Vraag

2 traps verificatie bij KPN ID

  • 13 June 2022
  • 50 reacties
  • 631 keer bekeken

Ik begrijp niet dat KPN nog sms gebruikt voor tweetraps verificatie bij KPN-ID, dit is niet veilig. Dit heeft mijn hackende buurman al een paar keer bewezen. Hij weet mijn telefoonnummer en heeft al een paar keer het wachtwoord van mijn email gewijzigd en heeft een keer wat besteld, Alle tech-sites raden sms af als tweetraps verificatie. Nu heeft MijnKPN biometrische beveiliging, waarom KPN ID niet? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Ik gebruik een dual-band wifi versterker voor in de garage, heeft dezelfde naam en wachtwoord als het modem. Bij de wifi-analyzer zie ik dus vier dezelfde SSID's, heel normaal toch?

 

 

... ik kan zien dat er meerdere mensen in deze straat gehackt zijn.

Hoe kunt u dat zien?

Zowel mijn ssid komt 2x voor als dat van iemand anders,

Waar komt uw ssid 2x voor? Op uw mobiel? In een app?

 

In ieder geval op mijn internetradio, daar is geen malware op te zetten.

 

Dat is niks bijzonders. Waarschijnlijk heeft u WiFi versterkers van KPN? Die ziet die internet radio elk apart. Dat is normaal. Dat doet mijn printer ook.

 

Ik heb, nog geen versterkers aanstaan… en als ik dat doen worden dat niet die van KPN.. Maar ik weet dat ik op een ander netwerk heb gezeten….. daarnaast zat ik tot een paar maanden terug bij ziggo, die waren gebeld door iemand die ‘een vervelende buurman heeft’ en of ze zijn account kunnen verwijderen.. dat heeft Ziggo gedaan, daarom ben ik bij ziggo weg. Maar ik stel deze vraag niet om aan te tonen dat ik gehackt ben n hoe ik dat weet. dat ik gehackt ben. Ik ben gehackt. (punt).

 

Reputatie 7
Badge +24

In ieder geval op mijn internetradio, daar is geen malware op te zetten.

Dat is niks bijzonders. Waarschijnlijk heeft u WiFi versterkers van KPN? Die ziet die internet radio elk apart. Dat is normaal. Dat doet mijn printer ook.

Ik heb, nog geen versterkers aanstaan… en als ik dat doen worden dat niet die van KPN.

Dan zal die internetradio misschien 2,4 en 5 Ghz apart zien.

Laten we maar bij het onderwerp blijven. Meneer heeft een wens en uit een oud kpn bericht zal het nog even kunnen duren als ik het zo lees. Verder geeft meneer aan gehackt te worden door de buurman maar het technische gedeelte ervan blijft vaag en lijken losse zaken te zijn. Een sms die gehackt wordt tot aan dubbele namen in een internetradio. Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

In ieder geval op mijn internetradio, daar is geen malware op te zetten.

Dat is niks bijzonders. Waarschijnlijk heeft u WiFi versterkers van KPN? Die ziet die internet radio elk apart. Dat is normaal. Dat doet mijn printer ook.

Ik heb, nog geen versterkers aanstaan… en als ik dat doen worden dat niet die van KPN.

Dan zal die internetradio misschien 2,4 en 5 Ghz apart zien.

Dat 2,4 en 5Ghz apart worden gezien lijkt me stug.

Reputatie 7
Badge +24

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch? Zover is die techniek volgens mij gewoon nog niet.

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch?

En dan? Dan kan KPN de eerste zijn. Ebay gebruikt ook biometrie… dat is de enige die ik even weet, maar biometrie is zover ik kan inschatten de veiligste manier om je te verifiëren. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat biometrie het wachtwoord vervangt. Dat lijkt me echt handig. Een nadeel, dan is er de kans dat grote bedrijven je biometrische gegevens verkoopt aan de hoogste bieder.

 

Reputatie 7
Badge +24

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch?

En dan? Dan kan KPN de eerste zijn.

Nee. Met zoiets de eerste zijn brengt enorm veel ontwikkelingskosten met zicht mee. Dat is voor KPN geen optie.

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch?

En dan? Dan kan KPN de eerste zijn.

Nee. Met zoiets de eerste zijn brengt enorm veel ontwikkelingskosten met zicht mee. Dat is voor KPN geen optie.

2traps verificatie via SMS is gewoon veilig. Zoals anderen hier ook al gezegd hebben: anderen kunnen echt uw smsjes niet lezen. Dat is gewoon onzin.

Zoek maar eens op techsites, en nu zie ik net dat hij weer mijn wachtwoord heeft aangepast. ook wel eens op een forum gelezen dat een huisvrouw binnen minuten had ontdekt hoe ze de smsjes van haar man kon lezen… ik neem aan dat je daar meer voor moet doen dan het nummer spoofen.. Maar toch, als het allemaal zo veilig is hoe komt die jongen er dan langs?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zoek maar eens op techsites, en nu zie ik net dat hij weer mijn wachtwoord heeft aangepast.

