Vraag

Geen beeld met Arris 4K-ontvanger (Samsung QE65Q90RALXXN)

  • 20 March 2020
  • 35 reacties
  • 1085 keer bekeken

Goedendag,

 

Onlangs ‘s-nachts uitval KPN op een ( nieuwe ) Samsung Q90R  gehad.

Geen beeld meer , KPN was uitgevallen ,had de oude zwart witte 4K decoder.

Met spoed nieuwe 4K  zwart Arris kastje thuis gestuurd gekregen.

Alles aangesloten geen beeld ??

Zie door het Samsung menu heen dat hij verbinding wil maken met Ziggo ??

Postcode , alles verder goed aangevinkt, alle bekabeling zit nog steeds zo zoals voor de uitval maar geen beeld ?

Telefonisch contact gehad met KPN 5X,….maar geen succes.

Monteur (kan) nog niet komen door  de Corona situatie !

Op afstand ondersteuning van Samsung,….geen succes !!

Heb het vermoeden dat het in de software in de Experia Box zit.

Echt alles opnieuw opgestart en gereset alles !!

Nog steeds niet tot op dit moment ?? ( 20-03-2020 16.45uur )

Weet iemand iets wat de reden kan zijn dat hij niet verbinding maakt met het nieuwe 4K Arris kastje .

KPN Kabel is ook direct uit de muur in het kastje geplaatst, ..maar geen beeld ??

Wie ooooooooooooo wie weet wat ??

Grt  Wil

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


35 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Musky ! Sorry voor mijn late reactie, door de drukte op het Forum zie ik de topics wat later. Heb je dit probleem nog steeds of is het ondertussen al opgelost? 

 

Wat ik lees in jouw bericht is dat jouw Samsung verbinding lijkt te willen maken met Ziggo. Mocht het nog niet opgelost zijn, dan kun je proberen het externe kanaal aan te passen. Daarmee ga ik je natuurlijk helpen.

 

Tussen jouw 4K-ontvanger en de TV zit als het goed is een HDMI-kabel aangesloten. Op de TV is deze aangesloten via een poort (meestal HMDI1, HMDI2 of iets vergelijkbaars). Bekijk wat de naam van de poort is. Daarna pak je de afstandsbediening van jouw tv en zoek je naar de source-knop. Meestal is dit een vierkantje met een pijltje, het woord SOURCE (of een afkorting hiervan ), de letters EXT of bijvoorbeeld een stekkertje. Als je op deze knop drukt zie je op de tv kanalen verschijnen zoals HDMI1, HDMI2, AV1, etc. Dit zijn de externe kanalen. Elke keer dat je op deze knop drukt verspringt de tv van extern kanaal. Je blijft om de paar seconden op de knop drukken tot je het externe kanaal gevonden hebt waar de KPN zenders op te zien zijn. Dit externe kanaal komt meestal overeen met de naam van de poort waar de HDMI-kabel op is aangesloten. 

 

Werkt dit niet kun je dan op jouw profiel jouw gegevens invullen? Het gaat dan in ieder geval om de voor- en achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer en het klantnummer. Deze zijn verder volledig privé, alleen jijzelf en de moderators van het Forum kunnen deze inzien. Met deze gegevens kan ik makkelijker met je mee kijken. Kun je mij daarnaast in dit topic dan aangeven welke stappen je precies hebt gedaan en een foto sturen van wat jij ziet op de tv?

Hallo,

Gedaan wat u vroeg.Maar op de afstandbediening van deze “ Nieuwe “ Samsung QE65Q90RALXXN

De source knop zie ik niet op de afstandbediening, ga daarheen via het opstart menu op de TV

Op het Arris kastje zie ik ook niets staan in het display ?

De hdmi kabel uit het arris kastje zit in de TV op HDMI 1 !

Reageert ook niet op de andere HDMI

De KPN stekker ook direct uit de muur direct in het KPN Arris kastje maar geen reactie en niets ?

Dit nieuwe kastje is onlangs opgestuurd na terug zending van de 2 4K kastjes ( de zwart witte )

Door KPN zijn de oude kastjes ook direct uit het systeem of zoiets gehaald ?

