Vraag

Geen beeld met Arris 4K-ontvanger (Samsung QE65Q90RALXXN)

  • 20 March 2020
  • 35 reacties
  • 1085 keer bekeken

Goedendag,

 

Onlangs ‘s-nachts uitval KPN op een ( nieuwe ) Samsung Q90R  gehad.

Geen beeld meer , KPN was uitgevallen ,had de oude zwart witte 4K decoder.

Met spoed nieuwe 4K  zwart Arris kastje thuis gestuurd gekregen.

Alles aangesloten geen beeld ??

Zie door het Samsung menu heen dat hij verbinding wil maken met Ziggo ??

Postcode , alles verder goed aangevinkt, alle bekabeling zit nog steeds zo zoals voor de uitval maar geen beeld ?

Telefonisch contact gehad met KPN 5X,….maar geen succes.

Monteur (kan) nog niet komen door  de Corona situatie !

Op afstand ondersteuning van Samsung,….geen succes !!

Heb het vermoeden dat het in de software in de Experia Box zit.

Echt alles opnieuw opgestart en gereset alles !!

Nog steeds niet tot op dit moment ?? ( 20-03-2020 16.45uur )

Weet iemand iets wat de reden kan zijn dat hij niet verbinding maakt met het nieuwe 4K Arris kastje .

KPN Kabel is ook direct uit de muur in het kastje geplaatst, ..maar geen beeld ??

Wie ooooooooooooo wie weet wat ??

Grt  Wil

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


35 reacties

Badge +12

Als die Q90R zoveel problemen geeft zou ik gewoon een ander, vergelijkbaar type vragen/eisen. Ik heb dat hier ook eens gehad met een Philips UHD TV. Zat ook een softwarefout in. Gewoon een nieuwer (en groter) model gekregen. Vraag is namelijk of een nieuwe Q90R op termijn opnieuw problemen gaat geven..ik verwacht van wel namelijk..

Reputatie 3
Badge +4

@Musky Wat een gedoe zo zeg… Ik hoop dat Samsung dit alsnog snel kan regelen, of dat nou met een nieuwe tv is of op een andere manier. Hou je mij op de hoogte van de voortgang?

Reputatie 3
Badge +4

Is er ondertussen al weer iets aan voortgang in de situatie, @Musky?

Robyn,

Afgelopen vrijdag is de “ Nieuwe “ Samsung Q90R meegenomen door CE-Repair ! Wat ik wel vernomen heb van Samsung Nederland  is dat er veel meer problemen/ en ernstige klachten zijn met deze serie en andere modellen van Samsung ?? Het is ongelooflijk dat deze modellen in de verkoop komen als nieuwe modellen 2020, terwijl ze niet in staat zijn om de signalen van de TV providers te ontvangen ??

Verneem ook van Samsung, sommige technici die nu ineens wel terug bellen dat het een software probleem is vanuit de fabriek. Kan of snel opgelost worden of heel erg lang gaan duren??

Ik heb al geeist bij Samsung dat ik een nieuwe TV wil, omdat er hier geen sprake meer is van  een nieuwe TV . Doen heel vervelend en reageren met standaard antwoorden ,...en reageren totaal niet op wat wij vragen en eisen !

Er Is nu een andere medewerker bij betrokken die vind dat dit absoluut zo mag doorgaan , en belt gelukkig op elk moment terug zoals afgesproken ! Ziet nu ook dat andere ineens gaan antwoorden op E-Mails wat niet eerder gebeurde. Ze stuurt alles door tot op hoog niveau. Maar de betrokken case manager laat het nog even afweten. Wij hebben wat regelgeving doorgegeven wat wettelijk is geregeld bij dit soort zaken. Eisen een nieuwe TV retour van een andere serie 75” die direct werkt en waarbij alles het doet.

Nu staat onze TV bij CE Repair, maar ik heb al doorgegeven dat hij retour mag naar Samsung Nederland. Heeft het nog geen 20uur gedaan, en kwam dus nieuw uit de doos ! Kijken of Samsung reageerd op ons bericht om een nieuwe TV te sturen.

Zal de komende dagen wel bericht krijgen.

 

Word weer vervolgd,………..

