Beantwoord

Netflix blijft afschrijven tot 6 maand na opzeggen

  • 23 August 2022
  • 29 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik ben benieuwt hoe het afloopt, ik heb voor een half jaar terug al opgezegt bij netflix en heb dus geen streamingdiensten meer. Maar KPN blijft gewoon elke maand 15,99 van mijn rekening aftrekken. Ik word er tuureluurs van en weet niet meer wat ik moet doen.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Henk Veer 13 October 2022, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

@Henk Veer Heeft u de klantenservice hierover al benaderd via 0800-0402 ? Zij kunnen dit voor u oplossen.

Ik heb al eens gebeld en toen werd er tegen mij gezegd dat ik bij netflix moest opzeggen

en dat dan alles voor elkaar zou komen. Niet dus. Maar ik ga bellen naar dat nummer en dan zien we wel verder.
Hartelijk dank voor het beantwoorden.

 

@Henk Veer Kunt u nog inloggen op uw Netflix account ? Want als u er voor betaald zou het nog actief moeten zijn.

 

Ja, ik kan nog wel inloggen.

Kunt u ook films kijken ? Dan is uw abonnement dus niet stopgezet. Dat verklaart de kosten op uw factuur. 😪

Netflix opzeggen

Bij die pagina staat niet dat je kunt opzeggen. Alleen hoe je abonnee kunt worden. Het bedrijf dat de facturering uitvoerd alleen kan opzeggen. Staat bij hun vermeld.

Als u inlogt op uw account ziet u dit dan ?

 

Nee, bij mij staat Geen betalingsgegevens en Geen streamingsdiensabonnement.

Misschien dat @Bram_ ook naar deze klacht kan kijken. Kan je ook je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Dat opzeggen heb ik al 7 maanden terug gedaan.
Mijn klantnr is ******************

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Dat moet je hier niet plaatsen @Henk Veer maar in je profiel. Buiten dat dit een openbaar forum is waar je liever geen prive gegevens wil hebben, is het nummer wat jij noemt ( 14 cijfers) het abonneenummer voor iTV en niet je klantnummer. 😉

Heb ik meteen gedaan toen je dat gezegd hebt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Henk Veer! Dat loopt wel lang door inderdaad. 

Als je naar je Netflix account pagina gaat, dan kan daar 1 van 2 dingen staan.

De eerste optie is dat je netflix zelf op kan zeggen. Dat zou er precies zo uitzien als de screenshot van @HansaanZet. De tweede optie is dat er staat dat je Netflix afneemt via KPN. Dat ziet er dan zo uit: 

Ziet het er uit zoals bij de tweede optie dan moet het via ons worden opgezegd. Dat kan via je MijnKPN of op je tv-ontvanger. Ook kan ik dat van afstand doen. 

Het is wel belangrijk dat we dat eerst zeker weten. Als je dat verkeerd om doet blijft Netflix alsnog doorlopen. 

Ook vroeg ik me als laatste af hoe je contact met ons hebt gehad. Het is belangrijk dat we je van goede informatie voorzien. Alleen zie ik geen contact geregistreerd in onze systemen. Kan je laten weten of je destijds met ons gebeld hebt via 0800-0402 of dat je naar de winkel bent geweest? 

LIDMAATSCHAP EN FACTURERING

Wachtwoord: ********

E-mailadres wijzigen

Wachtwoord wijzigen

Telefoonnummer toevoegen

Geen betalingsgegevens

DETAILS ABONNEMENT

Geen streaming-abonnement

Streaming-abonnement toevoegen

 

 

PROFIEL EN OUDERLIJK TOEZICHT

  • verovi

    verovi

    •  

Sorry dat het zo lang duurde, maar ik ben een Max Verstappen fan dus heb de hele middag naar de training gekeken.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Veer ik heb Netflix uit het pakket gehaald. Bevestig hier nog even dat je daar per e-mail van op de hoogte bent gesteld.

De volgende factuur komt uit op 21 september. Laat je dan hier ook even weten of deze daar niet meer op te vinden is?

