Beantwoord

Beeld blijft hangen en geen geluid bij ESPN

  • 9 March 2024
  • 15 reacties
  • 120 keer bekeken

beeld blijft steken geen geluid bij espn kpn doe er iets aan 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door appie74 10 March 2024, 17:15

Bekijk origineel

15 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds een aantal dagen. De laatste versie 0.27.0 heeft dit niet opgelost.

Ik heb hier sinds vrijdag 8 maart ook last van. Als ik van Nederland 1, 2, 3 etc naar espn zap dan heb ik beeld en geluid. Alleen duurt het laden van beeld erg lang. Wanneer ik switch van espn 1 naar espn 2 dan heb ik wel beeld maar geen geluid. Laden van beeld duurt erg lang. Lijkt erop dat beeld zich twee keer refreshed. Wanneer ik vanuit espn 2 terug zap naar Nederland 1, 2, 3 etc en vervolgens weer terug zap naar espn 2 dan heb ik wel weer geluid en beeld. Dit geldt dus voor alle zenders van espn.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb hier sinds vrijdag 8 maart ook last van. Als ik van Nederland 1, 2, 3 etc naar espn zap dan heb ik beeld en geluid. Alleen duurt het laden van beeld erg lang. Wanneer ik switch van espn 1 naar espn 2 dan heb ik wel beeld maar geen geluid. Laden van beeld duurt erg lang. Lijkt erop dat beeld zich twee keer refreshed. Wanneer ik vanuit espn 2 terug zap naar Nederland 1, 2, 3 etc en vervolgens weer terug zap naar espn 2 dan heb ik wel weer geluid en beeld. Dit geldt dus voor alle zenders van espn.

Ook gehad, maar is toch opgelost sinds onderstaande update, maar niet voor iedereen blijkbaar.

 

https://forum.kpn.com/product%2Dupdates/tv%2Dbox%2Dupdate%2Dnaar%2Dkpn%2Dtv%2Dfirmware%2D0%2D26%2D24%2D0%2D27%2D0%2D608804?tid=608804

Dat heb ik ook gelezen, maar het lijkt wel zo te zijn (bij mij in ieder geval) dat ik door de update deze problematiek ervaar. Voor de update had ik hier dus geen last van. Ik heb overigens 2 kpn+ ontvangers en bij de 1 ervaar ik dit probleem niet en nooit gehad en bij de ander in eerste instantie ook niet eerder gehad maar  wel dus sinds afgelopen vrijdag

ben er al achter psb je moet jou videomodus niet op multicast zetten maar op unicast nu doet ie het weer groetjes appie

Ha Appie, inderdaad nu doet ie het gewoon als ik switch van multicast naar unicast. Thanks. Maar lever ik nu veel kwaliteit in of heeft dat er niets mee te maken?

graag gedaan mooie dat de jouwe ook goed is maar met beeld kwaliteit zie geen verschil maar we kunnen weer fatsoenlijk voetbal kijken groetjes appie

Reputatie 5
Badge +5

Ha Appie, inderdaad nu doet ie het gewoon als ik switch van multicast naar unicast. Thanks. Maar lever ik nu veel kwaliteit in of heeft dat er niets mee te maken?

het is een oplossing, voor dit probleem, maar kan weer andere problemen geven. Het moet gewoon ook goed werken onder Multicast uiteraard. 

Hier exact hetzelfde probleem. Hoe los ik dit op?

switch van multicast naar unicast op beeld kavorka dan moet ie het weer doen groetjes appie

Switch naar unicast lost het probleem op, maar is geen definitieve oplossing. Waarom werkt het niet met multicast?

dat weet ik niet hoop dat kpn het probleem oplost 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @appie74 welkom op onze community! Dit hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Hoe zit je TV ontvanger aangesloten op je experiabox? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder?

TV kastje bedraad aangesloten op Experiabox. Tot ca. 2 weken geleden nergens last van.

Reputatie 7
Badge +20

Dat sluit wel het een en ander uit, ervaar je dit nog steeds? Is het op de andere zenders wel goed?

Reageer