Ik heb ook nog op advies van een dame van KPN een aantal handelingen gedaan, oa, stroom eraf (arris) kpn stekker er direct in,Experia  de stroom er een keer af, daarna het serienr. Van de arris doorgegeven waarbij ze iets zou checken en doen ?

Ik kan ook natuurlijk niets doen met de afstandbediening van het kastje van KPN, want die doet niets. Verschijnt niets in het schermpje ?

Hoor het graag, zit al meer dan een week te wachten op KPN, en dan de dienst die een paar stapjes hoger zit ??

maar ik verneem niets ??

Kijk nu beperkt naar de KPN Itv app, die steeds vast loopt !!

Hoor het graag,

Groeten en dank !!

Wil

Het is allemaal ontstaan/gebeurd na de uitval van het oude KPN kastje terwijl ik zat te kijken 16-03-2020 om 00.30uur

De TV is “ Nieuw” en ook opgehangen op de 16e

Reputatie 3
Badge +4

@Musky Bedankt voor de foto's en jouw aanvullingen! Goed dat je in ieder geval bij deze externe kanalen terecht bent gekomen. Het klopt dat je niet specifiek het Arris-kastje hier ziet. Je ziet echt de namen van de externe kanalen staan bij de meeste tv's. Kun je met jouw afstandsbediening HDMI1 selecteren op de TV en naar dat kanaal gaan? Wat zie je wanneer je naar het HDMI1-kanaal gaat en kun je mij daar ook een foto van sturen?

Ook ben ik benieuwd wat je ziet op de tv-ontvanger zelf. Kun je mij hier ook een foto van sturen, van de voorkant? Staat de ontvanger wel aan met de schakelaar op de achterkant van de ontvanger? Je kunt dit ook checken door, wanneer jouw tv op HDMI1 staat, deze schakelaar om te zetten. Mocht er dan wel wat aanspringen op de ontvanger en/of scherm van de tv dan weten we meteen waar het aan ligt :slight_smile:

Hallo Robyn,

 

Op de TV ontvanger zelf zie ik “ Niets “  !

Zag en bemerkte nu zelfs dat hij niet aan wou, dus branden met een groen lichtje .

Op de achterkant ontvanger  zit GEEN schakelaar.

Het is echt onbegrijpelijk wat hier gaande is ???

Heb het vermoeden dat een KPN monteur iets met zijn laptop moet bekijken in de instellingen , wat hier wel eens eerder is gedaan voor wat anders.

Alles werkte tot het moment van uitval, met het oude KPN kastje. Het nieuwe heeft het tot op dit moment nog nooit gedaan.

Ik wacht nog steeds op KPN die niets laat horen.

De KPN app waar wij nu naar kijken loopt steeds vast of valt stil ????????

Hopeloze zaak………………………..

Hoor het graag of u wat weet of kan doen,……………

 

Met dank en grt,

Wil

 

Reputatie 3
Badge +4

@Musky Bedankt voor de foto's! Ik zie dat de tv-ontvanger op standby staat. Dit is te zien aan het rode lampje voor op de ontvanger (naast ‘VIP5202’). Wanneer je op de grote ronde knop bovenop de ontvanger drukt, wat gebeurt er dan? Wordt het lampje dan groen? En wanneer je op dat moment de tv op HDMI1 hebt staan, wat zie je dan op het scherm gebeuren?

Badge +12

@Musky 

Haal die USB-ontvanger (of wat het ook is) er eens uit. Die hoort daar niet en dat gaat ook helemaal niet werken. Zou zomaar kunnen dat de VIP5202 daar volledig door van slag raakt.

Voor Robin,

Ook als het groene lamje brand, gebeurt er niets!

Gisteren kreeg ik hem niet van het rode lampje af ,ondanks het indrukken gebeurt er niets.

Als hij dan op HDMI1 staat gebeurt er niks.Zoals op de foto te zien is.

Stuur die foto als ik thuis ben na 19.00uur !

 

Voor Edwin,

 

Die USB STEKKER is van een subwoofer, was er al  uit  en het Kpn kastje deed toen ook al niets. Haal hem er wel uit en doe hem er niet meer in.

Maar alles deed het gewoon, voor de uitval van de 16e maart.

