Vraag

afstandsbediening koppelen aan LG tv.

  • 9 November 2019
  • 23 reacties
  • 2748 keer bekeken

Ik heb reeds een nieuw kastje ontvangen van jullie met nieuwe afstandsbediening. 
het is de nieuwe afstandsbediening met snelkoppeling van Netflix onderaan weet even niet welke soort het is. 
 

nu heb ik hem geprobeerd te koppelen met mijn LG tv en hij pakt hem dan maar voor de helft. 
de zenderknop werkt wel maar het geluid niet. 
ook de knopjes van het menu doen het gewoon maar de aan en uit knop op AB die werkt weer niet. 
Ook de snel toets van Netflix werkt niet. Ik ben et nou al 2 dagen mee bezig en ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan proberen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Nadja1990 ,

Jij bent niet de eerste die dit probleem meldt. Sinds ongeveer een week wordt een nieuw type afstandsbediening geleverd. Ik heb hier op het forum nog geen oplossing hiervoor gezien. 

De work-around is om nu gebruik te maken van  twee afstandsbedieningen. Het geluid en de aan/uit-knop voorlopig maar even regelen via de afstandsbediening van de TV. 

Mogelijk volgt er binnenkort een bijgewerkte instructie. 

 

Dankjewel voor je reactie!

dat verklaard een hoop inderdaad. 
Hopelijk wordt het snel opgelost het is natuurlijk wel zo makkelijk alles met een afstandsbediening te regelen. 
 

Reputatie 2
Badge

Source knop ingedrukt houden tot rode lampje brand op afstandsbediening houd daarbij 2 ingedrukt (bij LG) druk daarna de fastforward knop in.. controleer of volume werkt zo ja? Druk op OK

Hofma503 

 

dat doen we al en daar reageert hij niet op. 
vandaar mijn vraag op dit forum. 

Moet je bij die nieuwe ontvangers de AB niet instellen via het menu van de ontvanger?

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb gisteren hetzelfde kastje ontvangen en geinstalleerd.

Het kostte bij mijn Sony TV 1x proberen maar bij mijn (wat oudere) tv op de slaapkamer 3 x proberen.

Ik had identieke problemen.

Gewoon blijven proberen, of de andere van de TV beneden proberen (dat werkte bij mij ook).

Tenzij je geen 2 Arris VP5202 hebt. 

Reputatie 7

Hey@Nadja1990, welkom op het KPN forum. Irritant dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen. Welke van de twee hieronder gebruik je? 

 

@Nadia Ik gebruik de rechter afstandsbediening met de witte onderkant. 

Reputatie 7

Moet je bij die nieuwe ontvangers de AB niet instellen via het menu van de ontvanger?

Dat is enkel bij de ZTE 4K tv-ontvanger in combinatie met de Bluetooth afstandsbediening. Dat is hier niet het geval ;)

 

Reputatie 7

​​​​Top, ​​​@Nadja1990. De Volume, stand-by, source en Netflix-knop werken alleen wanneer je afstandsbediening gekoppeld is aan de tv. Bij sommige tv merken zijn meerdere codes mogelijk. Voor jouw tv zijn dat:

LG: 005 208 244 328 741 744 

Stappen: 1. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

2. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

3. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Laat je hier weten of het is gelukt? 

@Nadia 

die codes hebben we ook allemaal al geprobeerd en zijn er lang mee bezig maar tot nu toe pakt hij echt geen een van de codes. 

Reputatie 7
Badge +28

 

Hoi@Nadja1990 ,

Jij bent niet de eerste die dit probleem meldt. Sinds ongeveer een week wordt een nieuw type afstandsbediening geleverd. Ik heb hier op het forum nog geen oplossing hiervoor gezien. 

De work-around is om nu gebruik te maken van  twee afstandsbedieningen. Het geluid en de aan/uit-knop voorlopig maar even regelen via de afstandsbediening van de TV. 

Mogelijk volgt er binnenkort een bijgewerkte instructie. 

 

 

Helaas ben jij niet de eerste met deze bevindingen. Er lopen meerdere topics over dit probleem. 

 

Reputatie 7

Balen, @Nadja1990. Ik ga dit verder onderzoeken. 

Hey @Noordzee, Dat geloof ik meteen, als jij het zegt. Maar ik kan ze zo even niet vinden, heb je voorbeelden? Dan kan ik ze verzamelen :) 

Reputatie 7
Badge +28

Ik moest even zoeken, want ik had die topics al ontvolgd: 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/verkeerde-afstandbediening-ontvangen-482748

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-koppelen-aan-lg-tv-lukt-niet-483217

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/monteur-voor-koppelen-afstandsbediening-kpn-483426

 

Volgens mij zijn er nog wel meer, maar nu heb je er een paar.

 

 

Reputatie 7

Je bent de beste, @Noordzee! Bedankt. Ik bundel deze voorbeelden, dit komt inderdaad wel wat vaker voor. Eens kijken of we daar een remedie voor hebben. Ik kom er nog op terug! 

Reputatie 7
Badge +28

Leuk die waardering…. :blush:

Deze vond ik ook nog: 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/instructie-afstandsbediening-instellen-komt-niet-overeen-met-afstandsbediening-482404

 

Mijn conclusie is dat er sinds kort (nu ongeveer twee weken) een nieuw type afstandsbediening wordt verstuurd, die iets afwijkt van het type daarvoor. De instructie voor dat nieuwe type afstandsbediening heb ik nog niet terug kunnen vinden. 

@Nadia 

 

Reputatie 7

@Noordzee De instructie van de nieuwe afstandsbediening staat op de site: Afstandsbediening instellen of koppelen

Of:

pagina 1 / 2
 
pagina 2 / 2
​​​​

 

Reputatie 7

Hallo @Nadja1990, bij een andere topic starter is het uiteindelijk wel gelukt. De crux zat 'm dat de source-knop niet lang genoeg werd ingedrukt (stap 2). Nog één keer dan, to be sure, om te proberen. Wil je het nog eens uitvoeren (denk er bij stap 2 om dat de Source en de snelcode [2] tegelijk worden ingedrukt!)  

 

 

Stap 2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode [2] in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Stap 3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

 Ik hoor graag van je :)

Reputatie 7
Badge +28

@Nadja1990 

 

Is het uiteindelijk gelukt door dat de source-knop lang genoeg in te drukken (stap 2). Wil je het nog eens uitvoeren (denk er bij stap 2 om dat de Source en de snelcode [2] tegelijk worden ingedrukt!)  

 

 

Reputatie 7

Hey @Nadja1990, geen bericht, goed bericht? Ben ook wel benieuwd of het met, enige doorzettingsvermogen, gelukt is. Laat je het weten? :) 

Source knop ingedrukt houden tot rode lampje brand op afstandsbediening houd daarbij 2 ingedrukt (bij LG) druk daarna de fastforward knop in.. controleer of volume werkt zo ja? Druk op OK

Hofma503 bedankt. Jouw oplossing werkt bij mij perfect.

Reputatie 7

Dank voor het delen van je ervaring, @Harmen D! Fijn dat je wat aan Hofma zijn instructie hebt gehad. Top! :)

@Noordzee @Nadia 

Ik had precies hetzelfde als haar. Zelfs met langer source knop ingedrukt houden, alle mogelijkheden qua instellen en alle codes bij de LG word het gewoon niet gepakt. Inderdaad geen geluid op input mogelijk. Dit is via via een tweedehands LG smart tv maar de afstandsbediening kwijt. Erg afhankelijk dus van de witte maar toch doet die t gewoon niet allemaal. Echt al jullie opties doorlezen en geprobeerd maar helaas