Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66334 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 3
Badge
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.
Reputatie 7
Badge +25
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?
Reputatie 3
Badge
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?


Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.
Reputatie 7
Badge +25
Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.
Dat lijkt me wel inderdaad. Zelf nog nooit van puffin tv gehoord maar ik ga ervan uit dat als je het test op een laptop/desktop dat het wel gewoon lukt. Wel jammer dat het niet lukt via de tv box trouwens.
Reputatie 3
Badge
op de desktop en laptop werkt het idd gewoon maar denk meld het even vond het nogal vreemd om die melding te zien terwijl ik thuis op de bank zat ;)

En het idee was om te proberen of de website beter beeld gaf dan de itv app voor als we onderweg zouden zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Eerlijk gezegd ben ik nog geen fan van de nieuwe website, het geluid heeft vaak hikjes (cache opschonen werkt niet) en met enige regelmaat geeft hij een error tijdens decoden foutmelding.

Laten we zeggen dat het geluid mij afdoende irriteert dat ik er liever geen gebruik van wil maken ;)

Mijn laatste test was tijdens het terugkijken van een programma in firefox.
Badge
Ik zou de nieuwe versie ook graag willen proberen (omdat ik die krijg voorgeschoteld) maar ik krijg INTERNAL-72 fout. Ik gebruik Chrome 70 op macOS. Een link naar de oude versie zou handig zijn in geval van een fout(melding).
Edit: Ik vrees dat het komt doordat de site niet-vertrouwde certificaten gebruikt. (ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY zie ik in de console)
Nieuwe site ondersteund nog geen Safari, maar silverlight laadt niet bij de oude site. (Safari 12)
Reputatie 7
Badge +25
Ik zou de nieuwe versie ook graag willen proberen (omdat ik die krijg voorgeschoteld) maar ik krijg INTERNAL-72 fout. Ik gebruik Chrome 70 op macOS. Een link naar de oude versie zou handig zijn in geval van een fout(melding).
Edit: Ik vrees dat het komt doordat de site niet-vertrouwde certificaten gebruikt. (ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY zie ik in de console)
Nieuwe site ondersteund nog geen Safari, maar silverlight laadt niet bij de oude site. (Safari 12)

Chrome 70 is een bètaversie toch? Bij mij werkt de site wel op MacOS via Chrome (maar dan geen bèta). Zou je eventueel de "stable" versie willen proberen?

Starting with Google Chrome version 70, all remaining Symantec certificates will stop working, including those issued after June 1, 2016. Chrome 70’s release schedule for Canary, Beta and Stable is July 20th, September 13th and October 16th respectively.

Het heeft er vast mee te maken dus wel iets om rekening mee te houden voordat Chrome 70 de standaard wordt.
Reputatie 7
Badge +25
@darkfader: ik krijg net een berichtje dat het certificaat 'probleem' is opgelost (ook al wordt dat niet ondersteund). Ik hoop dat jij ook met Chrome 70 er weer bij kan.

Het probleem met opnames/terugkijken dat er een melding (error decoding media) wordt getoond is nog in onderzoek. Dat is iets lastiger maar heeft de aandacht!
Badge
Mooie website, Ik zal graag de mogelijkheid willen hebben om het venster zo groot te maken als het venster van de browser i.p.v. altijd fullscreen.
Ik heb een groot beeldscherm (3440 x 1440) en gebruik meestal de ene helft voor de tv en de andere heeft voor wat anders. Dit is nu niet mogelijk (alleen met css aanpassingen via de browser) daar je alleen of een klein scherm hebt of fullscreen. Als ik het browser venster kan willen kan ik zelf de grootte bepalen.
Reputatie 1
Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...
Reputatie 7
Badge +25
Mooie website, Ik zal graag de mogelijkheid willen hebben om het venster zo groot te maken als het venster van de browser i.p.v. altijd fullscreen.
Ik heb een groot beeldscherm (3440 x 1440) en gebruik meestal de ene helft voor de tv en de andere heeft voor wat anders. Dit is nu niet mogelijk (alleen met css aanpassingen via de browser) daar je alleen of een klein scherm hebt of fullscreen. Als ik het browser venster kan willen kan ik zelf de grootte bepalen.

Goed punt en je bent niet de enige die meer vrijheid wil in schermgrootte. Het is doorgegeven aan het team maar of/wanneer dit daadwerkelijk realiteit wordt is nog niet bekend.

Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...

Zo'n wijziging is niet zomaar gerealiseerd maar het goede nieuws is dat het bij de eerstvolgende update zit. Ik moet altijd een beetje voorzichtig zijn met het noemen van data (aangezien die wel eens willen veranderen) maar ik verwacht die update wel binnenkort. 'Toevallig' zitten er ook verbeteringen in die update voor de snelheid van het schermvullend maken. :)

Ik zal het topic updaten zodra het zover is!
Reputatie 7
Badge +16
Inmiddels heb ik de nieuwe iTVonline website ook geprobeerd in Chrome, in tegenstelling tot firefox is het echt een verademing 🙂

Ik merk ook dat ik vaker TV kijk dankzij de nieuwe website.

