Beantwoord

Gaat de TV+ ontvanger ooit nog Android 12 of hoger krijgen?

  • 24 August 2023
  • 21 reacties
  • 696 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Ik was even benieuwd.... 

Gaat de TV+ ontvanger ooit nog geupdate worden naar Android 12 of hoger en zijn daar al plannen voor? 

De ondersteuning voor Android 10 is begin dit jaar gestopt, dus ook geen beveiligsupdates meer. Android 11 is één jaar later geïntroduceerd dus de verwachting is dat de ondersteuning daarvoor volgend jaar stopt. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 August 2023, 14:47

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Volgens mij, door EU wetgeving dienen ze 5 jaar lang ondersteuning te geven.

Op dit moment voldoet deze versie voor de Box. Als het later wel een keer wordt bijgewerkt zal je dat in een nieuwe Product Update zien 🙂bron van 30-01-2023

 

De box blijft eerst draaien op versie 11. Als de ondersteuning stopt vanuit Google of als wij updates willen doen die niet op Android 11 kunnen, dan zal ook de Android versie een update krijgen.  bron van 31-01-2023

Reputatie 7
Badge +20

@Nicj56 

 

Ik vind dit via Google:

-----------------------------------  

Hoe lang je na de introductie van het apparaat nog updates ontvangt, verschilt per merk en daar binnen nog per productlijn. Android toestellen bieden minstens 2 jaar updates, Android One toestellen 3 jaar en bij Samsung en Apple krijg je zelfs 5 jaar updates.

-----------------------------------  

Reputatie 6
Badge +6

Android 12,weet je wel hoe Android 11 werkt en haal je het maximale er uit of gaat het om de term "ik heb ,mijn toestel draait op de nieuwste Android "

Reputatie 6
Badge +6

Probeer fox news app op tv+ te installeren of laat weten hoe je tv5monde op tv+ kan bekijken zonder te streamen( tv5 niet in het pakket van kpn) lukt het je dan ben je toe aan een upgrade naar android 12

Reputatie 7
Badge +20

Probeer fox news app op tv+ te installeren of laat weten hoe je tv5monde op tv+ kan bekijken zonder te streamen( tv5 niet in het pakket van kpn) lukt het je dan ben je toe aan een upgrade naar android 12

 

@J.D.P wil je wel on-topic blijven.

Android update TV+

 

Voor jouw vraag of opmerking, kan je beter een nieuwe topic starten.😉😊

Reputatie 6
Badge +6

Probeer fox news app op tv+ te installeren of laat weten hoe je tv5monde op tv+ kan bekijken zonder te streamen( tv5 niet in het pakket van kpn) lukt het je dan ben je toe aan een upgrade naar android 12

 

@J.D.P wil je wel on-topic blijven.

Android update TV+

 

Voor jouw vraag of opmerking, kan je beter een nieuwe topic starten.😉😊

Wat wordt hiermee bedoeld?  Ik ben geen ervaren gebruiker hier( sinds tv+ hier beland)

Reputatie 6
Badge +6

@joop2011 Op iedere forum is er een moderator aanwezig die het gesprek leidt en die is ook uiteraard in staat om ongewenste berichten te verwijderen of aan te passen. 

Ben je een moderator dan zou ik zeggen pas het aan of verwijder mijn antwoorden,ben je geen moderator kom dan niet met je vingertje wijzen ,is je taak niet.

@Nicj56

 

Ik vind dit via Google:

-----------------------------------  

Hoe lang je na de introductie van het apparaat nog updates ontvangt, verschilt per merk en daar binnen nog per productlijn. Android toestellen bieden minstens 2 jaar updates, Android One toestellen 3 jaar en bij Samsung en Apple krijg je zelfs 5 jaar updates.

-----------------------------------  

Wat heeft dit met de upgrade van GoogleTV te maken? Samsung heeft bij mijn weten geen eens producten met GoogleTV/AndroidTV ondersteuning.

Dat vijf jaar bij Samsung is enkel voor beveiliging updates dat heeft niks met een nieuw operating system te maken.

 

@j3roentje Android is een ander besturingssysteem dan AndroidTV.  

 

Dat support voor Android 10 is gestopt zegt niks over AndroidTV 10 of 11.

Reputatie 7

Mijn Sony Google TV gebouwd in oktober 2021, aangekocht in november 2021 kwam draaiend op Android TV-OS 10. Heeft dit nog steeds werkt nog anders hartstikke prima. Onlangs nog voorzien van software updates en beveiligingspatchniveau van Februari 2023.

