Beantwoord

Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.

  • 9 October 2020
  • 51 reacties
  • 578 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo (vraag ook gesteld via twitter, maar daar wordt niet gereageerd..),

sinds gisteravond probeer ik ons Alles-in-1 om te zetten naar een Hussel 200 abbo, vnl voor de 4K TV opties. Ik krijg steeds de melding “Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.”

weet iemand wat er aan de hand is?

met vriendelijke groet, René

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2020, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Badge +19

Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Soms kan een andere browser of de geschiedenis wissen helpen. U kunt ook bellen met 0800-0402 en zeggen tegen de computer dat je een medewerker wil spreken. Telefonisch kan je dan alles regelen.

 

Heb je wel voldoende snelheid voor 4K?

Reputatie 2
Badge

Ha Jeroen, dank voor de tip. Die zelfde kreeg ik van KPNWebcare via Twitter. Inmiddels gebeld en keurig te woord gestaan. Ook de helpdesk kreeg issues, maar die kon het verzoek iig doorspelen naar de backoffice (oa settops moeten worden vervangen).

Via pair-bondig zit ik op 183MBits, dat zou voldoende moeten zijn.

 

Fijn dat het opgelost wordt.

Reputatie 2
Badge

Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Ik zou begin deze week terug gebeld worden door de back office, maar nog niets gehoord. Dus gisteren 17u nog   maar een dm gestuurd via Twitter...ook daarop nog steeds geen reactie ! 

Iemand enig idee  wat er mis is?

Ik heb mijn profiel aangevuld, mocht dit opgepakt worden door een KPN medewerker 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @rene_kolpa, ik lees dat je nog niet gebeld bent omtrent de overzetting. Dit lijkt inderdaad nog niet helemaal goed te gaan. Ik heb alleen nog niet precies duidelijk waar. Want volgens mij is zelfs de BO niet helemaal op de hoogte. Ik ga morgen nog even verder onderzoek doen en navragen, dan hoor je weer van mij. 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals beloofd ben ik nog weer op onderzoek gegaan. Ik heb nog niet meer duidelijkheid kunnen vergaren helaas, maar ik geef niet op. Ik verwacht echter niet dat ik je vandaag nog weer van een update kan voorzien, maar ik verwacht wel in begin van de volgende week. Je hoort nog van mij. 

Reputatie 7
Badge +20

@rene_kolpa ik heb wel al een update ontvangen. Het lijkt allemaal mis te gaan op de toevoeging van jouw huisnummer. Kun je vertellen welke deze exact is? Dan kan ik aan de hand daarvan de vervolgstappen bepalen. 

 

Reputatie 2
Badge

@rene_kolpa ik heb wel al een update ontvangen. Het lijkt allemaal mis te gaan op de toevoeging van jouw huisnummer. Kun je vertellen welke deze exact is? Dan kan ik aan de hand daarvan de vervolgstappen bepalen. 

 

Beste @Bart_Z 

Dat zit als volgt: ons appartementenblok heeft geen standaard huisnummer toevoegingen. Volgens de gemeente en belastingdienst wonen wij op nummer 11 BGL (begane grond links).
In de KPN administratie is dat op een zeker moment als ‘h’ geregistreerd. In de facturering staat wèl netjes 11 BGL..

Reputatie 7
Badge +20

Daar gaat het wel ergens op mis. En ik zie nog weer een andere toevoeging, maar dat zal wel weer met de aansluiting te maken hebben. De vraag is nu even welke aansluiting exact bij jouw appartement hoort. Kan ik zelf niet inzien, maar ga ik even navragen. Je hoort het nog van mij. 

 

Reputatie 2
Badge

Daar gaat het wel ergens op mis. En ik zie nog weer een andere toevoeging, maar dat zal wel weer met de aansluiting te maken hebben. De vraag is nu even welke aansluiting exact bij jouw appartement hoort. Kan ik zelf niet inzien, maar ga ik even navragen. Je hoort het nog van mij. 

 

Mss kan de technische administratie inmiddels wèl de toevoeging BGL aan en kan dit probleem structureel worden opgelost. Ik loop er nl bij iedere operatie (bv koppelen extra mobiel aan klantnr) tegen aan. Overigens is dat laatste, ook weer via tussenkomst van de helpdesk, opgelost.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel wat ik wil gaan regelen inderdaad, dat het definitief opgelost gaat worden. Maar dan moet alles duidelijk zijn. Ik heb nog niet alles op een rijtje. Ik ben wel al wat wijzer geworden. De wijziging lijkt wel geleverd, alleen niet op de juiste toevoeging. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe dat kan. Kan zelfs nog zijn dat er een monteur moet komen om te kijken welk aderpaar nou precies bij jouw appartement hoort. Als dat nodig is hoor je het wel. En als ik verder nieuws heb, uiteraard ook.

Reputatie 2
Badge

Hi @Bart_Z , ben wel benieuwd bij wie de wijziging 'geleverd' is want ik zie niets anders in MijnKPN en ook in de praktijk heb ik niets gemerkt. Wellicht goed te weten: ons hele appartementencomplex heeft per portiek (6 woningen) maar 1 nummer. Dus wij delen nummer 11 met BGR, 1L, 1R, 2L en 2R.

