Vraag

Geen tv geluidssignaal afspelen videorecorder wel beeld

  • 6 June 2020
  • 40 reacties
  • 844 keer bekeken

Geen TV geluidssignaal bij afspelen videorecorder; wel beeld


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Heb de audiosignalen uitgeschakeld; heeft geen effect. Bijgaand de foto’s vd geluidsinstellingen.

 

Heb de audiosignalen vd TV uitgeschakeld; evenwel geen effect.

Bijgaand de foto’s vd geluidsinstellingen

 

Reputatie 7
Badge +28

Dit zijn instellingen van jouw iTV ontvanger. Het gaat om instellingen op jouw TV. 

Ik kan van de TV geen andere geluidsinstellingen vinden. Kunt u aangeven waar ik moet zoeken met de afstandsbediening vd TV

Ik zie daar een optical (geluid) connection. Gebruik je misschien een spliter, probeer even of het uit en aanzetten hiervan (resetten) helpt. 

 

Heb de splitter even uit- en aangezet; evenwel geen resultaat

Eerst maar eens de videorecorder op een andere tv proberen. We kunnen wel van alles proberen, maar dat (de bron) eerst maar eens uitsluiten van het probleem.

Neem 'm mee naar buren ofzo als je geen 2de tv met scart hebt. Mits ze een HD tv hebben, want een 4k UHD tv heeft geen scart aansluiting.

Trouwens: heb je al die andere scart aansluiting op de video geprobeerd? En omdraaien van de scartkabel?

Ook dit heb ik inmiddels uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Helaas

Reputatie 7
Badge +24

Ook dit heb ik inmiddels uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Helaas

Wat precies? Een andere kabel en ook geen geluid? Of ook bij de buren geen geluid op hun televisie? 

Dit is weer zo’n geval, als ik het voor me neus had staan dan had ik het zo gevonden, misschien niet opgelost maar wel een diagnose.

Zijn/waren er videospelers met een geregelde audio uitgang ?

De andere scart aansluiting op de video proberen ?

Met scart verloop naar tulp testen op een versterker.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is weer zo’n geval, als ik het voor me neus had staan dan had ik het zo gevonden, misschien niet opgelost maar wel een diagnose.

Inderdaad!

Laatste nieuws: Het is nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +24

Wij missen hier ook antwoord op een paar door ons gestelde vragen. Dan zou ik toch iemand uit de omgeving vragen om mee te kijken die een beetje technisch is aangelegd, dit ligt ergens aan de recorder, kabel of televisie.

Ik wil hiermee afsluiten   en een ieder bedanken voor het meedenken en de bijdragen ook al heeft het niet het gewenste resultaat met zich meegebracht.

Hmm, als je nog een Arris 2952 of Arcadyan 2260 decoder hebt… daar zit ook een scart op. Verbindt dié eens met deze scartkabel met de televisie. Heb je dan wél geluid dan zit het probleem in de (oude) videorecorder. Geen geluid? dan scartkabel defect.

Helaas bestaan VHS recorders niet nieuw meer; worden al jaren niet meer gebouwd.