Beantwoord

Afstandsbediening KPN TV+ koppelen met Harmony hub logitech

  • 24 January 2023
  • 133 reacties
  • 9712 keer bekeken


Toon eerste bericht

133 reacties

Reputatie 7

Nu wil ik eigenlijk proberen of ik de tv+ box dan via IR kan aansturen (hopelijk met betere ondersteuning voor de verschillende knoppen).

De TV+ Box is alleen via bluetooth te bedienen.

Reputatie 3

Nu wil ik eigenlijk proberen of ik de tv+ box dan via IR kan aansturen (hopelijk met betere ondersteuning voor de verschillende knoppen).

De TV+ Box is alleen via bluetooth te bedienen.

 

NIet als je er een USB IR ontvanger op aansluit (zelf getest).

Dus standaard is het alleen BT ja, maar met een externe ontvanger kan je hem wel IR bedienen (android staat dat wel toe).

Reputatie 1

@Stimpy 

In de Logitech database zit wel een apparaat sagemcom diw7022. Ik weet niet welke signalen die uitzend, maar in ieder geval geen bluetooth. Misschien dat het met die IR ontvanger werkt.

Heeft iemand van KPN al gereageerd op deze kwestie? Ik vind het op zich wel interessant om over te stappen naar KPN+, maar zo lang dit betekent dat ik andere AB's dan mijn Logitech Ultimate (met hub) nodig heb ga ik dat niet doen. 

 

@Sanne_M heeft gereageerd door een workaround van de originele poster als antwoord te markeren, wat geen antwoord op onze vraag is. Ik ben ook wel benieuwd naar het officiële KPN antwoord waarom de STB niet bij Logitech aangemeld wordt.

Reputatie 7

@Stimpy

In de Logitech database zit wel een apparaat sagemcom diw7022.

Hij wordt anders niet gevonden op een Harmony Hub.

 

@Stimpy interessante suggestie om middels USB infrarood bediening toe te voegen. Kun je aangeven of het je inmiddels gelukt is? Zelf een harmony 950 (infrarood only) in gebruik dus baal er wel van weer meerdere afstandsbedieningen in gebruik te hebben.

Reputatie 1

De KPN TV+ box is wel als apparaat toe te voegen aan de apparaten in de Harmony app. Vul bij Merk KPN in, dus niet Sagemcom, en bij het type diw7022. Dan krijg je vanzelf de vraag of je de Sagemcom DIW7022 bedoelde. Bij de activiteit kan je die daarna gebruiken en bij de toewijzing van de knoppen kan je ze ook allemaal kiezen. Als ik die echter daarna wil uitproberen, dan werkt het nog steeds niet. De knoppen reageren niet. Ik ben nog aan het uitvogelen of en nog een bijzonder bluetooth apparaat gekoppeld moet worden. Als je alleen de TV box bij de activiteit hebt staan, dan worden er geen bluetooth apparaten gevonden om te koppelen. Door er een ander apparaat aan toe te voegen (en aan de activiteit), bv de TiVo Stream 4K, kan je wel het Harmony Keyboard als BT device op de TV box koppelen maar werkt het nog steeds niet.

 

Reputatie 1

Vandaag een mail gestuurd naar Logitech (datasupport@logitech.com). Hopelijk komen ze met een antwoord.

"Since this week I have a brand new Android TV settopbox/streaming device provided by KPN in the Netherlands. The make and model of the device is Sagecom DIW7022. The device is regognized in the Harmony app when I add it as a new device (see the picture). I can use it when I create an activity with it and I can assign all functions to the buttons of my Logitech Hamony Ultimate. After synchronising my Logitech remote the Sagecom does not respond on any of the buttons. When I go to the settings of the Sagecom to pair the bluetooth device (in the same section where the original remote of the Sagecom is paired) nothing is found when scanningg for bluetooth devices so there is no bluetooth connection with the Harmony Hub or remote (not even a ‘Harmony Keyboard’ is added.

How can I pair the Harmony remote/Hub for the device Sagecom DIW7022 so it will work as expected?”

Reputatie 1

@Rico Roodenburg 

Hi Rico,

Ik ben ook bezig met de Flirc optie. Op zich werkt bijna alles. Ik vraag me alleen af hoe jij de "Gids” functie hebt geconfigureerd?

