Beantwoord

Bestelling is niet te volgen via MijnKPN

  • 31 May 2023
  • 37 reacties
  • 256 keer bekeken

Goedendag,

Een tijd terug is glasvezel gelegd in Scheveningen. Hier wil ik wel gebruik van maken, dus heb destijds een abonnement afgenomen. Binnen de KPN app kon ik netjes volgen wat de vervolgstappen waren. Op een bepaald moment kwam er zelfs een datum tevoorschijn voor wanneer de kabel het huis zal worden binnen getrokken. Spijtig genoeg is deze datum 3 keer veranderd. Gelukkig werk ik thuis, maar blijft vervelend als je op iemand wacht. 

 

Enfin, dat was rond april. Een maand terug kreeg ik opeens het bericht dat mijn bestelling was geannuleerd. Ik bellen... de bestelling was geannuleerd omdat er al een half jaar geen updates zijn geweest. Lekker handig... klantenservice heeft in elk geval een nieuwe bestelling opgezet voor mij, maar nu wil het zo zijn dat ik nergens meer een bestelling kan zien binnen mijn KPN account. Binnen de app valt al helemaal niets af te lezen. Daar staat alleen maar; volg hier je bestelling... vervolgens staat er niets…

In mijn kpn account zie ik wel 2 maal mijn straat staan... maar verder geen informatie.

Ik denk dus dat het weer hopeloos mis gaat.

 

Uiteindelijk maakt het ook niet heel veel uit, want ik trek nog prima internet van Ziggo, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe het zo een zooitje kan zijn, en of de boel nou goed loopt, of dat ik weer een nieuwe bestelling moet gaan plaatsen? 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 June 2023, 11:01

Bekijk origineel

37 reacties

Dat gaan we dan maar proberen! :D

 

Okay morgen is de afspraak met de monteur. Tenminste; volgens de smsjes die ik krijg van KPN. Maar zoals aangegeven wilde ik deze afspraak wijzigen, maar dat kan niet via de app. De monteur zou 4 dagen voor de afspraak bellen ter confirmatie, maar dat is niet gebeurd.

Ook heb ik zelf nog geprobeert contact op te nemen met kpn netwerk. Volgens hun email zouden ze mij bellen. Ook dat is niet gebeurd. 

Ik kan in elk geval niet doorgeven aan de monteur dat de kabel niet het huis is binnengetrokken. Dus de juiste meldcode aan kpn netwerk kan ook niet worden doorgegeven.

Waarschijnlijk zal de monteur wel een meldcode doorgeven dat hij/zij zijn werkzaamheden niet kan doen, en dan beland mijn adres vast en zeker weer onderaan de stapel. 

Tegen de tijd dat het probleem is aangepakt zal ik vermoedelijk weer het abonnement nogmaals moeten afsluiten, omdat - net als voorheen - aangevraagde abonnementen automatisch worden geannuleerd als er binnen een half jaar geen progressie is. 

Maar goed, misschien moet ik niet te ver vooruitlopen.

Snap alleen niet waarom er geen team rondloopt bij KPN/ KPN Netwerk met wat meer permissies om dit soort losse eindjes af te handelen. 

De tijd die het mij, klantenservice, monteurs, e.d. kost qua uurtarief zou dat toch moeten verantwoorden. Al houden we in nederland wel van onzinnige meetings...

Monteur belde gelukkig nog even een paar minuten voor aankomst. Ik heb het verhaal uitgelegd en hij gaat de melding doen bij KPN Netwerk. 

Reputatie 7
Badge +19

Dan lijkt er nu eindelijk schot in de zaak te komen @Gehaktmolen 

Nog niet gebeld door KPN Netwerk. Al zijn we pas 3 dagen verder sinds de monteur heeft gebeld, dus ik wacht nog wel even.

Van KPN zelf krijg ik alleen meldingen om een nieuwe monteur afspraak te maken. Naast dat dit niet werkt (melding dat weer is geannuleerd???), heeft het ook geen zin, want de kabel moet eerst naar binnen.

