Hulpvraag

Chromecast problemen met de TV+ app?

  • 23 May 2024
  • 57 reacties
  • 1718 keer bekeken
Chromecast problemen met de TV+ app?
Reputatie 7
Badge +25

We lezen regelmatig dat klanten problemen ervaren met het casten naar een Chromecast vanaf de TV+ app. Ervaar jij die ook? Dan hebben we een paar vragen voor je. Wil je ons helpen?
 

Op welke manier cast je naar chromecast?

  • direct via zelfde wifi netwerk
  • 4g/5g via hotspot
     

Wat is de modelnaam van je apparaat en je Android/iOS-versie?

In Android staat het bij Instellingen → info telefoon → Modelnaam.
Bij iOS is het Instellingen → algemeen → over → Modelnaam.
 

Welk type Chromecast gebruik je?

Dit kun je op de Chromecast zelf vinden. Is het ingebouwd in je TV, dan graag het merk+type TV doorgeven.
 

Wat is de appversie van de kpn TV+ app.

Dit kun je checken door te gaan naar: profiel → tandwieltje rechtsboven → Hulp en ondersteuning. Daar zie je onderaan het versienummer. 
 

Wat is precies het probleem bij het casten?

  1. Het cast icoontje is grijs en ik kan er niet op klikken
  2. Ik kan wel op het cast icoontje klikken maar zie geen lijst met cast devices
  3. Als ik verbinding wil maken met Chromecast lukt het niet en krijg ik geen errormelding
  4. Als ik verbinding wil maken met chromecast lukt het niet en krijg ik een errormelding. Wat is deze melding? 
     

Geldt het probleem voor alle type streams?

Live tv kijken, Terugkijken, Opnames?
 

Op welk tijdstip gebeurt dit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 1

Ik hen het probleem met mijn 4/5g hotspot 

Model sm-a546b/ds

Tv sharp aqous 32bi2ea

Kpn versie 08.46.00

Ik zie wel het cast symbool maar kan er niet op drukken 

Heb een  2e telefoon nodig om te casten naar me tv 

Reputatie 7

Ik cast via de 4G hotspot van mijn OnePlus 5T model A5010 met Android 10.

Ik wil met deze telefoon naar mijn Chromecast Google TV HD casten maar het cast icoon is grijs en ik kan er niet op klikken.

De versie van de app is 08.46.00.

Met mijn tablet (aangesloten op dezelfde hotspot) kan ik wel gewoon casten.

Op de OnePlus 5T kan ik met de oude TV app van KPN ook gewoon casten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Met de versie 7.6.3/15 mei 2024 is geen probleem om te casten. Met de versie 08.46.00 krijg ik "Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuws.”

Reputatie 2

Kpn versie 08.46, Android 11, oppa a9 2020. Kan op geen enkel moment casten naar chromecast. Zelfde netwerk wordt gebruikt. Voorheen nooit een probleem. Casting symbool staat er wel, maar werkt niet. Hij staat 'uit' (grijswit ipv helder wit). App is mega traag en onthoudt niet waar je gebleven bent. Vormgeving onoverzichtelijk. App is zeker geen verbetering, maar een achteruitgang. Kan geen tv meer kijken. 

Reputatie 7

Met de versie 7.6.3/15 mei 2024 is geen probleem om te casten. Met de versie 08.46.00 krijg ik "Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuws.”

@TDN, Wat gebeurt er als je het dan direct nog een keer probeert?

Als het dan nog steeds fout gaat, kan je dan wel met het abonnementsnummer en pincode inloggen?

Op welke manier cast je naar chromecast? wifinetwerk thuis

Wat is de modelnaam van je apparaat en je Android/iOS-versie? iPad Air (5e gen) OS 17.5.1

Welk type Chromecast gebruik je? Chromecast dongel eerste model en  DIW7022

Wat is de appversie van de kpn TV+ app 08.46.00

Wat is precies het probleem bij het casten? Als ik verbinding wil maken met chromecast lukt het niet en krijg ik een errormelding. “Cast-bewerking is mislukt”

Reputatie 4
Badge +1

Kpn versie 08.46, Android 11, oppa a9 2020. Kan op geen enkel moment casten naar chromecast. Zelfde netwerk wordt gebruikt. Voorheen nooit een probleem. Casting symbool staat er wel, maar werkt niet. Hij staat 'uit' (grijswit ipv helder wit). App is mega traag en onthoudt niet waar je gebleven bent. Vormgeving onoverzichtelijk. App is zeker geen verbetering, maar een achteruitgang. Kan geen tv meer kijken. 

En gebruik je direct je wifi? Of doe je het via je hotspot?

Reputatie 7
Badge +9

Met de versie 7.6.3/15 mei 2024 is geen probleem om te casten. Met de versie 08.46.00 krijg ik "Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuws.”

@TDN, Wat gebeurt er als je het dan direct nog een keer probeert?

Als het dan nog steeds fout gaat, kan je dan wel met het abonnementsnummer en pincode inloggen?

Het lukt niet, noch met email noch met abo-nummer. Ik denk dat ik de oorzaak wel weet 😂

Ik was niet als beta-tester voor de app aangemeld. 

Ik cast via mijn wifi. Naar chrome cast.

Tijd stip varieert

 Zodra ik wil.streamen zegt hij kan video niet laden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik cast via mijn wifi. Naar chrome cast.

