wat ik kan achterhalen @fredvdln. Op jouw abonnement is inderdaad een homepage actief, nu zie ik wel dat je meerdere aliassen hebt, dus dubbelcheck of je echt inlogt met je hoofdaccount. 

Het hoofdaccount heeft dezelfde gebruikersnaam (stukje voor de @) als wat er in de link van je homepage staat. Bijvoorbeeld mijn homepage is http://home.kpn.nl/sanne_m, dan moet ik dus inloggen met het mailadres dat met sanne_m begint. Ik werk even met hints in verband met je privacy. 

Lukt het zo wel om in te loggen? Zo niet, wil je dan in je forumprofiel onder persoonlijke opmerkingen noteren welk e-mail adres je gebruikt om in te loggen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zijn we hopelijk snel bij de oplossing. 

Badge

 profiel aangevuld met standaard e-mailadres dat ik gebruik om in te loggen

Reputatie 7
Badge +18

Ik stuur je even een privéberichtje @fredvdln! Je logt namelijk met je alias in en niet het hoofdadres, dus ik geef je de juiste even door. 

Die vergissing is mogelijk te verklaren, inloggen bij webmail werkt ook met een alias, althans daar kwam ik toen bij xs4all per ongelijk achter, tot mijn verbazing, ik weet ook niet of dat altijd zo was.
Naar buiten toe gebruik ik alleen aliassen maar dan ben je zonder het te weten toch veel kwetsbaarder.

Achter welk domein zit de webruimte waar het hier om gaat, als ik vragen/weten mag ?
Heeft kpn (nog) webruimte ? Of alleen voor oudgedienden ?

Badge

de homepage staat in in mijn profiel

Ik bedoelde te vragen, wat staat er achter @ ?
Kan zijn  @kpn.com of planet of xs4all en zo zijn er nog wel meer die zijn opgeslokt.
Of het in praktijk (nog) verschil maakt dat weet ik maar het kan een stukje vd puzzel zijn, dus vandaar.

Badge

hetnet.nl

Reputatie 7
Badge +18

Zo, na wat PB's uitgewisseld te hebben hier het resultaat: 

Na FileZilla gebruikt te hebben is het gelukt om de homepages te bereiken en de bestanden te downloaden. 
@fredvdln gaat nu lokaal de bestanden aanpassen met DreamWeaver en zal deze via FileZilla weer uploaden. 

Mocht het daar niet mee lukken, laat het hier gerust weer weten Fred! Ik weet bijzonder weinig van het aanpassen van homepages e.d. (naast een heel magere basis), maar de community heeft dan vast nog wel tips of ideeën. 🙂

Badge

Ik bedank iedereen heel hartelijk voor zijn of haar bijdrage.

Het is mij nu gelukt om via Dreamweaver te communiceren met mijn homepage en bestanden up- en downloaden!

groet,
fredvdln