 

Reputatie 1

@Rico Roodenburg

Hi Rico,

Ik ben ook bezig met de Flirc optie. Op zich werkt bijna alles. Ik vraag me alleen af hoe jij de "Gids” functie hebt geconfigureerd?

Ik heb een "reeks" toegevoegd. 

Home

Direction up

DirectionRight

DirectionRight

Select/ok

 

Reputatie 1

Ik heb een LG Oled TV, een Yamaha 5.1 receiver en de KPN TV+ box. Voorts heb ik een Logitech Harmony Ultimate met Hub.

Ik heb de TV+ box nu als volgt gekoppeld: In MyHarmony een apparaat toegevoegd:

Merk: Harmony

Type: Harmony Beta AndroidTVTest

Hiermee heb ik een activiteit gemaakt: TV/Media

Bij deze activiteit worden de LG OLED TV, de Yamaha Receiver en de Harmony Beta AndroidTVTest gebruikt. De LG voor de beeldweergave, de Harmony Beta AndroidTVTest voor het wisselen van de kanalen en de Yamaha receiver voor de volumeregeling. De LG OLED TV op het juiste ingangskanaal gezet voor het beeld en de Yamaha voor het geluid. Activiteit opgeslagen

Bij de knoppen werken de Record, ChannelUp, ChannelDown, DVR, Guide, Info en de kleurknoppen niet. De rest wel. Voor de Guide (gids) kan je een reeks aanmaken. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die reeks toe aan de Guide knop.

Voor de ChannelUP maak je ook een reeks: Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

Voor de ChannelDown maak je ook een reeks: Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionLeft,  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

Zo kan je bv ook een reeks maken voor “Apps”. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, dan 7x Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight en dan  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Die kan je aan een ongebruikte toets (bv DVR) en/of aan een displayknop (als je die hebt) toewijzen.

Vervolgens heb ik de Harmony Ultimate remote gesynchroniseerd. Daarna de activiteit met de afstandsbediening gestart. Schakel zo nodig met de KPN remote de TV+ box in als die niet vanzelf start. Als je dan een knop op de Harmony afstandbediening indrukt, b.v. de OK knop, dan begint de TV+ box mogelijk zelf met zoeken naar een bluetooth accessoire. Het kan eeeerg lang duren voordat er dan een “Harmony keyboard” wordt gevonden. Koppel die. Daarna moet het werken.

Als het zoeken naar een bluetooth apparaat niet vanzelf start, ga dan met de KPN remote naar Home, vervolgens naar boven en helemaal naar naar het gear/tandwiel ikoontje. Ga dan naar onder in het KPN instellingen schem en kies de algemene instellingen en kies daar ‘afstandsbediening en accessoires en klik op ‘accessoire toevoegen’ waarna het zoeken gaat beginnen.

Open de Harmony app op je telefoon, ga naar apparaten, klik de Harmony Beta AndroidTVTest aan en klik op een willekeurige toets, b.v. de OK knop op het 2e schermpje waarna wordt aangegeven dat ie gaat verbinden. Het kan ook weer een tijd duren voordat er een schermpje komt over het verbinden. Als er wordt weergegeven dat het niet gekoppeld is kan je het opnieuw proberen tot er uiteindelijk op de TV “Harmony Keyboard” wordt gevonden. Koppel die dan.

Nogmaals: het kan erg lang duren voordat het Harmony Keyboard wordt gevonden

 

Als het erg lang duurt en je hebt op je mobiel in de Harmony app de tekst staan dat je hem gaat koppelen, dan kan je links boven met het pijltje naar links terug. Druk dan nog een keer op b.v. die OK knop van het apparaat Harmony Beta AndroidTVTest in de app op je telefoon en laat de TV+ Box nogmaals zoeken. Kans dat ie hem dan meteen vindt.

Reputatie 1

Hebben meer mensen er last van dat als het gelukt is het Harmony Keyboard gekoppeld/gepaired is (waarna er net als bij de originele remote “gekoppeld” onder staat, dat een volgende keer dat je hem opstart dat ie niet meer gekoppeld is (bij de originele afstandsbediening staat er dan wel gekoppeld onder en onder het Harmony Keyboard niet. Dan werkt de Harmony AB ook niet.