 

Wordt het tijd om Youp van 't Hek te bellen?

Reputatie 7
Badge +20

Youp van 't Hek kan hier ook heel weinig mee ben ik bang 😬

Ik zie de bestelling er nog gewoon in staan, dus er is gelukkig in ieder geval niets ten onrechte geannuleerd. Hopelijk kan KPN Netwerk je hier nu snel meer over vertellen!

Jaaahaaa Noor Infratechniek (kpn netwerk) heeft gebeld. Dinsdag 19 september tussen 9 en 12 uur zouden ze moeten komen.

Reputatie 7
Badge +20

Ah éindelijk een concrete afspraak, top!

Ik hoop op de 19e graag van je of het dan ook echt allemaal ok is 😃

Het is gelukt. De kabel is binnen. Ben niet super blij, want de glasvezel kabel hangt los in de kelder. Geen PVC buis e.d.. Vanuit de fundering, naar de meter kast. Zag ook dat de kabel, open en bloot, buiten in de grond ligt. Dus ik vermoed dat er vast een keer iemand van Stedin netwerkbeheer een keer een schep erin zet. 

Enfin, de verbinding ligt. Dus daar ben ik blij mee.

Ik heb de modem geplaatst en verbonden, maar ik zie de ssid nog niet verschijnen. Daarnaast wil ik wat systeem instellingen aanpassen, maar spijtig genoeg heb ik geen laptop meer met ethernet verbinding, dus ik zal een monteur nodig hebben.

Ik heb geprobeerd een monteur in te plannen via de link in de eerdere mails, maar dan krijg ik de melding dat het abonnement is geannuleerd (zoals eerder aangegeven in het topic). Dus ik zal morgen wel proberen te bellen voor het maken van een afspraak.

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn dat de kabel binnen is, maar de rest is niet echt optimaal 🙁

Morgen even bellen lijkt mij inderdaad het makkelijkst, zodat je via rechtstreeks contact met 1 van mijn collega's direct een afspraak in kunt plannen op een moment dat het jou uitkomt. Laat je het weten als het is gelukt? (ook als het niet is gelukt hoor ik het uiteraard graag!)

Nou er mag een slotje op.

 

De monteur is langs gekomen. Alles werkt nu naar behoren. 

Ik had nog een case geopend bij KPN Netwerk rond 14 juli (CRM:009100002044). Deze is 21 augustus opgepakt en doorgestuurd naar VolkerWessels. Zij reageerden - een dag later - met het bericht dat de bijlage mist. KPN Netwerk reageert 17 oktober pas op het bericht van VolkerWessels. Dit geeft wel aan hoe onderbezet KPN Netwerk is en/of anders een communicatief zooitje is. Enfin, ik heb gereageerd op hun mailing en ze dus beiden geinformeerd dat de alles nu werkt.

 

Ik hoop dat deze zaak erbij wordt genomen tijdens evaluaties met MT. De klantenservice, monteurs e.d. hebben mij heel goed geholpen, maar ergens bovenin gaat het niet goed. 

 

Al-om-al heb ik nu eindelijk mijn internet sinds mijn bestelling in december 2022. 😅

Reputatie 7
Badge +20

Nou er mag een slotje op.

🥳

Ik had nog een case geopend bij KPN Netwerk rond 14 juli (CRM:009100002044). Deze is 21 augustus opgepakt en doorgestuurd naar VolkerWessels. Zij reageerden - een dag later - met het bericht dat de bijlage mist. KPN Netwerk reageert 17 oktober pas op het bericht van VolkerWessels. Dit geeft wel aan hoe onderbezet KPN Netwerk is en/of anders een communicatief zooitje is. Enfin, ik heb gereageerd op hun mailing en ze dus beiden geinformeerd dat de alles nu werkt.

Jeetjemineetje dit verdient allemaal echt niet de schoonheidsprijs 🙄😬

Heel erg fijn dat het nu dan toch eindelijk helemaal in orde is, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Reageer