Hulpvraag

Chromecast problemen met de TV+ app?

  • 23 May 2024
  • 57 reacties
  • 1759 keer bekeken
Chromecast problemen met de TV+ app?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 1

Lieve mensen. Ik houd het zeker netjes. De kpn itv "update" is ... niet best ... maar goed, ik ben geen techneut. Ik ga er vanuit dat het opgelost wordt. De uitspraak laten we het netjes houden, vind ik eigenlijk niet op zn plaats, we zijn geen weekdieren toch?!

Reputatie 1

1. Casten via 4G

2. Met gsm Samsung Galaxy A52

3. Chromecast 3e generatie

4. Laatste versie KPN TV+ app

5. Cast icoon is grijs, kan niet op klikken

6. Geldt voir alle kpn streams.

Reputatie 7

@Michelavh, Jij hebt waarschijnlijk nog versie 08.46.01 of ouder.

De nieuwe "vroege toegang" versie (versie 08.47.00) bevat een fix voor dit issue.

Zelf heb ik die versie al op mijn OnePlus 5T staan en daarmee kan ik wel casten via de 4G hotspot zonder een tweede telefoon, tablet of computer te moeten gebruiken.

Een oplossing is dus ook nabij. Ik verwacht dat het niet lang meer zal duren totdat die versie naar iedereen uitgerold gaat worden.

Reputatie 1

Hallo zou er op terug komen het word alleen maar slechter kan nu helemaal niet meer casten via mijn telefoon een grijs icoontje op mijn  Samsung A21S wat voorheen wel lukte software 4.1 en ondertiteling al helemaal niet.

Chromecast van de eerste ,2e en 3e generatie via mijn i-pad doet hij het wel nu dus kan nu helemaal niets meer

Kpn versie 08.46.01

Kan ook nu geen gebruik maken via andere streaming diensten op dit toestel

Hoop dat jullie wat kunnen met deze informatie

 

Reputatie 7

Kan ook nu geen gebruik maken via andere streaming diensten op dit toestel

Wat bedoel je hiermee?

Als je hiermee aangeeft dat je ook niet meer vanuit bijvoorbeeld Netflix kunt casten dan moet je de oorzaak elders gaan zoeken, daar heeft de TV+ app van KPN geen invloed op.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie het blijft een probleem op mijn i-pad stream dat ik nog steeds geen ondertiteling heb

en wat Michelavh schrijft klopt gewoon die geeft geen onredelijk antwoorden en test nou  eens eerst iets voor je het op de markt slingert.

Het is al jarenlang een drama met het streamen bij kpn

Durf nu niet meer vragen of meer op te geven want jullie vissen er maar één uit om op te antwoorden 

 

 

 

Reputatie 1

Nog steeds geen ondertiteling

en opgenomen programma's zeer zeer slecht terug te zien

Het casten via de kpn tv+ app is inderdaad waardeloos. Het chromecast icoontje kleurt grijs en is niet bruikbaar. Het is te schandalig voor woorden dat deze provider dit niet eerst in orde maakt voordat ze de tv+ app aanbieden aan hun klanten. 

Reputatie 7

Het casten via de kpn tv+ app is inderdaad waardeloos. Het chromecast icoontje kleurt grijs en is niet bruikbaar. Het is te schandalig voor woorden dat deze provider dit niet eerst in orde maakt voordat ze de tv+ app aanbieden aan hun klanten. 

Dit is (iOS) / wordt (Android) met versie 08.47.00 verholpen.

Reputatie 1

Goed nieuws dat het (android) probleem wordt verholpen met de nieuwe 08.47.00 versie. Wanneer is deze versie beschikbaar? Voor mij fijn om te weten of we het EK voetbal tijdens de vakantie kunnen volgen via de kpn app  of dat ik op zoek moet naar een alternatief.

Reputatie 7

Versie 08.47.00 is al beschikbaar als bèta test en ik verwacht dat deze versie heel binnenkort uitgerold zal gaan worden. Ik hoop dat dat nog voor het EK zal zijn. Misschien dat een moderator van KPN dat eens na wil vragen.

Ik weet overigens niet waar je met vakantie naartoe gaat maar weet dat er nogal eens problemen optreden bij het in het buitenland kijken via de TV apps en al helemaal als daarbij dan ook nog eens gecast wordt naar een Chromecast.

Reputatie 7
Badge +20

Zodra we dat weten en kunnen delen zullen we dat met een Product update ook met jullie delen

Reputatie 1

Wellicht een idee voor wjb KPN drama ik had ook een grijs icoontje van de ene dag op de andere na de update van KPN

Mijn samsung had gewoon wifi maar moest opeens opnieuw mijn ww bevestigen in mijn telefoon? en het werkt weer maar helaas met veel ongemakken zoals;

- Geen ondertiteling

- Uitermate lastig om opgenomen programma’s terug te kijke

- Tijdens casten koppelt het cast icoon af dus ff wisselen van de ene zender na de andere is wel een dingetje

 

Reputatie 7

Wellicht een idee voor wjb KPN drama ik had ook een grijs icoontje van de ene dag op de andere na de update van KPN

Mijn samsung had gewoon wifi maar moest opeens opnieuw mijn ww bevestigen in mijn telefoon? en het werkt weer maar helaas met veel ongemakken zoals;

- Geen ondertiteling

- Uitermate lastig om opgenomen programma’s terug te kijke

- Tijdens casten koppelt het cast icoon af dus ff wisselen van de ene zender na de andere is wel een dingetje

Op wat voor een apparaat gebruik jij de TV+ app?