#ikbenfan
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb vandaag eventjes gebeld vanwegen de firefox problemen en heb gegrepen dat er binnenkort een update uit komt die het oplost. 😃
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb vandaag eventjes gebeld vanwegen de firefox problemen en heb gegrepen dat er binnenkort een update uit komt die het oplost. :D
Je bedoelt hikjes in het geluid en de error bij opnames/terugkijken? Er komt inderdaad een update aan maar ik kan je niet beloven dat die de eerder genoemde problemen oplost. De hikjes herken ik eerlijk gezegd niet als bekend probleem (ik zal ook eens gaan testen) en "error decoding media" wordt nog druk aan gewerkt.
Reputatie 7
Badge +16
Dat bedoelde ik 🙂

Wees blij dat je het niet hoort, het is heel subtiel maar als je het eenmaal door hebt frustreert het mij enorm. In de tussentijd trek ik mijzelf lekker terug naar chrome 🙂
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/


Dank je wel, Peter, maar dat was niet de essentie van mijn bericht. Het werkt gewoon niet, nog steeds niet. Hij blijft maar refreshen.
[quote=Paul_]@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Paul: voor zover ik kan zien geldt dat voor alle zenders. Door dat continue gerefresh kan ik niet makkelijk switchen tussen zenders. In ieder geval voor NPO 1/2/3, RTL4/5, SBS6, Veronica. Ik gebruik macOS High Sierra (10.13.6) en de laatste Chrome versie (Versie 69.0.3497.100 (Officiële build) (64-bits)).
Reputatie 7
Badge +25
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅


Dat zou je zeker denken. Ik heb idd Ghostery en Adblock draaien. Uitschakelen en whitelisting helpt helaas niet, al lijkt de frequentie van de refresh iets minder te worden (maar misschien ben ik zelf minder scherp, zo laat op de avond :P)
Reputatie 7
Badge +25
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.

Als je nog zin hebt om wat dingen te testen zou je Firefox nog kunnen installeren (dus helemaal zonder extensies of wat dan ook) en dan naar https://interactievetv.nl/ gaan. Werkt ie dan wel zonder dat herladen?
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.


Ik heb alle extenties uitgezet, maar geen verschil. Maarre, toen zag ik pas dat ik de verkeerde URL gebruik! Als ik itvonline.nl gebruik gaat het verkeerd, maar met interactievetv.nl gaat het goed! Mijn excuses!!! Gewoonweg niet goed opgelet. 😂 🤔

Dank voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +25
Ook dan vind ik het vreemd aangezien itvonline.nl ook wel zou moeten werken. Maar goed, jij kan in ieder geval weer tv kijken en ik geef dit signaal door! 🙂 Geen excuses nodig, en graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +25
Goedemorgen! Vandaag is er een update uitgevoerd voor de iTV website. Dit zijn de belangrijkste:
  • Verwijderen van opnames: In ‘Mijn opnames’ kun je vanaf nu opnames die al zijn afgelopen, verwijderen via de drie puntjes. Klik op die drie puntjes aan de rechterkant en kies voor ‘verwijderen’ of ‘Verwijder de serie opname’
  • Verbeteringen in de snelheid van de gids: De snelheid van de TV Gids is verbeterd en je kunt nu sneller wisselen tussen zenders
  • Ondersteuning voor kleinere schermen: Als je de website bezocht op een kleiner scherm kreeg je de melding: “Download de app of vergroot je scherm”. Uit de feedback op de website bleek dat dit niet voor iedereen even duidelijk was en dus hebben we dit verbeterd. Bezoek je de website op een laptop of desktop? Dan kun je de website altijd gebruiken, ook op een kleiner scherm. Als je de website bezoekt op een klein scherm zul je onderin scroll-balken zien. De “Download de app”-pagina wordt alleen nog getoond als je de iTV website bezoekt met een telefoon of tablet.
  • Andere kleine verbeteringen m.b.t. snelheid en geschikt maken voor Chrome-browser versie 70 (Chrome Canary).
Reputatie 1
Zie mensen klagen over de refreshen, bij mij refresht de site ook elke paar seconden op het oude adres https://www.itvonline.nl maar op https://www.interactievetv.nl/ gaat het goed.
Had alleen geen full screen knop op PC & laptop in maar die kwam terug na Whitelisting de site in Adblock

Nu nog een Autostart als je een kanaal hebt aangeklikt en een pause knop en ik ben 99% tevreden 😀

( i7 + Chrome + win 10)