Met dank en vr Grt,        Wil

Badge +12

Gebruik je de originele met de VIP5202 meegeleverde HDMI-kabel? Daar zijn sommige tv’s i.c.m. de ontvangers nogal gevoelig voor. Ik neem aan dat je de VIP5202 al een keer een volledige reset hebt gegeven?

Hallo Edwin,

Ik gebruik de HDMI kabel die was meegeleverd !

Moet ik eens een andere HDMI kabel uit proberen ??

Ik heb er kostbare ( goede ) voor aangeschaft .

Hoe reset ik de ontvanger van KPN ??

 

Badge +12

@Musky Dat zou je eens kunnen proberen. Wie weet helpt het.

Hoe je de ontvanger moet resetten vindt je hier

Edwin,

Al die reset opties zijn niet uit voeren omdat de afstandbediening niets doet op de TV.

Zie niets gebeuren,….reageert nergens op.

Heb nog nooit iets zien gebeuren met de afstandbediening, ondanks dat het lampje brand en reageert op de afstand bediening.

Zit ook geen schakelaartje op de Arris !

Komt geen KPN signaal binnen, door geen enkele HDMI poort.

Een hopeloze zaak.

KPN heeft nu op aandringen van mij omdat er al dagen niemand reageert er iemand opgezet !

Krijg zaterdag of maandag a.s een tijdelijk ander kastje ?? Daarna moeten er 2 nieuwe 4K Arris  kastjes komen.

Men stelt daarna alles in het werk om de 4K ARRIS aan de praat te krijgen bij deze “ Nieuwe “ Samsung TV

Ben benieuwd…………………………………..

Reputatie 3
Badge +4

@Musky Dat het nog steeds niet werkt vind ik rot om te lezen. Ik zie dat Edwin_Merks je al wat extra tips gegeven heeft, erg fijn dat er meegedacht wordt! Heeft de andere HDMI-kabel nog een verschil gemaakt? Wat ik nog terug zie is dat de tv de melding ‘geen signaal’ geeft. Normaal gesproken houdt dit in dat de tv op het verkeerde externe kanaal staat. Ik doe een kleine gok dat dit telefonisch is getest, maar voor de zekerheid wil ik het toch met je testen:

 

Zou je de tv-ontvanger aan kunnen zetten, zodat het lampje groen brandt en daarna alle externe kanalen stuk voor stuk langs kunnen gaan op jouw tv? Het gaat dan niet alleen om de HDMI-kanalen, maar voor de zekerheid allemaal. Is er dan toch één kanaal waarop je wel beeld hebt? Mocht je twijfelen dan mag je mij natuurlijk gerust (een) foto('s) sturen in dit topic. Dan kijk ik met je mee.

 

Mocht dit alles geen solaas bieden, dan is het hopelijk maandag opgelost met de nieuwe ontvanger. Laat je me dit dan weten?

Hallo Robyn,

 

Wat je voorstelt om te doen met de HDMI kanalen , probeer ik zo vanmiddag nog eens !

Dit zelfde is met medewerking van een KPN specialist gisteravond gedaan op een andere manier ( per telefoon ) .

Wij zien en ervaren ook dat bij het doorlopen van de juiste provider in het Samsung menu dat bij het neerzetten van mijn postcode wat Samsung  vraagt hij toch steeds weer een blauw vinkje zet bij “ Ziggo “. ?????

Ondanks dat ik mijn postcode van Scheveningen wel of niet invul.

Met hulp was het te omzeilen van de postcode mogelijk , maar gaf geen resultaat !

Krijg nergens het KPN signaal op binnen ??

Maar probeer straks (15.00uur) die test die je voorstelt.

Het is echt onbegrijpelijk wat hier gaande is.

Vermoed toch zelf dat er ergens op afstand ,wat een KPN monteur met zijn laptop kan zien en veranderen, gedaan moet worden.

Verneem graag alle testen en oplossingen……………

Grt,  Wil

Badge +12

Hallo Robyn,

 

Wat je voorstelt om te doen met de HDMI kanalen , probeer ik zo vanmiddag nog eens !

Dit zelfde is met medewerking van een KPN specialist gisteravond gedaan op een andere manier ( per telefoon ) .