Tijd stip varieert

 Zodra ik wil.streamen zegt hij kan video niet laden.

@Mell74 dank voor het delen! Nog een aantal extra vragen: wat is de modelnaam van je apparaat en je Android/iOS-versie? Welk type Chromecast gebruik je en wat is de appversie van de kpn TV+ app?

Reputatie 2

Via hotspot, zoals altijd. 

Cast blokje blijft grijs.

Mobiel:SM-546B/DS , 

Android 14 ,

4g/5g via hotspot 

chromecast model NC2-6A5

,kpn tv+ app 846

 

Ik  cast via de 4G/5G hotspot van mijn telefoon SM-S911 B/DS S23

Android versie 14

Het cast icoon is grijs in de app en ik kan er niet op klikken,  versie app 08.46.00

Met de tablet (op dezelfde hotspot) kan  ik wel gewoon casten.

Op de vorige app werkte het wel, ook met de app ViaPlay kan ik, wel casten vanaf de telefoon S23 naar de tv.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor het meedenken. We zien in ieder geval dat de meerderheid problemen ervaart met het verbinden via 4g/5g+hotspot. Dit hebben we opgepakt en hier zal binnenkort een fix voor komen. Melding “cast-bewerking is mislukt” zijn we nog verder aan het onderzoeken.

Op die manier heb je zeker de nieuwste versie inderdaad, maar met de Chromecast speelt het nog dus. Heb je jouw toestel ook een keer opnieuw opgestart na het installeren? Als het daarna nog niet beter is kunnen we, zoals Alexandra al aangaf, het beste verder gaan in de Product Update van deze update. Dan kunnen we het via die weg doorspelen naar de ontwikkelaars.

Ik heb de cache gewist en opnieuw de telefoon opstart. Nog steeds niet mogelijk om naar de chromecast te streamen. Scherm casten lukt ook niet. Op mijn telefoon zie je de aflevering, op het tv-scherm zie je alles van mijn mobiel maar niet de aflevering. Er is dus iets goed mis in de app. Het zou fijn zijn om de oude versie van de app terug te zetten in playstore totdat de problemen zijn opgelost.

 

Ik kan de functie ondertitelen niet meer inschakelen bij gebruik nieuwe app en chromecast

Wat nu? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Rita., ik heb je berichten hiernaartoe verplaatst naar de juiste topic. 

Gek dat dat niet meer lukt. Lukt het casten inmiddels wel? Of dat ook niet meer? En lukt het aanzetten van de ondertiteling in de app zelf wél? En dus alleen niet op de Chromecast? Dit om zeker te weten waar het aan ligt. 

Hier lukt het me namelijk wel, zonet NOS journaal geprobeerd en een Britse documentaire. Zou je de gestelde vragen bovenin deze topic ook willen beantwoorden? 

Reputatie 1

Ook wij hebben problemen net als Rita met ondertiteling voor de update geen problemen na de update wel ondertiteling op i-pad en op de samsung maar als wij streamen niet op het tv scherm. 

Ook valt het cast icoon regelmatig weg als je streamt en meerdere ongemakken na de update

Wat een vooruitgang is het menu.

Reputatie 7

Hoi @W.A.H., goed dat je het aangeeft. In het startbericht van dit topic stellen we een aantal vragen waarmee we meer over het probleem kunnen leren. Je hebt ze nog niet allemaal beantwoord. Zou je ze allemaal volledig kunnen beantwoorden?

Reputatie 1

Los het gewoon op. Zo frusterend dit... ooit gehoord van goed testen. ******** niet zomaar 1of andere update over de muur.

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Crome cast serie nr 2711105GN0KX7J

Model HD OS versie 12

App versie kpn 08.46.00

 

Als ik wil streamen van telefoon naar chromecast geeft ie aan kan video niet laden. Heel soms doet ie het wel. Maar meerendeel niet. 

Reputatie 7

Dit issue zal gelukkig verholpen zijn in versie 08.47.00.

Reputatie 7
Badge +24

Los het gewoon op. Zo frusterend dit... ooit gehoord van goed testen. ******** niet zomaar 1of andere update over de muur.

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Hi Michelavh, uiteraard wordt dit getest, maar laten we het hier wel netjes houden. Dit topic is juist bedoeld om de oorzaak te achterhalen, vandaar ook de gestelde vragen helemaal bovenaan. Dat helpt ons om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Ik kan sinds de update geen opgenomen programma’s meer doorspoelen( en nee dit is niet via de gids) 

ook als ik eenmaal een programma stream en de app ff wegklik en daarna weer open onthoudt die de stream niet en kan ik niks meer. 

iphone 15 pro max

versie 08.47.00

google chromecast

Reputatie 7

Ik kan sinds de update geen opgenomen programma’s meer doorspoelen( en nee dit is niet via de gids) 

Met versie 08.47.00 (en ook eerdere versies) is dat op Android geen probleem.

 

ook als ik eenmaal een programma stream en de app ff wegklik en daarna weer open onthoudt die de stream niet en kan ik niks meer. 

Dit issue speelt niet op Android, daar kan je de app wegklikken en zelfs helemaal stoppen waarna bij het opnieuw starten van de app de koppeling met de Chromecast nog steeds actief is.