Beantwoord

[Feedback] HD Glas-zenders op 1

  • 16 June 2019
  • 27 reacties
  • 1290 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Om op 4K terug te komen: op dit moment is het aanbod van 4K content te mager, dus het lijkt mij nog niet interessant genoeg om het breed in de markt te zetten.

Klopt en ik denk dat het nog heel wat jaren zal gaan duren voordat het lineaire 4K aanbod enige omvang heeft gekregen om dit interessant te maken. Ik heb jaren terug al aangegeven dat het mijns inziens veel interessanter is om 1080p50 te implementeren. De investeringen zijn veel lager dan voor 4K en daardoor zal het aantal beschikbare zenders ook veel sneller kunnen groeien. Ik zou het fantastisch vinden als KPN de HD-"Glas" zenders zou opwaarderen naar 1080p50 met HDR net zoals de ESPN zender op 694 en alleen beschikbaar te stellen op 4K TV ontvangers. Eventueel als onderdeel van het "4K" pakket waarvan ze dan wel even de naam moeten aanpassen naar bijvoorbeeld "Ultra HD pakket".

1080p50 met HDR valt volgens de European Broadcasting Union onder UHDTV. Bron.

2k, 4k? En 8k dan? Volgens de reclamecampagne van Samsung is dát het ultieme kijkgenot:thinking: . Mijn slimfoon kan al in 8k opnemen en afspelen (m'n tv's niet:wink: ). Ik denk dat de markt de komende paar jaar overspoeld zal worden met 8k tv's (de rest kan immers niet 8erblijven). Wat de consument daaraan heeft? Geen idee.

Maar net als nu met mobiele 5G tel je toch eigenlijk niet meer mee als je slimfoon dat niet aankan:thinking::kissing_closed_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye: . En dat terwijl 5G (in Nederland) gebruik maakt van het 4G netwerk en de veiling van de échte 5G frequenties (zou volgend voorjaar zijn) weer uitgesteld (op de lange baan geschoven) is.Â