Wij zien en ervaren ook dat bij het doorlopen van de juiste provider in het Samsung menu dat bij het neerzetten van mijn postcode wat Samsung  vraagt hij toch steeds weer een blauw vinkje zet bij “ Ziggo “. ?????

Ondanks dat ik mijn postcode van Scheveningen wel of niet invul.

Met hulp was het te omzeilen van de postcode mogelijk , maar gaf geen resultaat !

Krijg nergens het KPN signaal op binnen ??

Maar probeer straks (15.00uur) die test die je voorstelt.

Het is echt onbegrijpelijk wat hier gaande is.

Vermoed toch zelf dat er ergens op afstand ,wat een KPN monteur met zijn laptop kan zien en veranderen, gedaan moet worden.

Verneem graag alle testen en oplossingen……………

Grt,  Wil


Hier gaat ie mede manco..Je probeert een analoog signaal binnen te krijgen en dat is met de itv helemaal niet aan de orde. Dat moet je dus ook helemaal niet instellen in de tv. De enige juiste aansluiting is vanaf de Experiabox met een netwerkkabel (liefst rechtstreeks) op de tv-ontvanger en de tv-ontvanger middels HDMI naar de TV. Dan op de TV de juiste HDMI-ingang kiezen. Ik neem aan dat je op de Experiabox gewoon groene lampjes krijgt?

 

Edit: misschien een hele domme vraag...maar heb je de verbindings-hub wel op de juiste manier aangesloten?

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb het bij mijn buurman die ook een Samsung tv heeft destijds aangesloten en ik kan me nog herinneren dat ik via de Samsung tv afstandsbediening het KPN kastje moest toevoegen. Hoe dat precies ging weet ik zo niet meer (ga nu niet naar de buren icm corona) maar kijk daar eens naar.

Edit: misschien een hele domme vraag...maar heb je de verbindings-hub wel op de juiste manier aangesloten?  

Ja ,die zit goed. 

Een kabel rechtstreeks vanuit de kast waar de experiabox hangt aangesloten op het KPN kastje ,………..doet niets.

Kan niet anders dan dat dit kastje wat mankeert toch ???????

Verder alles gedaan wat Robyn had voorgesteld.

KPN stuurt 1 of 2 andere kastjes die nu maandag arriveren !

Het is echt ………………………...

 

Reputatie 7
Badge +25

Edit: misschien een hele domme vraag...maar heb je de verbindings-hub wel op de juiste manier aangesloten?  

Ja ,die zit goed. 

Een kabel rechtstreeks vanuit de kast waar de experiabox hangt aangesloten op het KPN kastje ,………..doet niets.

Kan niet anders dan dat dit kastje wat mankeert toch ???????

Verder alles gedaan wat Robyn had voorgesteld.

KPN stuurt 1 of 2 andere kastjes die nu maandag arriveren !

Het is echt ………………………...

 

Ik zie dat de technische dienst vandaag ook al contact met je heeft gehad, dus ik wil er niet te veel tussen gaan zitten. Ik ben wel reuze benieuwd of zij het samen met jou opgelost krijgen. Houd je ons hier op de hoogte?

Allen,

Van KPN even tijdelijk een nieuw Kpn kastje/ontvanger toegestuurd gekregen. Een Arcedyan HMB 2260

( via de KPN APP heel slecht beeld !!!!! )

Ook een andere TV ernaast op de grond gezet ,en alles zoals voor de uitval van 16-03-2020 bekabeld terug gezet op de Samsung.

Toen het HDMI kabeltje vanuit de Arcedyan uit de Samsung gehaald(want er gebeurde nog steeds niets ) in de Panasonic TV 

en daar sprong direct het scherm erin waar je het Abbonnementnr, en de rest moet invoeren !!

Dit op advies van de KPN monteur gedaan die ik vandaag 3X aan de telefoon heb gehad om van alles te proberen.

Zodat het KPN kastje is geactiveerd en geregistreerd.

Dus op de Panasonic doet KPN het,….maar op de nieuwe Samsung TV niet !

Zit hem in het HDMI gedeelte van de Samsung HUB waar je al de stekkers HDMI indoet.

