Beantwoord

Kosten vergelijken tussen verschillende pakketten

  • 4 July 2019
  • 50 reacties
  • 840 keer bekeken

Kosten vergelijken huidige internet en vaste telefoon met verhoging internet en mobiel sim only. Maar kan schijnbaar hierover niet corresponderen met KPN
icon

Beste antwoord door EvaBoKa 7 August 2019, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Eva, dat is vreemd. Geen service zou betekenen dat je helemaal niets ermee zou kunnen. Kun je er wel mee bellen? Of heb je hiermee al gebeld? Zo niet, heb je de nieuwe simkaart ook geactiveerd toen je deze hebt ontvangen? In het ergste geval zal ik je een nieuwe per post moeten sturen
Hoi Alex,

Of bellen lukt weet ik niet Maar dat probeer ik nu uit. Het blijkt nu dat ik er niet mee kan bellen. Ik krijg het bericht bellen mislukt. Alleen whatsapp werkt wel en ik kan ook op internet.

Eva = Eef
DE kaart heb ik 1 aug. geinstalleed en geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het vermoeden dat Whatsapp nu via WiFi gaat. Helpt het als je je toestel even helemaal opnieuw opstart? Welk toestel heb je?
Ik heb een IPhone 6 en heb mijn telefoon al een paar keer volledig afgesloten en opnieuw opgestart
Als ik geen WiFI heb dan kan ik ook niet op internet. Ik ben nu thuis en zit op WiFi
Ik heb ook géén bericht ontvangen dat ik buiten op internet kan
Alex weet je al iets meer?
Reputatie 7
Badge +24
Laten we nog een ding proberen. Ga op je iPhone naar Instellingen, daarna naar Aanbieder. Zet daar Automatisch uit, het toestel gaat nu naar netwerken zoeken. Kies daar KPN en ga daarna weer terug.

Heb je nu wel verbinding? Anders ga ik je een nieuwe simkaart sturen
Voor de duidelijkheid dat ik niets verkeerd heb gedaan. Ik ben naar instellingen -> mobiel netwerk -> voorzieningen aanbieder gegaan. Als ik dat aantik komt Telfort tevoorschijn.
daarna naar netwerkselectie gegaan. automatisch was groen. Dat uitgezet en laten zoeken en toen NL KPN aangevinkt. Er veranderde niets.

Nogmaals alles gedaan en toen IPhone volledig afgesloten en opgestart. Alles bleef bij hetzelfde.

Ook gedaan na NL KPN te hebben aangevinkt weer automatisch aangeklikt. Maakt geen verschil. Met dien verstande als ik automatisch niet aanklik gaat de telefoon eerst zoeken naar NL KPN en dan moet ik dat weer aanklikken.

Het zit me niet mee dat is duidelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Nee, dat is erg frustrerend. Dan ga ik er niet vanuit dat dit aan je telefoon ligt en ga ik je nu een nieuwe simkaart sturen via post, meer kan ik namelijk niet doen vanaf hier. 😞
Nou dat is balen. Als ik die simkaart heb geinstalleerd en geactiveerd he lang duurt het dan dat ik, buiten WiFi, zelfstandig op internet kan en krijg ik daar bericht van?

Verder moet ik nadat ik NL KPN aanheb gevinkt bij netwerkselectie deze weer aanvinken zodat deze weer groen wordt want anders gaat hij telkens weer opnieuw zoeken wanneer ik de telefoon weer aan zet?

Misschien goed dat ik KPN bel wanneer ik de simkaart installeer en dat alles op de telefoon goed staat voordat het wederom waardeloos eindigt?
Reputatie 7
Badge +24
Ontzettend sorry, ik had gehoopt dat we het gelijk konden oplossen. Met de nieuwe simkaart hoort alles binnen 30 seconden te werken met het knopje op Automatisch. Bellen kan altijd, ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn.
Ik hoop dat u gelijk heeft. Ik heb nu bij netwerkselectie automatisch weer aangezet zodat dit groen kleurt. NU moet ik wederom een paar dagen wachten voordat de simkaart in mijn bezit is. En kan ik in ieder geval bijna 10 dagen niet bellen en gebeld worden en geen berichten ontvangen. Gelukkig heb ik op een andere manier de code van het Radboudziekenhuis ontvangen om mijn bericht te kunnen lezen. Maar dit vind ik echt een slechte zaak. En nu blijkt ook dat andere mij hebben proberen te bereiken met nul komma nu nu resultaat.

En het trieste is dat ik zelf ook niet kan bellen terwijl ik hartpatiënt ben met een aneurysma aan het hart.

