Beantwoord

Afstandsbediening gebruiken voor geluid

  • 3 October 2019
  • 17 reacties
  • 764 keer bekeken

Hoe schakel je tussentijds afstand bediening van je interactieve tv uit, om geluid instellingen van je tv aan te passen
met t originele afstand bediening. Met t afst. bediening van itv heb je weinig optie. Help....

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door PeterG 21 October 2019, 13:14

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Die hoef je niet uit te schakelen. Je kunt gewoon ten alle tijde de afstandsbediening van de tv gebruiken om extra instellingen op de tv aan te passen.
Originele afst.bediening van mn tv reageert niet
omdat ik toen heb heb afgestemd op itv afst.be
diening omdat t makkelijk is om 1 afst.bediening te gebruiken. Heb nl een soundbar
gekocht gekocht maar er kwam geen geluid.
Optie geluid instelling van itv afst.bediening is
alleen maar stereo/dolby. Dan kom ik terug op
mijn vraag..Als ik mn originele afst.bed. weer kan gebruiken kan ik bij geluid instelling bv optical, hdmi,aux enz.enz activeren...please help...
Reputatie 7
Badge +24
Originele afst.bediening van mn tv reageert niet
omdat ik toen heb heb afgestemd op itv afst.be
diening ...


Dat klopt niet. Die witte afstandsbediening stel je in op het juiste merk en type tv wat je hebt. Het is een instelling in de witte kpn afstandsbediening. Niet in de tv. Aan de tv is niets veranderd en de originele afstandsbediening zou dus ook gewoon moeten werken.
Reputatie 7
Badge +21
Zijn de batterijen van de oorspronkelijke afstandsbediening niet gewoon leeg geraakt?
Reputatie 7
Badge +21
@Kontol, dan lijkt er inderdaad iets met je originele afstandsbediening te zijn.. Wil je eens controleren of nieuwe batterijen werken? En heb je bij de soundbar ook geen afstandsbediening gekregen waar je het volume mee kan regelen?

Het is inderdaad handig om in totaal 1 afstandsbediening te hebben maar helaas werken sommige functies met de iTV afstandsbediening van KPN niet..
Er zit nieuwe battery in..maar goed. Heb mn soundbaar aangesloten. Ik gebruik ook n hdmi switch om te gaan chromen..
Op tv werk t prima. Maar als ik wil gaan chromen
naar bv, youtube, gaat t geluid van de tv mee...dus dubbel geluid....
Geluid instelling van itv heeft weinig optie. Staat alleen op stereo en dolby..wil mn optisch kabel activeren, maar er is geen optie..is er dan n ander manier, zodat ik van mn tv, you tube en netflix kan gaan genieten van mn sounbar.. wie kan me daarbij helpen..aub..
Reputatie 7
Badge +21
@Kontol, oke.. Kan je aangeven welk merk soundbar en televisie je hebt? Dan kunnen we beter met je meedenken.

En kan je ook nagaan of je het op de juiste manier hebt aangesloten? We hebben op onze website hier een duidelijk plaatje van.
Tv= Lg, 50PY2R-ZB,
Tv ontvanger = motorola vip 1853 kpn 845713
Als ik ga aansluiten volgens bijlage, kan ik dan niet schromen, dan heeft mijn 3 port Swith hdmi 1080 P geen functie..Voordat ik mn soudbar heb aangeschaft doet mn tv het echt prima met mn logitech speaker, kan makkelijk door middel van n knopje met switchbox chromen van tv naar youtube of netflix, zonder tv geluid mee te nemen..
Reputatie 7
Badge +21
@Kontol, oke. Het is mij nu nog niet helemaal duidelijk hoe het precies aangesloten is. Kan je hier misschien een foto van maken + uitleg? Dan kan ik het even navragen bij een collega! 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Kontol, heb je al een foto kunnen maken van je aansluiting zodat we hier een antwoord en hopelijk ook een oplossing op kunnen vinden?
Van tv (hdmi) naar switch(3port hdmi) out.
Van switch in naar tv ontvanger..
Van tv ontvanger(rca) naar soundbar(aux)....

Reputatie 7
Badge +21

Op het moment dat je schakelt naar een streaming dienst ervaar je dat er vanuit 2 kanten geluid komt, klopt dat? En als je nu via één van de afstandsbedieningen geluid uitschakelt (dus mute)? Want beide afstandsbedieningen moeten het gewoon doen, en met de iTV afstandsbediening van KPN kan je helaas niet alles coveren met de nieuwste foefjes en televisies.

 

Heb je die godsgruwelijk antieke Motorola inmiddels wel omgeruild voor een modern exemplaar? Zeker op een 50 inch zal een Arris of Arcadyan een veel beter HD beeld geven dan die M met een gruwelijk verouderde beeldchip.

Verder:

gaat het van af de switch naar de soundbar of direct naar de hdmi ingang van je televisie?

Qua aansluitingen op foto 2 (televisie of soundbar?) is alleen de hdmi bruikbaar.
Audio in i.c.m. rgb input/rs-232c input wordt niet ondersteund door KPN.

Heeft je soundbar ook een HDMI OUT of alleen IN?

Qua signaalrichting omschrijf je het volgens mij net verkeerd….

Ik begrijp:
Van switch HDMI 3 (OUT) naar TV HDMI IN
Van TV ontvanger naar switch (HDMI dus)
Chromecast op de switch HDMI IN
Van TV ontvanger naar soundbar (analoog, rca =tulp)

Dan is daardoor alléén je tv ontvanger met je soundbar verbonden. Met chromecast gestreamde dingen zal het geluid dan alléén via de tv luidsprekers te horen zijn.

Dus: heeft je tv geen audio out? Misschien audio out op de switch? Voor naar de soundbar dus.

Jij schreef:

Van tv (hdmi) naar switch(3port hdmi) out.
Van switch in naar tv ontvanger..
Van tv ontvanger(rca) naar soundbar(aux)....

Ten eerste ga ik kpn kontakten voor n vervangend (moderne)tv ontvanger. Van tv audio out naar sundbar kom geen geluid, geluid kom alleen via tv. Switch heeft alleen hdmi ingang. Op zich kan ik alles via tv gebruik maken van mn soundbar..(met de huidige aansluiting) ...alleen bij t streamen van bv youtube naar tv krijg ik t geluid van tv mee...als ik mute gebruik komt geen geluid van zowel tv als soundbar...maar tog nog bedank voor jullie reactie..top en tof..

Reputatie 7
Badge +24

.maar tog nog bedank voor jullie reactie..top en tof..

Hi Kontol, ik neem het even over van Susan. Begrijp ik het goed dat alles nu acceptabel werkt? :) 

Hi Alex, ik kan niet streamen met bv mn mobiel naar netflix om gebruik te maken van mn soundbar....juist dit apparaat heb ik gekocht om lekker van n bioscoop geluid te mogen genieten van netflix..of t acceptabel is...zeg jij t maar....

 

Toch kwestie van juist aansluiten. Dezelfde bron als het beeld naar de soundbar verbinden. Het lijkt me door je beschrijving dat momenteel alleen de tv ontvanger is verbonden met de soundbar. Alle andere bronnen, zoals dus die Chromecast, zullen dan geen geluid op de soundbar geven.

Nota Bene!! Als je Netflix via die ontvanger doet (kan. 200), en dus niet streamt via Chromecast, dan zul je vast wel het geluid van Netflix via de soundbar krijgen.

Voor het volume van de soundbar gebruik je niet de afst.bed. van KPN.

Reageer