We lezen regelmatig dat klanten problemen ervaren met het casten naar een Chromecast vanaf de TV+ app. Ervaar jij die ook? Dan hebben we een paar vragen voor je. Wil je ons helpen?
Op welke manier cast je naar chromecast?
- direct via zelfde wifi netwerk
- 4g/5g via hotspot
Wat is de modelnaam van je apparaat en je Android/iOS-versie?
In Android staat het bij Instellingen → info telefoon → Modelnaam.
Bij iOS is het Instellingen → algemeen → over → Modelnaam.
Welk type Chromecast gebruik je?
Dit kun je op de Chromecast zelf vinden. Is het ingebouwd in je TV, dan graag het merk+type TV doorgeven.
Wat is de appversie van de kpn TV+ app.
Dit kun je checken door te gaan naar: profiel → tandwieltje rechtsboven → Hulp en ondersteuning. Daar zie je onderaan het versienummer.
Wat is precies het probleem bij het casten?
- Het cast icoontje is grijs en ik kan er niet op klikken
- Ik kan wel op het cast icoontje klikken maar zie geen lijst met cast devices
- Als ik verbinding wil maken met Chromecast lukt het niet en krijg ik geen errormelding
- Als ik verbinding wil maken met chromecast lukt het niet en krijg ik een errormelding. Wat is deze melding?
Geldt het probleem voor alle type streams?
Live tv kijken, Terugkijken, Opnames?
Op welk tijdstip gebeurt dit?