Welke versie van de TV+ app heb je op jouw apparaat staan?

Vanaf versie 08.47.00 zou de verbinding met de Chromecast gewoon moeten blijven bestaan.

Klopt het dat jij nog versie 08.46.01 hebt?

Reputatie 1

Wat betreft mijn ervaringen met chomecast, afgelopen jaren in Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Italie geen enkel probleem ervaren.

Volgens KPN zou het probleem opgelost moeten zijn met versie 08.46.01 voor Android, maar niets is minder waar, het grijze Cast icoontje blijft zo grijs als een muis en doet helemaal niets.

Reputatie 7

Volgens KPN zou het probleem opgelost moeten zijn met versie 08.46.01 voor Android, maar niets is minder waar, het grijze Cast icoontje blijft zo grijs als een muis en doet helemaal niets.

Dat is ook pas verholpen in versie 08.47.00. Volgens mij wordt er ook nergens beweerd dat dit issue in versie 08.46.01 verholpen zou zijn.

In het onderstaande topic staat ook dat het in versie 08.47.00 verholpen is.

 

Reputatie 2

We zijn inmiddels 3 weken verder. Nog steeds is het niet gefikst. Kan nog steeds niet casten naar chromecast, en heb dus nog steeds geen tv op de camping. Erg irritant. Er is zoveel mis met de nieuwe app, dat het heel vreemd is, dat we intussen de oude app niet terug krijgen. Zorg dat je in een beta omgeving de nieuwe app fatsoenlijk test en de kinderziekten verwijder. Pas als het werkt, de update geven. Dit is een drama. Lees ook dat de nieuwe app niet meer toont waar je gebleven bent en je het niet meer kunt oppakken als je halverwege stopt en je niet kunt aangeven in welke kwaliteit je wilt kijken. Lekker bezig zo. AUB GEEF ONS DE OUDE APP TERUG TOTDAT DE PROBLEMEN ZIJN OPGELOST. 

OPPO A9 2020

Android 11

De Chromecast zonder afstandbediening (4 jaar oud). 

Casticoon is grijs, niet te selecteren.

 

​​ Kan prima casten vanaf andere apps (netflix, youtube). 

Reputatie 7

@Caro83 , Klopt het dat jij versie 08.46.01 hebt van de TV+ app?

In versie 08.47.00 van de app werkt het gelukkig casten wel weer.

Deze versie is momenteel nog in bèta test, maar weet dus dat een oplossing nabij is.

 

Ook het issue dat je niet verder kunt kijken bij het terugkijken van opnames is in die versie verholpen.

 

Het niet in kunnen stellen van de beeldkwaliteit is inderdaad een gemis. Het is hierdoor niet meer mogelijk te besparen op datagebruik. Dit issue is al vaker aangegeven en ik hoop dat KPN dit signaal op zal pakken en dat er ook een mogelijkheid komt om tijdens casten de beeldkwaliteit in te stellen. Dat was met de oude TV app ook niet het geval.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Caro83, het probleem met het casten wordt opgelost in softwareversie 08.47.00, deze is al beschikbaar voor iOS en zal binnenkort ook uitgerold gaan worden voor Android.

Door middel van onze Product Updates laten we weten als de uitrol daarvan gestart is, houdt die dus in de gaten 🙂

Reputatie 2

Hi @wjb ,

Ik heb de laatste versie uit de playstore. Fijn om te horen dat de grootste bug opgelost wordt. Erg irritant dat de beeldkwaliteit in de komende versie niet kan worden ingesteld want ik kijk met mobiele data. Er is nl geen wifi op de camping waarmee kan worden gecast. 

Reputatie 2

Hoe geef je antwoord op een eerdere post of een post van iemand anders? Ik zie link naar reactie maar dat lijkt niet te werken.

Reputatie 2

Hi @Maja van KPN ,

dank voor je antwoord. Echter snap ik niet waarom de mensen met android die niks meer kunnen met de nieuwe app, niet eerst worden geholpen met een update. IOS was nog niet eens uitgerold toen deze ellende zich al voordeed bij Android. En nu staan we dus achter in de wachtrij en kunnen we nog steeds niks. 

Reputatie 7

Echter snap ik niet waarom de mensen met android die niks meer kunnen met de nieuwe app, 

De versies voor Android en iOS lopen zo ongeveer gelijk aan elkaar. De bèta versie van beide apps kwam op dezelfde dag beschikbaar. In dit geval duurt de bèta test bij Android iets langer dan bij iOS maar dat zien we ook wel eens andersom gebeuren. Ik draai momenteel de bèta 08.47.01 op mijn Android devices en ik kan je vertellen dat het Chromecast probleem daarin verholpen is.

Reputatie 1

Hallo Caro83, ik had ook een grijs icoontje na een update van KPN werd mijn samsung niet meer herkent terwijl ik gewoon op wifi zat thuis dus mijn telefoon opnieuw aangemeld op mijn router en ik kon weer casten jij hebt op de camping geen wifi begrijp ik wellicht een optie als je wilt kunnen casten je telefoon controleren of opnieuw aanmelden als hotspot

Heb je ook andere streamings diensten? en als je die hebt en je icoontje blijft grijs dan heb je een andere storing los van KPN nogmaals bij lukte het weer om mijn toestel opnieuw aan te melden.

succes