Beantwoord

Koppelen bestelling aan MijnKPN lukt niet

  • 12 December 2022
  • 13 reacties
  • 211 keer bekeken

Ik heb vanmiddag een abonnement internet, vast bellen en televisie afgesloten. Ik maak gebruik van de overstapservice. Via de mail kreeg ik de mededeling dat enkele gegevens niet overeenkomen met die van mijn huidige aanbieder (Ziggo). Of ik nog wat aan wil passen.

Hiervoor moet ik mijn abonnement koppelen in MijnKPN. Nadat ik alles heb ingevuld krijg ik de volgende foutmelding:

“We herkennen dit nummer niet. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan je je nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum.”

Dit is vreemd, omdat ik in het hele formulier geen telefoonnummer heb hoeven invullen. En het gaat om een abonnement internet, TV en vaste telefoon. Niet om mobiel.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 December 2022, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Supamista ,

Je kunt pas na gemiddeld twee werkdagen (na de start van jouw abonnement) jouw nieuwe abonnement koppelen/toevoegen aan MijnKPN. Dus nog even geduld.

Ha Noordzee,

Het is nu 7 dagen geleden dat ik het voor het eerst probeerde, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. En de foutmelding klopt dus ook niet. Want er wordt gerefereerd aan een telefoonnummer, maar in het hele formulier heb ik geen enkel telefoonnummer in hoeven vullen. 

Volgens mij gaat hier iets anders mis, toch?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Supamista, raar! Ik wil graag even met je meekijken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee. 

Hoi Marcia, fijn dat je even meekijkt. De gegevens in mijn forumprofiel zijn aangepast.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie niet direct iets geks, dus heb geen verklaring voor waarom het niet lukt. Ik zie ook dit:

Werkt de link niet?
Ga dan naar kpn.com/bestelstatus en log in. U hebt uw klantnummer ***02 nodig voor het koppelen van de internetbestelling aan uw KPN ID.

 

Lukt dat ook niet? Zo nee, kan je eens een screenshot plaatsen van wat je ziet? Dan zoek ik het verder uit.

Hoi Marcia, als ik inlog via de link in jouw bericht krijg ik het onderstaande te zien. En sls ik op de knop ‘Ga verder’ klik, ververst de pagina. Meer gebeurt er niet.

 

Reputatie 7
Badge +30

En als je vervolgens in MijnKPN inlogt, dan krijg je de melding ‘“We herkennen dit nummer niet. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan je je nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum.”’.? En je vult het klantnummer in dat je ook in je forumprofiel hebt staan. Maakt het nog iets uit of je het via de browser of via de app doet? 

Helaas, app of browser maakt niets uit. Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Ik waardeer je hulp, maar heb de indruk dat het allemaal erg slecht geregeld is bij KPN. Bij de aanleg van glasvezel ging ook echt alles mis, werden afspraken niet nagekomen en was vervolgens steevast niemand te bereiken. En dit hele proces met abonnement koppelen voelt ook aan alsof het niet goed is getest. Het kost me allemaal veel te veel tijd en gedoe. Dit soort zaken moet gewoon werken.

Daarom overweeg ik het abonnement maar weer gewoon op te zeggen. Mijn vertrouwen in KPN is in vrij korte tijd vrij diep gedaald.

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, toch heb ik intern navraag gedaan. We moeten hier toch een oplossing voor vinden. Zou je ook eens willen proberen om een nieuw KPN ID aan te maken met een ander e-mailadres? 

Met een ander e-mailadres krijg ik opnieuw precies dezelfde foutmelding. En die foutmelding heeft het dus steeds over een telefoonnummer, maar dat hoort helemaal niet aan de orde te zijn.

En ik wil je niet onnodig onder druk zetten, maar als we het vandaag of uiterlijk morgen niet kunnen fixen annuleer ik mijn abonnement. Want de 14 dagen bedenktermijn verloopt op Tweede Kerstdag. En ondanks je inspanningen heb ik zo niet het vertrouwen dat ik als abonnee geholpen kan worden als mijn internet het straks eventueel niet naar behoren doet.

Reputatie 7
Badge +30

Helaas heb ik nog niets vernomen: veel collega's zijn minder of niet aanwezig tussen de feestdagen en een reactie kan daarom even op zich laten wachten. Mocht je besluiten om op te zeggen, begrijp ik dat zeker!

Reputatie 7
Badge +30

Vanwege verlof heeft het even geduurd, maar de collega's geven aan dat er geen technische reden is waardoor het koppelen niet mogelijk zou kunnen zijn. Wel geven ze aan dat te zien is dat er telefonisch contact geweest is, waarbij wat verwarring was over het rekeningnummer, klopt dat? Indien het verkeerde rekeningnummer is gebruikt bij het koppelen, dan kan dit de reden zijn.