Op zijn minst ga ik er van uit dat deze dagen gecompenseerd worden. En nogmaals ik hoop dat het gelijk lukt als ik de simkaart in huis heb. Want ik heb nu wél mijn twijfels.
Reputatie 7
Badge +24
De compensatie van de kosten van het abonnement komt zeker in orde, dit is zeker niet onze bedoeling. Met een beetje geluk is de simkaart morgen in de brievenbus, uiterlijk overmorgen leert de ervaring. Ik wacht je bericht af als je deze binnen hebt. Wil je ook dat ik probeer om het 06 nummer direct door te schakelen naar je vaste nummer mocht er iemand bellen?
Natuurlijk begrijp ik dat dit niet de bedoeling is maar ik wilde dit wel even laten weten. Vooral dat men mij vele jaren teveel heeft laten betalen, voor het internet terwijl ik voor minder kosten meer internet had kunnen hebben, neem ik KPN wél kwalijk. Natuurlijk kan je zeggen daar had je zelf ook in kunnen verdiepen maar als je ouder bent en vele jaren klant verwacht je ook iets van de leverancier. Maar dat kan je schijnbaar in deze tijd niet meer verwachten, jammer. En dat ik nu hiervan baal is begrijpelijk denk ik. Nu was ik zover om deze stap te nemen en nu dit weer. De doorschakeling heeft morgen geen zin want ik ben morgen de gehele dag niet thuis.
Hoi Alex,
Ik heb zo net de envelop met de simkaart ontvangen. Echter wat mij opvalt is dat de brief die bijgesloten is totaal andere informatie bevat. In de vorige brief stond "Nadat u uw simkaart hebt geactiveerd, kunt u uw nieuw abonnement direct gebruiken". Verder staat er mijn tegoed wordt overgeschreven.

In deze nieuwe brief staat "nadat u uw gegevens hebt ingevuld , duurt het gemiddeld 15 tot 30 minuten voordat de nieuwe simkaart werkt. Verder wordt er geschreven over een pincode instellen.

Bij de vorige kaart hoefde ik niets in te vullen en was hij gelijk klaar voor gebruik.

Jij schrijft "met de nieuwe simkaart hoort alles binnen 30 seconden te werken met het knopje op Automatisch". Dat komt niet overeen met hetgeen nu wordt vermeldt.

En wat zeker zo belangrijk is dat mijn huidige telefoonnummer blijft bestaan en ik heb het gevoel dat deze nieuwe simkaart hier aan niet voldoet maar dat ik een ander nummer krijg.

Deze twee brieven zijn in ieder geval totaal anders en roept alleen maar weer verwarring op.

Verder hierbij hoe de instellingen staan op mijn telefoon:
instellingen -> Mobiel netwerk (uit) ->Mobiel data (uit) -> Netwerkselectie (automatisch)
Reputatie 7
Badge +24
Hi Eva, negeer de inhoud van de brief voor nu.

Wat mij opvalt zijn de instellingen van je telefoon. Je hebt zowel Mobiel netwerk als Mobiel data uit? Die moeten namelijk beide op Aan staan. Wat gebeurt er als je deze, nog met de oude simkaart, op Aan zet?
Hoi Alex,

Sorry maar ik ben géén Eva. Maar Eef en geen vouw.

Ik heb gedaan wat jij schrijft en twee keer de telefoon volledig uitgezet en aangezet. Mobiel data staat nu op groen. Echter er verandert niets. Er blijft staan Geen service. Maar naar mijn gevoel had ik dat ook al uitgeprobeerd.
Reputatie 7
Badge +24
Excuus voor de verwarring wat je naam betreft.

Ok, laat dat dan op AAN staan en gebruik nu de nieuwe simkaart en de instructies die je hebt gekregen. Ik kan je garanderen dat daarop je huidige nummer wordt meegenomen.
WE gaan beginnen
HOi Alex,

Ik denk dat je gelijk hebt en mij wederom goed geholpen heb. Want nu staat er KPN NL en kreeg gelijk een aantal codes van het Radboud ziekenhuis die ik gisteren opgevraagd had.

Allen kan je mij ook zeggen hoe het gaat als ik buiten ben en geen WiFi heb ik op internet kan . Moet ik dan telkens een netwerk installeren. Of gaat dat automatisch en als ik ergens ben met WiFi pakt hij dan de WiFi ontvangst?
Reputatie 7
Badge +24
Kijk, wat fijn!

Je hoeft nu niets meer te doen. Als je buiten het bereik van WiFi bent zal het overschakelen op het mobiele netwerk en kun je verder internetten. Wanneer je weer in de buurt bent van een bekend WiFi netwerk zal je telefoon daar weer mee verbinden.

Ik heb een halve maand vergoed in verband met het niet kunnen gebruiken en de combinatievoordelen aangezet, dat was nog niet rond. Als je daar nog een sms over krijgt, niet schrikken. 🙂
Alex, Mag ik je bedanken voor je inzet. Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Bedankt dat je rustig alle uitleg hebt gegeven. En blijkens was er toch iets niet in orden met de vorige simkaart. Want nu lukte het ineens. Nogmaals bedankt.
Reputatie 7
Badge +24
Natuurlijk mag dat. Met alle plezier gedaan. Je weet me te vinden mocht het nodig zijn.