Ik verwacht niet dat over een jaar de ondersteuning compleet stopt, anders is het nut van Google TV ook ver te zoeken 😅 Ga er ook vanuit dat apps nog zeker een jaar of vijf wel worden ondersteunt. Hoe het technisch zit met updates vanuit Sony met Google TV is mij niet heel bekend,... Maar ga er wel vanuit dat er na drie jaar heus nog wel eens een soft- of beveiligingsupdate komt. Maar ik ken de updatecyclus niet vanuit Sony en is ook nergens te vinden. 

Maar kom er vanzelf wel een keer achter 😋

 

Zal dus bij KPN ook niet zoveel haast hebben. 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 Op iedere forum is er een moderator aanwezig die het gesprek leidt en die is ook uiteraard in staat om ongewenste berichten te verwijderen of aan te passen. 

Ben je een moderator dan zou ik zeggen pas het aan of verwijder mijn antwoorden,ben je geen moderator kom dan niet met je vingertje wijzen ,is je taak niet.

 

Nee @J.D.P 

We leven niet in een politiestaat.

Iedereen op het forum mag elkaar helpen en elkaar op fouten etc. wijzen.

Dus @J.D.P niet met je vingertje wijzen dat ik en anderen dat niet mogen.😣

Reputatie 7
Badge +20

@Nicj56

 

Ik vind dit via Google:

-----------------------------------  

Hoe lang je na de introductie van het apparaat nog updates ontvangt, verschilt per merk en daar binnen nog per productlijn. Android toestellen bieden minstens 2 jaar updates, Android One toestellen 3 jaar en bij Samsung en Apple krijg je zelfs 5 jaar updates.

-----------------------------------  

Wat heeft dit met de upgrade van GoogleTV te maken? Samsung heeft bij mijn weten geen eens producten met GoogleTV/AndroidTV ondersteuning.

Dat vijf jaar bij Samsung is enkel voor beveiliging updates dat heeft niks met een nieuw operating system te maken.

 

@j3roentje Android is een ander besturingssysteem dan AndroidTV.  

 

Dat support voor Android 10 is gestopt zegt niks over AndroidTV 10 of 11.

 

Mijn excuus @Galdor68 

Ik gaf een antwoord op een “off topic” vraag.

Ik had hem / haar moeten vragen om een eigen topic te maken. 

Reputatie 7

Android 12 zou mijns inziens zeer gewenst zijn immers Android 12 bevat standaard functionaliteit voor de ondersteuning van dynamic frame rates en dat is toch iets waar velen van ons met smart op wachten.

Reputatie 7
Badge +20

Android 12 zou mijns inziens zeer gewenst zijn immers Android 12 bevat standaard functionaliteit voor de ondersteuning van dynamic frame rates en dat is toch iets waar velen van ons met smart op wachten.

 

Helemaal met je eens @wjb 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi! Ik heb ook hier nog geen informatie over maar zodra zoeits bekend is zullen we daar wel een product update aan wijden.

Ik ben de discussie hierboven even bijster maar als je een andere vraag hebt kun je hier het beste even een eigen topic voor aanmaken

Reputatie 7
Badge +20

Hoi! Ik heb ook hier nog geen informatie over maar zodra zoiets bekend is zullen we daar wel een product update aan wijden.

Ik ben de discussie hierboven even bijster maar als je een andere vraag hebt kun je hier het beste even een eigen topic voor aanmaken

 

Hoi @Thomas 

Dit gaat over Android 12 tv.

Momenteel zit Android 11 tv op de Sagacom DIW7022

We wachten het verder rustig af.

Bedankt voor de bijdrage. 

Al iets bekend over een mogelijke upgrade naar Android 12?

Reputatie 7

Al iets bekend over een mogelijke upgrade naar Android 12?

Naar ik begrepen heb zal dat ergens in 2024 plaats gaan vinden. Ik neem overigens aan dat men dan direct naar Android 13 zal overstappen.

Reputatie 7
Badge +20

Al iets bekend over een mogelijke upgrade naar Android 12?

Naar ik begrepen heb zal dat ergens in 2024 plaats gaan vinden. Ik neem overigens aan dat men dan direct naar Android 13 zal overstappen.

 

Dat is volgens mij goed nieuws.

Bedankt @wjb voor de informatie.

Al iets bekend over een mogelijke upgrade naar Android 12?

Naar ik begrepen heb zal dat ergens in 2024 plaats gaan vinden. Ik neem overigens aan dat men dan direct naar Android 13 zal overstappen.

Nog beter, kan namelijk nog steeds geen Netflix kijken zonder stottering in beeld, ondersteuning voor dynamic framerates is dus hard nodig.

Bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +6

@wjb  dat zou mooi zijn. Odido heeft ook een Android 12 tv box uit gebracht, Dan zal kpn neem ik aan ook een upgrade gaan uitvoeren.

Reageer