Maak daar dan een nieuw topic voor aan waarin u precies uitlegt wat er gebeurt, wat u ziet, liefst met schermafdrukken erbij. En blijf bij het onderwerp, begin niet over andere dingen.

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch?

En dan? Dan kan KPN de eerste zijn.

Nee. Met zoiets de eerste zijn brengt enorm veel ontwikkelingskosten met zicht mee. Dat is voor KPN geen optie.

Oh en als het allemaal zoveel kost waarom doen ze dat dan voor IOS/android en niet voor een desktop-omgeving? Het lijkt wel of KPN er van uit gaat dat iedereen tegenwoordig alles op z'n telefoon doet. Nou, ik ga bijvoorbeeld mijn belastingaangifte echt niet op een telefoon doen.

 

Zoek maar eens op techsites, en nu zie ik net dat hij weer mijn wachtwoord heeft aangepast.

Maak daar dan een nieuw topic voor aan waarin u precies uitlegt wat er gebeurt, wat u ziet, liefst met schermafdrukken erbij. En blijf bij het onderwerp, begin niet over andere dingen.

Ik heb het niet over andere dingen. Het gaat gewoon over hetzelfde de essentie... iemand kan mijn wachtwoord wijzigen en moet daarvoor 2FA omzeilen En hoe wil je daar screenshots/snips van maken dan?

Zoek maar eens op techsites, en nu zie ik net dat hij weer mijn wachtwoord heeft aangepast.

Maak daar dan een nieuw topic voor aan waarin u precies uitlegt wat er gebeurt, wat u ziet, liefst met schermafdrukken erbij. En blijf bij het onderwerp, begin niet over andere dingen.

Nee… zoals je al zei, we wachten op iemand van KPN…. Ik ga niet nog een topic openen.

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch? Zover is die techniek volgens mij gewoon nog niet.

Nee, zo ver gaat mijn kennis ook niet. Weet dat er wel hardware in sommige laptop zitten dus technisch zou het denk ik wel moeten kunnen, los van alle kosten die dat met zich mee brengt. Denk alleen dat alles er nu omheen met hacken en alles erg afleid van de vraag.

Kan een moderator hier naar kijken? Dan weet ik waar ik aan toe ben 
Nog een ding schoot me te binnen, aangezien ik een VPN heb draaien weet ik dat het mogelijk is, om vanaf een ander netwerk als je eigen KPN verbinding je Mailadres te wijzigen, als biometrie kennelijk zo lastig is, dan is er nog een andere weg.

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

Euhmm Ik zou willen zien dat Je niet je niet alleen via je telefoon biometrisch kunt inloggen, maar ook op een desktop aangezien SMS 2FA  niet veilig genoeg is.

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

 

Wat is dat nou weer voor een opmerking?

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

Euhmm Ik zou willen zien dat Je niet je niet alleen via je telefoon biometrisch kunt inloggen, maar ook op een desktop aangezien SMS 2FA  niet veilig genoeg is.

Wie weet wordt dat in de toekomst nog wel een mogelijkheid maar het staat voorlopig niet in de planning.

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

Euhmm Ik zou willen zien dat Je niet je niet alleen via je telefoon biometrisch kunt inloggen, maar ook op een desktop aangezien SMS 2FA  niet veilig genoeg is.

Wie weet wordt dat in de toekomst nog wel een mogelijkheid maar het staat voorlopig niet in de planning.

Anders een andere 2FA? Google authenticator is ook al een stap verder

Laat een moderator maar antwoord geven op de vraag of biometrische inlog op een laptop mogelijk gaat worden.

Heb je ooit weleens zoiets op een andere website gezien? Volgens mij niet toch? Zover is die techniek volgens mij gewoon nog niet.

Ook Apple is er mee bezig.
Apple's passkeys attempt to solve the password problem | Malwarebytes Labs
En Microsoft roept het al jaren, (2015) maar afgezien van hello en account-beveiliging is er nog weinig zicht op. Nou is KPN natuurlijk geen Apple of Microsoft maar KPN heeft security hoog in het vaandel staan. Nou dan vind ik dat er best biometrie of authenticator kan worden geïmplementeerd. Vooral in het geval van authenticator lijkt me dat niet heel lastig.

edit.

Hoi @mouthman . Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Wat wil je dat ik voor jou ga doen?

Euhmm Ik zou willen zien dat Je niet je niet alleen via je telefoon biometrisch kunt inloggen, maar ook op een desktop aangezien SMS 2FA  niet veilig genoeg is.

Wie weet wordt dat in de toekomst nog wel een mogelijkheid maar het staat voorlopig niet in de planning.

Een betrouwbare bron gezocht:
https://www.tomsguide.com/us/2fa-right-way,news-29824.html

 

Sorry, maar ik vind dit topic niet afdoende beantwoord, mag dit topic weer open?

 

Reputatie 7
Badge +24

Sorry, maar ik vind dit topic niet afdoende beantwoord, mag dit topic weer open?

 

Is het dicht dan? 😉