Verder neem ik je de latere reactie geen seconde kwalijk. Als ik de resultaten van de derde vrije training zo zie kon het nog wel eens een leuke middag worden. En een goede race voor een Max Verstappen fan. 😉

Dag Bram, hartelijk dank voor je medewerking. Wordt de 6 maanden ook nog terug gestort?  Het wordt inderdaad spannend want max moet morgen achteraan starten, maar hij is wel zo snel dat ik verwacht dat hij nog wel puntjes gaat halen. Om 16.00 uur begint de classificatie en dan maar hopen dat Perés op pole staat. Er komt net een berichtje dat ze 16.00 niet gaan halen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Veer ik wil sowieso eerst wachten tot we zeker weten dat deze opzegging goed gegaan is. Daarna wil ik kijken wat er gedaan kan worden met het oog op de vergoeding. Wel vind ik het lastig dat er zo veel tijd verstreken is.

Je geeft aan dat je 7 maanden geleden een opzegging van Netflix is gedaan. Wil je nog aangeven hoe je dat aan ons hebt doorgegeven? Bijvoorbeeld telefonisch of in de winkel.

En zou je nog willen laten weten waarom er in de tussentijd geen contact is geweest? We vinden het belangrijk dat als er iets niet goed loopt dat er contact met ons wordt opgenomen. Dan kunnen we namelijk het beste de dingen voor je oplossen. Het kan zijn dat ik voor de gemaakte kosten in de tussentijd een klacht aanmaak. In dat geval moet ik deze gegevens aanleveren. 

Verder wat de race betreft, wat een opvallende 44 ronden. En wat een absolute dominantie van Max! 

Hallo Bram,
In februari heb ik op mijn KPN gekeken hoe ik Netflix moest opzeggen en bij administratie staat/stond dat je Netflix bij Netflix zelf moest inloggen en bij hun opzeggen. Dat heb ik gedaan en zag op hun pagina dat ik geen lid meer was. Dus een maand later zag ik op de factuur van KPN dat het nog afgeschreven werd en heb ge-chat met een dame die me zei dat ik toch echt bij Netflix moest zijn. Het werd me allemaal een beetje teveel omdat ik in die tijd t/m juni heel vaak met mijn vrouw naar het ziekenhuis moest i.v.m de kanker die ze vanaf 2019 heeft. Ik heb nadien er niet meer aan gedacht totdat ik weer eens een factuur nakeek en zag dat het nog niet geregeld was. Toen ben ik aan het zoeken gegaan en bij het forum uitgekomen. Ik dacht het zal toch wel weer niets worden, maar ik probeer het toch. En de rest is jou wel bekend.

Ja, wat is die Max een kanjer hè

Reputatie 7
Badge +17

@Henk Veer ik snap goed dat je in zo'n periode andere dingen aan je hoofd hebt. Ik wil je vragen hier een bericht te doen op het moment dat je volgende factuur binnenkomt. Dit is over ongeveer 20 dagen. Maar dan ga ik vanaf dan dingen verder met je oppakken om het zo netjes mogelijk af te handelen.

Dank je wel Bram,
Wij zijn blij dat jij er echt aandacht aan besteed. Na de factuur van deze maand zal ik een berichtje doen.
 Bedankt,

Henk Veer.

Hallo Bram,

Zoals afgesproken doe ik jou het volgende berichtje.
Er is weer € 15,99 op de faktuur gezet.

Volgens mij trekken ze zich er niets van aan wat je zegt.
Hartelijke groetjes,
Henk Veer.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Henk Veer! Dat is vervelend te horen. Ik heb het direct doorgezet naar de afdeling facturen. Ik verwacht daar binnen enkele werkdagen antwoord van te krijgen. 

Dank je wel Bram, 
Ik wacht af.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Henk Veer. Ik zie dat vanuit het ticket is doorverwezen naar Netflix. Hoe staan de zaken er nu voor? Is daar de opzegging goed gegaan en staat bij Netflix nu geen facturatie meer in de accountinstellingen?