Op advies/hulp nog van Samsung Nederland via de telefoon nog de vraag of andere apparatuur het doet op ander HDMI poorten.

Ook een aangesloten Blu rayspeler herkent hij niet op de Samsung, of er staat iets in een instelling verkeerd waar ik niet bij kan ??

Nu gaf vanavond ook de B&O soundbar stage wat problemen op de ARC poort HDMI ( 3 )

Maar dat zal wel ontstaan zijn door alle resetten van TV en andere apparatuur.

Deze ( B&O )deed het direct bij de 1e keer in de ARC HDMI.

Elke keer weer zag je in de menu bar onderin de Samsung TV dat hij de Soundbar niet zag ??

Terwijl hij er wel bij stond toen hij het deed, werd herkend als B&O  !

Nu net 19.45uur sprong hij er weer in ???

Samsung Nederland belt morgen ochtend  ( tussen 10.00 en 12.00uur )om er van afstand in de TV te kijken, …...en dan bij het HDMI gedeelte.

Om de een of andere reden ziet of accepteert hij ergens het KPN signaal  niet ???

Ook apart dat de samsung steeds weer in het opstart menu al automatisch een blauw vinkje zet bij ZIGGO als provider ?????

Dit terwijl ik mijn postcode invoer, en daarna ook weer KPN aanvink.

Al met al wordt vervolgd…………….…

Om ……………….van te worden !!!!!!!!

Vanaf 16-03-2020 uitval om 00.30uur geen KPN ontvangst meer gehad !!!!!!!!!!!!!!!!

Elk advies is welkom. !!!

Verneem het,   Grt,  Wil

Reputatie 7
Badge +25

Jeetje, wat een gedoe zeg. Al flink wat uitgesloten in ieder geval. Ik hoop van harte dat Samsung hier de oplossing voor gaat bieden, want als ik jouw verhaal goed lees/begrijp, zit 't 'm echt in het HDMI/HUB gedeelte. Ik ben benieuwd wat er n.a.v. jullie gesprek gaat gebeuren.

Allen,

Nou gisteren een heel vervelend en belachelijk gesprek gehad met een ( technisch) medewerker van Samsung Nederland.

Deze kijkt via een verbinding in de Samsung TV , in een menu waar alleen zei  in kunnen kijken !

Hij was al op de hoogte door de info die bekend was en doorgegeven.

Deze persoon begon met een preek……....dat ik wel even moest begrijpen dat hij wat ging doen en kijken wat wel eens gevolgen kon hebben voor de TV ????????

En dat ik niet zomaar van alles en nog wat op deze Samsung TV kon koppelen ???

En dat het op afstand in dit menu handelingen en correcties gaan uitvoeren wel eens schadelijk kan zijn voor de TV. En dat een aangesloten Soundbar van B&O het wel eens op deze TV niet meer zou gaan doen ??? Ook een Provider zoals KPN niet werkt ??

Ik werd $%$??/////………….rook kwam uit mijn oren en heb hem even heel duidelijk gemaakt dat ik wel helemaal klaar ben met Samsung en deze TV en de wijze waarop hij begon. Hem even heel duidelijk gemaakt dat als een ieder hier in Nederland een Samsung TV koopt ik er van uit mag gaan dat hij geschikt is om er TV mee te kijken en ik er randapparatuur op mag aansluiten !!!!! Ook een nieuwe B&O Soundbar ………..een Blu Ray speler en een KPN 4K ontvanger om er TV mee te kijken.

Deze techneut met heel weinig kennis, v.w.b het menu waar hij van alles mee deed wat KPN ook al gedaan en iedereen al had voorgesteld  bereikte helemaal NIETS !! Alleen maar steeds weer resetten !!! Met alle gevolgen van dien voor alle aangesloten apparatuur.

En allerlei verhalen dat er wel eens iets kapot kan gaan ………………!! Had hem al meegegeven dat dit al veel meer speelt zoals ik kan lezen met de Arris kastjes van KPN die problemen geven met HDMI verbindingen bij Samsung TV’s.

Hij had na een tijdje door dat er dus weer een monteur van CE Repair  ( dienst van Samsung en vele andere ) langs moest komen en die komt op donderdag !!