Wil

Badge +12

Robyn,

Afgelopen vrijdag is de “ Nieuwe “ Samsung Q90R meegenomen door CE-Repair ! Wat ik wel vernomen heb van Samsung Nederland  is dat er veel meer problemen/ en ernstige klachten zijn met deze serie en andere modellen van Samsung ?? Het is ongelooflijk dat deze modellen in de verkoop komen als nieuwe modellen 2020, terwijl ze niet in staat zijn om de signalen van de TV providers te ontvangen ??

Verneem ook van Samsung, sommige technici die nu ineens wel terug bellen dat het een software probleem is vanuit de fabriek. Kan of snel opgelost worden of heel erg lang gaan duren??

Ik heb al geeist bij Samsung dat ik een nieuwe TV wil, omdat er hier geen sprake meer is van  een nieuwe TV . Doen heel vervelend en reageren met standaard antwoorden ,...en reageren totaal niet op wat wij vragen en eisen !

Er Is nu een andere medewerker bij betrokken die vind dat dit absoluut zo mag doorgaan , en belt gelukkig op elk moment terug zoals afgesproken ! Ziet nu ook dat andere ineens gaan antwoorden op E-Mails wat niet eerder gebeurde. Ze stuurt alles door tot op hoog niveau. Maar de betrokken case manager laat het nog even afweten. Wij hebben wat regelgeving doorgegeven wat wettelijk is geregeld bij dit soort zaken. Eisen een nieuwe TV retour van een andere serie 75” die direct werkt en waarbij alles het doet.

Nu staat onze TV bij CE Repair, maar ik heb al doorgegeven dat hij retour mag naar Samsung Nederland. Heeft het nog geen 20uur gedaan, en kwam dus nieuw uit de doos ! Kijken of Samsung reageerd op ons bericht om een nieuwe TV te sturen.

Zal de komende dagen wel bericht krijgen.

 

Word weer vervolgd,………..

Wil


Samsung staat bekend (en is berucht) om hun slechte garantieafwikkelingen. Ik (en ook anderen) heb dit aan den lijve ondervonden. Ik weet niet of je eventueel een rechtsbijstandverzekering hebt maar soms is het handig die een brief te laten versturen.

Allen,

 

De Samsung TV staat nu dus bij CE-Repair.

Bij navraag blijkt dat er niets aan is gedaan, en dat men niet weet wat te doen ??

Hij doet daar dus ook niets ?

CE-Repair moet aan Samsung Nederland vragen ………………...wat nu ?????

Ik heb al heel duidelijk nu verteld dat ik er NU helemaal mee klaar ben, en per omgaande direct een “ Nieuwe werkende TV verwacht,” hetzij van een andere serie en type die nieuw uit de doos werkt en waarbij ik normaal TV kan kijken !

Deze hele zaak is nu per direct overgedragen aan een Advocaat via Rechtbijstand-Verzekering !

Dit mede gedaan omdat een dame van Samsung Nederland dit allemaal niet zo belangrijk vind, en nergens concreet antwoord op geeft.

Echt, echt onbegrijpelijk hoe je aan het  lijntje word gehouden bij Samsung Nederland !

Er dus Samsung TV’s worden verkocht die ernstige problemen hebben bij de verbinding met TV providers, en dit zo uit de fabriek !

CE-Repair ook maar wat doet, ook bij huisbezoek de One Connect box electronica printplaten vervangt, soms wel vele, vele keren allerlei resetten uitvoert en allerlei andere ellende waar de TV niet beter van word. En daarbij steeds weer allerlei toestemmingen moet vragen voordat je een ander toestel krijgt. Deze Samsung TV mogen ze houden !

Zijn dus vele modellen van Samsung die dit probleem hebben of krijgen, verschillende series en modellen en uitvoeringen.

Een nieuwe Samsung TV geeist van een andere serie en model ( 75” ) die direct werkt uit de doos !

Advocaat heeft het nu in handen.

Wordt vervolgd…………..

Reputatie 7
Badge +30

Wat een gedoe, @Musky! Heel vervelend dat het zoveel moeite kost! Hopelijk wordt het alsnog snel opgelost door Samsung en kan je er snel weer gebruik van maken. Fijn dat je ons op de hoogte hodut.

Badge +12

Allen,

 

De Samsung TV staat nu dus bij CE-Repair.

Bij navraag blijkt dat er niets aan is gedaan, en dat men niet weet wat te doen ??

