Vraag

Geluid bij live tv kijken loopt vast en daarna bevriest het beeld

  • 25 May 2023
  • 11 reacties
  • 115 keer bekeken

Hallo, 

 

Bij ons loopt het geluid bij live kijken vast en daarna bevriest het beeld. valt dus geen tv te kijken. 

radio doet het wel. 

wij hebben recent de nieuwste tv ontvangers gekregen met de mededeling dat deze niet goed corresponderen met de rest van de systemen, dat is wel knullig want waarom zou je deze dan uitgeven? 

we hebben experia box 10a, nieuwste ontvangers in het stopcontact (dvs1200) de witte ronde  versterkers (2) . 

zijn al heel lang klant bij KPN maar de laatste tijd hebben we veel last van slechte ontvangst via tv gehad. we kunnen wel terug kijken, en wat nederlandse muziek zenders lopen niet vast. 

 op het moment dat dit gebeurd, nu alweer 2 avonden met 1 avond ertussen dat het goed ging , loopt alles van ons systeem prima, alles heeft wifi, internet werkt.  beide versterkers ontvangen, alle lampjes geven de juiste kleur, en na alles opnieuw opstarten precies hetzelfde. Vermoeiend. 

heeft er iemand een antwoord waarom dit gebeurd? 

groeten 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@debkla Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je problemen hebt met het kijken van TV+. 

Uit je bericht begrijp ik dat je meerdere ontvangers hebt. Zijn de problemen op beide ontvangers gelijk? 

En zijn beide ontvangers aangesloten met de draadloze verbinding set (de DVS1200) of is er ook een ontvanger direct met een kabel aangesloten? 

Bedankt voor je reactie.  

Voor zover ik weet gebeurd het alleen op de ontvangst beneden. Boven op zolder wordt  niet veel tv gekeken.  

Ze zijn beide  draadloos met de DVS1200 verbonden en op het moment dat ik net de tech dienst samen op onderzoek uit was waarom dit gebeurde hebben we er 1 bedraad gehad.  Dat maakte geen verschil.  Rare is, dat het nu al een week goed gaat. 

Jammer dat medewerker tech dienst vertelde dat de nieuwe tv ontvanger  nog niet goed samenwerkt met de DVS. hopelijk blijft het nu goed gaan..

Mvg debkla 

Badge +19

Het is inderdaad te hopen dat het goed blijft gaan maar de kans dat het weer misgaat is groot. Draadloze verbindingsets geven vaak problemen.  Eigenlijk moet je die niet gebruiken. 

Hoi Joep, 

 

Nou ik erover nadenk zijn de ontvangers DVS1200 draadloos (ontvangen elkaar via de ex box in hun stopcontact) , en vanaf daar is het natuurlijk weer bekabeld. Dus eternet kabel naar de tv ontvanger en met kabel naar de tv etc…  Toch blijft het een ding, dat alles zogenaamd draadloos is, daarvoor betaal je en vervolgens moet alles weer bekabeld. Ik blijf me verbazen en daarbij irriteren  over de wereld die WIFI en draadloos internet heet. 

vraag me af hoe anderen dat dan doen, 

Grts Debkla

Badge +19

Het is inderdaad best ingewikkeld.  De dvs verstuurd data over het electriciteitsnetwerk en dat is daar helemaal niet voor bedoeld.  Met de komst van ledverlichting en zonnepanelen is er veel ruis op het electriciteitsnetwerk gekomen waardoor de dvs's snel in storing gaan.  Helaas heeft de fabrikant daar geen antwoord op. Het beste is om de tv ontvangers met een kabel te verbinden met het modem. Dat vraagt vaak wel wat aanpassingen zoals het trekken van utp kabels en dat doen de meeste mensen dan ook. Maar voor nu werkt het bij u😉.

Beadnkt voor je antwoord, 

 

Dus ik betaal een bak geld voor iets dat draadloos moet kunnen maar het kan niet. 

waardeloos want we kunnen momenteel  al 3 dagen helemaal niets live meekijken. en in de test met monteurs aangesloten vanaf de ex box dus bekabeld hetzelfde liedje. 

ga serieus opzoek naar een andere manier van tv kijken 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @debkla,

Er zijn situaties waarin het voor iemand niet mogelijk is om de apparatuur bekabeld aan te sluiten. Voor dat soort situaties kan een DVS een oplossing zijn. Werkt het altijd en overal bij iedereen? Helaas niet maar dat komt ook omdat elk huis een eigen en dus ander electriciteitsnetwerk heeft. In oudere woningen zal zo'n systeem eerder voor verstoring zorgen dan in een wat nieuwere woning. Maar het is dus zeker niet zo dat dit systeem per definitie niet werkt.  

JanZ 

 

Dit is een andersom wereld antwoord, Ik snap dat jullie iedereen nu vertellen om alles te berdraden, maar dat is toch niet wat KPN en ook andere providers aanbieden. Het gaat toch juist allemaal om draadloos via wifi alles te kunnen doen. 

Voor deze problemen heb ik pas die 2 DVS aangeschaft, niet gratis kan ik je vertellen en dan word me hier weer verteld dat dit eigenlijk niet goed werkt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

JanZ 

 

Dit is een andersom wereld antwoord, Ik snap dat jullie iedereen nu vertellen om alles te berdraden, maar dat is toch niet wat KPN en ook andere providers aanbieden. Het gaat toch juist allemaal om draadloos via wifi alles te kunnen doen. 

Voor deze problemen heb ik pas die 2 DVS aangeschaft, niet gratis kan ik je vertellen en dan word me hier weer verteld dat dit eigenlijk niet goed werkt. 

 

 

Een DVS staat verder los van de wifi @debkla. Deze worden gebruikt om de tv ontvanger 'draadloos' aan te sluiten. De tv ontvanger dient verbonden te zijn met het modem en in sommige situaties is het simpelweg niet mogelijk om rechtstreeks een kabel aan te leggen. In zo'n situatie kan een DVS wel degelijk een oplossing zijn. 

Ik snap je antwoord niet goed denk ik. die Dvs zit in het stopcontact dicht bij de tv, vandaar gaat de dvs met een kabel naar de tv ontvanger.  

Er is me verteld door de  “speciale”technische dienst dat de nieuwe ontvangers niet goed communiceren met de DVS. 

 Wat mis ik in dit verhaal? wat moet ik nu bedraden?  

Reputatie 7
Badge +12

Ik snap je antwoord niet goed denk ik. die Dvs zit in het stopcontact dicht bij de tv, vandaar gaat de dvs met een kabel naar de tv ontvanger.  

Er is me verteld door de  “speciale”technische dienst dat de nieuwe ontvangers niet goed communiceren met de DVS. 

 Wat mis ik in dit verhaal? wat moet ik nu bedraden?  

Als je gebruik maakt van de nieuwste tv ontvanger (TV+) dan is ons advies om deze inderdaad bekabeld aan te sluiten. Als dat niet kan dan kun je er ook voor kiezen om deze ontvanger via de wifi te laten verbinden en mocht ook dat niet werken dan zou je je het met een DVS kunnen proberen. Alles over hoe je deze ontvanger via de wifi aan kunt sluiten, vind je terug in dit artikel op onze kennisbank!