Het is echt ongelooflijk dat een nieuwe TV uit de doos na +/- 20uur  KPN kijken er mee stopt ,...bij het gebruik van het zwart/witte KPN kastje. Nu weer 2 nieuwe 4K Arris ontvangen en kijken of ik na het bezoek weer KPN ontvang.

Word vervolgd,……….……………….

Grt,  Wil

 

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Musky ! Ik zit met verbazing te lezen dat het zo raar gelopen is. Nu lees ik gelukkig ook dat Samsung je wel een monteur heeft gestuurd, wat hopelijk het verschil maakt hierin. Laat je me na het bezoek van de monteur weten hoe het ervoor staat?

Robyn,

Nou monteur van CE Repair op bezoek gehad.

Was al niet blij dat Samsung Nederland er op afstand in het menu was bezig geweest en allerlei resets had uitgevoerd waardoor hij niet meer kon zien wat de foutmeldingen en bugs waren !!

Nog erger was dat hij de verkeerde printplaten / electronica voor de one conectbox bij zich had, die waren verkeerd uitgegeven !!!!!

PPPPPFFFFhhhhhhhhhh,….……….………...komt maandag weer retour !

Wordt dus weer vervolgd. ( heeft wel de allernieuwste software update erop gezet die verder nog niet uit is ) en die moet erop blijven !!

 

Wil

Reputatie 3
Badge +4

Nou, nou @Musky, het wordt een heel avontuur zo. Ik ben benieuwd wat het bezoek van maandag uitwijst!

Reputatie 3
Badge +4

@Musky Is de monteur van Samsung gister nog geweest? Wat is er uit het bezoek gekomen? :slight_smile:

Robyn,

Monteur van CE Repair die door Samsung wordt aangestuurd is langs geweest.

Heeft niet veel meer  kunnen doen dan het moederbord en een andere printplaat uit de one conect box te halen.

Dan het nodige vragen aan collega’s , wat kan ik nog meer doen ??

Uiteindelijk ook de “ Glasvezel kabel even vervangen om te kijken of KPN in beeld wou komen !

Helaas ,….….niets  !!Totaal geen resultaat met alle vervangingen.

Nu willen ze deze ‘ NIEUWE “ Samsung  Q90R ophalen ,wat gebeurt op vrijdag  10-04-2020

Hedenmorgen kreeg ik een telefoontje van een medewerker die er op afstand als eens in had gekeken.

Moet er bij vermelden dat ik gisteren een dame van Samsung Nederland gesproken had waarbij ik onze hele situatie  had uitgelegd en verteld dat Samsung ons helemaal laat zitten en niet veel doet.

Na mijn verhaal gehoord te hebben heeft ze alles en iedereen binnen Samsung Nederland geinformeerd waarbij ik gisteren ineens een reactie van een “ CASE “ medewerker kreeg die ons gewoon had laten zitten ! Al met al hebbeb wij er nog niets aan omdat men nu deze TV gaan ophalen ??

Van de man Van Samsung Nederland die ik deze ochtend gesproken heb vernam ik dat er bij deze serie TV’s en wat andere modellen ernstige software problemen zijn ??? Die ook niet direct zijn op te lossen ?? Dus de TV ophalen heeft helemaal geen nut !

Via , via heb ik vernomen dat ik gewoon RECHT heb op een nieuwe de zelfde Samsung TV met een software versie die het gewoon doet. Dit is nu per Mail ook verstuurd naar de case manager die ons bijstaat. Dus er moet een nieuwe (in de doos ) Samsung TV gebracht worden !!  Het liefst wil ik gewoon mijn geld retour, maar omdat het hier een omruilgarantie betreft zit ten wij er nog steeds een beetje aan vast.  Dit voor nog even heb ik begrepen. Dus wacht nu af of er een nieuwe TV komt, of dat men iets gaat doen bij CE Repair wat waarschijnlijk niets uithaalt, zoals ik vernomen heb van Samsung Nederland, omdat er nu nog geen goed werkende software is voor deze serie /modellen /type  Q90R  Samsung. TV. ??????????????????????

Wordt weer vervolgd…….……….…………..

Reageer