Hij doet daar dus ook niets ?

CE-Repair moet aan Samsung Nederland vragen ………………...wat nu ?????

Ik heb al heel duidelijk nu verteld dat ik er NU helemaal mee klaar ben, en per omgaande direct een “ Nieuwe werkende TV verwacht,” hetzij van een andere serie en type die nieuw uit de doos werkt en waarbij ik normaal TV kan kijken !

Deze hele zaak is nu per direct overgedragen aan een Advocaat via Rechtbijstand-Verzekering !

Dit mede gedaan omdat een dame van Samsung Nederland dit allemaal niet zo belangrijk vind, en nergens concreet antwoord op geeft.

Echt, echt onbegrijpelijk hoe je aan het  lijntje word gehouden bij Samsung Nederland !

Er dus Samsung TV’s worden verkocht die ernstige problemen hebben bij de verbinding met TV providers, en dit zo uit de fabriek !

CE-Repair ook maar wat doet, ook bij huisbezoek de One Connect box electronica printplaten vervangt, soms wel vele, vele keren allerlei resetten uitvoert en allerlei andere ellende waar de TV niet beter van word. En daarbij steeds weer allerlei toestemmingen moet vragen voordat je een ander toestel krijgt. Deze Samsung TV mogen ze houden !

Zijn dus vele modellen van Samsung die dit probleem hebben of krijgen, verschillende series en modellen en uitvoeringen.

Een nieuwe Samsung TV geeist van een andere serie en model ( 75” ) die direct werkt uit de doos !

Advocaat heeft het nu in handen.

Wordt vervolgd…………..

Klinkt allemaal bekend.Zo gaat Samsung nu eenmaal met garantie om. Ik heb het meegemaakt met een droger. Van het begin af aan één en al ellende maar totaal geen medewerking. Samsung komt er hier niet meer in voor tv's, drogers, wasmachines etc. En bij veel anderen die dezelfde ervaring hebben ook niet. Goed dat je de rechtsbijstand ingeschakeld hebt. De fout ligt ook echt bij Samsung (en niet bij CE Repair). 

Allen,

 

Afgelopen woensdag de Samsung TV retour in de originele verpakking zoals ik hem had meegegeven. Alles gecontroleerd op eventuele beschadigingen.

Op advies van mijn Rechtbijstand Verzekeraar / Advocate die mij bijstond de TV retour laten komen.

Ik had liever een “ Nieuwe “ Samsung TV gehad , maar betreft hier een kwestie van “ Samsung omruil Garantie “ ! Op advies retour laten komen. 

De Samsung TV is uiteindelijk met de nodige veranderingen in de instellingen waar ik niet bij kan, werkend gekregen ? Ook de nodige updates !

Op advies van betrokken Advocaat de Samsung TV heel goed in de gaten houden, en natuurlijk elke storing/defect direct melden.

Ze ( Samsung Nederland )schijnen dus gewoon met alle ellende weg te komen.

Wij hebben hier gewoon kosten voor moeten maken de afgelopen 7 maanden.Alles begonnen met het defect raken van de 1e Samsung TV,…….en daarna de 2e Samsung TV die binnen 24uur er mee stopte !

Het probleem is te technisch voor mij, maar ik ga vragen/eisen of ik de oorzaak/reden/oplossing op papier kan krijgen !

( iets met het handshake  protocol, en nog meer )

Verder doet de TV  het nu,…………..beeld is sensationeel / subliem !

Houding van Samsung Nederland was verschrikkelijk, alle feiten omdraaien.Was volgens hun niets aan de hand ??

Hebben echt al die maanden het bloed onder mijn nagels gehaald,…………..verschrikkelijke houding !

Heb het gevoel dat dit nog niet is afgelopen.

Bepaalde zaken moeten nog afgehandeld worden.

Het is ook wel vrij zeker dat dit ook bij ander Samsung modellen /types / series speelt.

wordt nog wel vervolgd,………………………………………………..

Reputatie 7
Badge +30

Ontzettend fijn dat je nu in ieder geval een werkende televisie hebt, @Musky! Hopelijk kan het contact met Samsung nu op een laag pitje gezet worden. Het lijkt me veel energie kosten! Mochten wij nu, of later nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden :-).

Reageer