Hebben meer mensen er last van dat als het gelukt is het Harmony Keyboard gekoppeld/gepaired is (waarna er net als bij de originele remote “gekoppeld” onder staat, dat een volgende keer dat je hem opstart dat ie niet meer gekoppeld is (bij de originele afstandsbediening staat er dan wel gekoppeld onder en onder het Harmony Keyboard niet. Dan werkt de Harmony AB ook niet.

Ik ben ermee gestopt heb ook jou sugesties geprobeerd ik krijg menu en gids niet voor elkaar

Reputatie 3

@Stimpy interessante suggestie om middels USB infrarood bediening toe te voegen. Kun je aangeven of het je inmiddels gelukt is? Zelf een harmony 950 (infrarood only) in gebruik dus baal er wel van weer meerdere afstandsbedieningen in gebruik te hebben.

 

Het was mij een 'beetje’ gelukt.

ik had een apparaat 'Zotac’ en dan de 'nanobox AD10’ toegevoegd.

Daarna werkte er wel wat qua infrarood, maar het is helaas wel bar weinig.

 

Tijdens het 'prutsen’ per ongeluk mijn werkende 'windows PC’ weg gegooid.

Nu heb ik hem opzich wel weer werkend, maar ik kan de tvbox nu niet meer aan/uit zetten.

Opzich mag hij aanblijven van mij, maar dat trekt de tvbox niet.

Deze staat dan vaak in error of op 1 of ander boot screen.

 

Iemand nog een idee hoe ik die werkend kan krijgen?

Ik heb de Sunrise TV Box toegevoegd op de een of andere manier werkt deze voor de opname en de kleur knoppen ook de NVIDA SHIELD TV voor al de andere knoppen (ipv windows PC). Ik krijg flirc niet voor elkaar ook niet na het lezen van de aanwijzingen op deze site kan iemand mij adviseren op de gids en menu werkend te krijgen

Reputatie 3

Ik heb de Sunrise TV Box toegevoegd op de een of andere manier werkt deze voor de opname en de kleur knoppen ook de NVIDA SHIELD TV voor al de andere knoppen (ipv windows PC). Ik krijg flirc niet voor elkaar ook niet na het lezen van de aanwijzingen op deze site kan iemand mij adviseren op de gids en menu werkend te krijgen

Bedoel je via flirc de gids en menu knoppen?

Want 'menu’ heb ik wel via windowspc aan de praat, hier moet je dan 'mediacenter’ voor kiezen.

 

‘gids’ is mij eigenlijk nog nooit echt goed gelukt.

Heb nu windowscomputer en dan 'Guide’, maar dit werkt alleen als je daar al eens bent geweest en dan op 'guide’ drukt. Dan gaat hij gelijk naar gids.

 

 

Ik heb de Sunrise TV Box toegevoegd op de een of andere manier werkt deze voor de opname en de kleur knoppen ook de NVIDA SHIELD TV voor al de andere knoppen (ipv windows PC). Ik krijg flirc niet voor elkaar ook niet na het lezen van de aanwijzingen op deze site kan iemand mij adviseren op de gids en menu werkend te krijgen

Bedoel je via flirc de gids en menu knoppen?

Want 'menu’ heb ik wel via windowspc aan de praat, hier moet je dan 'mediacenter’ voor kiezen.

 

‘gids’ is mij eigenlijk nog nooit echt goed gelukt.

Heb nu windowscomputer en dan 'Guide’, maar dit werkt alleen als je daar al eens bent geweest en dan op 'guide’ drukt. Dan gaat hij gelijk naar gids.

 

 

ja ik bedoel via flirc de gids en menu knoppen

Reputatie 3
Badge

Ik heb mijn Harmony Hub ‘werkend’ gekregen met de KPN TV+ STB (DIW7022). Wat ik heb gedaan, is in de Harmony App ‘Nvidia Shield’ als apparaat toegevoegd. Vervolgens wordt er gevraagd om een BlueTooth-verbinding te maken. Hiervoor ga je op de KPN TV+ STB naar instellingen > algemene instellingen > afstandsbediening en accessoires. Verbind een nieuw apparaat en je ziet ‘Harmony Keyboard’ tevoorschijn komen. Maak de koppeling.