Als ik kan helpen met bv het ipadres van het modem, laat maar weten

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben weer wat verder. Volgens ons onderzoek is de snelheid wel geleverd. Er lijkt dus administratief iets fout te gaan. Maar om daar zeker van te zijn wil ik je vragen het modem eens uit het stopcontact te halen. Graag hoor ik van je hoe laat je dat precies doet, dan ga ik kijken of dat overeen komt met wat ik zie. Als dat zo is, heb ik wel de juiste lijn te pakken. En als het modem weer is opgestart, zou je dan een speedtest willen doen met een computer die met een kabel is aangesloten. Ik ben benieuwd naar die uitkomst. 

Reputatie 2
Badge

Beste @Bart_Z , ik heb niet gevraagd om een andere snelheid, maar ik wil mijn contract aanpassen naar een Hussel200 met 4K settopboxen.. zit je wellicht naar een oude aanvraag te kijken, waarmee ik pair-bonding heb gekregen? 

Ik zal morgenochtend het modem uit het stopcontact halen (we zitten nu tv te kijken ;))

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @Bart_Z ,

om 8:30 het modem 30 sec stroomloos gemaakt.
Speedtest op bedrade PC:

 PING ms 8
 DOWNLOAD Mbps 94.93
 UPLOAD Mbps 30.43

Het modem zelf rapporteert:

Link status Up 
Showtime 0 h 14 min 5 s 
Modulation type VDSL 
Actual rate (Up/Down) 32602/216697 kbps 
Attainable rate (Up/Down) 32602/218570 kbps

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Nee, ik zit niet bij de pair bonding. Je zit namelijk op VPLUS. De snelheid lijkt dus wel doorgezet. Alleen administratief lijkt het nog wel op het oude abonnement te blijven hangen. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe dat aangepast kan worden zodat jij krijgt wat je graag wilt. 

We zitten wel op de juiste lijn. Ik zie precies een stop om 08:31 uur de 23e. Dus dat komt helemaal overeen. 

Reputatie 2
Badge

Dank @Bart_Z , vergeet niet dat ik ook 4K settopboxen zou willen hebben bij het 4K abbo ;)
Groet, René

 

PS: Ik heb een DM Tweet kunnen terugvinden met de bevestiging van ik 22/8/2012 pair-bondig heb gekregen. Er is een monteur geweest. Ik kan desgewenst de tweet sturen en een foto van de kastjes die toen door een monteur zijn geplaatst..

Reputatie 7
Badge +20

Dat is allemaal niet nodig. Voor zover ik het nu heb kunnen bepalen is de snelheid technisch geleverd. Dus je zou ook zo rond de 180 Mbit/s moeten halen als je en speedtest doet met een computer die met een kabel op het modem is aangesloten. Alleen staat het abonnement nog niet goed. Deze staat nog op het oude Alles in 1 Premium. Dat lijkt nog aangepast moeten worden. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe. 

Reputatie 2
Badge

Praktijk is toch anders (93,7 MBps), zie https://www.speedtest.net/result/10318266524
(maar deze laptop hangt niet rechtstreeks aan het modem..)

Reputatie 2
Badge

Met rechtstreekse koppeling aan modem kom ik idd op 190 MBps: https://www.speedtest.net/result/10318998733

Reputatie 7
Badge +20

Dat gaat dus goed. Heb je er misschien een switch tussen die maar 100 Mbit/s aan kan? Als ik duidelijk heb hoe het administratief zit, hoor je dat.

Reputatie 2
Badge

@Bart_Z , ik heb mijn oude switch idd vervangen door een Gb-switch... 😉

Ben benieuwd of je nog iets hebt bereikt met de administratieve krokodil; want ik wil nog steeds graag het abonnement aanpassen en 4K kijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet moet ik eerlijk zeggen. Want mogelijk gaat er toch iets mis op de toevoeging en moet jouw abonnement nog verhuisd worden naar de juiste huisnummertoevoeging. Ik zoek dat nog even uit. Ben zelf het spoor nog even bijster, maar hoop dat ik snel duidelijkheid heb zodat het opgelost kan worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Een verhuizing kan mogelijk de oplossing zijn. Maar willen toch even proberen om via een andere weg jouw abonnement aan te passen. Dit omdat de lijn die jij gebruikt wel klopt. Als jij het modem stroomloos maakt, zie ik dat. Ik wil dus graag weten wat je precies wil met jouw nieuwe abonnement. Klopt het als ik zeg:

Hussel voor Thuis 200 Mbit/s

Televisie 4K

Opnemenpakket 

2 Tv ontvangers 

KPN Veilig

Vast telefoonnummer

Gratis Onderling bellen 

Spotify Premium

Ik hoor het graag. Dan ga ik kijken of het via een omweg lukt om het aan te vragen en anders moeten we de aansluiting verhuizen. Dan staat deze op de verkeerde huisnummer toevoeging.