 

Wat wel werkt:

  • KPN TV+ STB aan/uit
  • Numerieke invoer 0-9
  • Pauzeren, stoppen, vooruit- en terugspoelen
  • Terugknop
  • Selectiebevesting d.m.v. OK-knop
  • Mute
  • Volume + en - (let hier wel op dat hij de volume van de KPN TV+ STB omhoog en -laag zet en dat je op de Harmony Hub een activiteit moet configureren wil je dit overrulen in het geval je een home cinema set hebt)
  • Ga naar begin of einde
  • Home knop

Wat niet werkt:

  • Google Assistant
  • Zappen CH+ en CH- (workaround is navigatietoets omlaag twee keer gebruiken, hierdoor kun je horizontaal zappen en vervolgens bevestigen met OK-knop)
  • Apps buttons (gebruik hiervoor de menu knop op de Harmony als 'home’ knop)
  • Kleurknoppen (opnemen, begin gemist)
  • Radioknop
  • Gidsknop (workaround via menuknop en handmatige invoer)
  • Zoekknop

Er is mee te leven. Overigens viel het me op dat de universele afstandsbediening ook niet meer in te stellen is via de Samsung TV. Het modelnummer is niet bekend. Ik had gehoopt dat de TV (Q70 uit 2021) d.m.v. HDMI-CEC kon zappen. Dan had ik in de Harmony app onder ‘activities’ de knoppeninvoer gewijzigd dat daarvoor de toetsencombinatie van de TV gebruik kan worden gemaakt. Met deze situatie valt te leven, mooier zou inderdaad zijn als KPN de TV+ STB aanmeldt bij Harmony.

Hetzelfde werkt ook prima als je de ASUS Nexus player kiest als device.
Wat wel werkt zoals hierboven is voor mij prima acceptabel en prettiger dan met 2 afstandsbedieningen goochelen.
In feite wordt het een standaard Android TV afstandsbediening.

Tip voor de mensen die de kleur knoppen willen gebruiken: Installeer Sunrise  TV BOX ipv KPN DIW7202.

de Sunrise  TV BOX heeft meer werkende knoppen dan de KPN DIW7202 dit heeft geen invloed op de werking

Zoals je ziet heb ik een Xiaomi TV Boven en de originele KPN ab werkt zonder volume toetsen etc. Ook gebruik Flirc Maar krijg de gids niet aan praat helaas

 

Tip voor de mensen die de kleur knoppen willen gebruiken: Installeer Sunrise  TV BOX ipv KPN DIW7202.

de Sunrise  TV BOX heeft meer werkende knoppen dan de KPN DIW7202 dit heeft geen invloed op de werking

Zoals je ziet heb ik een Xiaomi TV Boven en de originele KPN ab werkt zonder volume toetsen etc. Ook gebruik Flirc Maar krijg de gids niet aan praat helaas

 

P.S. Als je geen Flirc hebt kan je ook Asus Nexus player gebruiken

Die DVR Sunrise doet bij mij helemaal niks, vraagt ook niet om bluetooth connectie. Die asus werkt wel gedeeltelijk. Hoe kan dat dan? Is het bij iedereen verschillend?

Geen enkele DVR Vraagt om een BT connectie en heb je sunrise TV box geïnteresseerd. En niet de sagemcom tv box UHD zoals in sommige forums staat? 

Sunrise DVR letterlijk toegevoegd, maar geen enkele knop reageerd kpn tv box op. Die Asus nexus player reageerd die wel op. Wat doe ik dan verkeerd?

Overigens vroeg die bij de Asus player wel om een Bluetooth koppeling.

Sunrise DVR letterlijk toegevoegd, maar geen enkele knop reageerd kpn tv box op. Die Asus nexus player reageerd die wel op. Wat doe ik dan verkeerd?

Ik heb nu deze configuratie en bij mij werkt alles perfect ook die Flirc heb ik niet meer nodig. Geen idee wat jij fout doet? 

 

Reageer