Beantwoord

Geluid komt later dan beeld TV+

  • 18 January 2024
  • 30 reacties
  • 590 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Lip sync is een bekend probleem op kpn tv+. Als oplossing wordt dan genoemd audio vertragen. Maar bij mij loopt het geluid achter op het beeld, dus het geluid komt later dan het beeld,  vertragen van geluid heeft dan geen zin. Waarom kun je het geluid niet eerder laten komen of beeld vertragen?. Ook heb ik het idee dat het geluid steeds verder achter loopt op het beeld naarmate de box langer aanstaat. Echt zeer hinderlijk die lip sync problemen. Ja ik heb al alle hier gedane suggesties uitgevoerd maar niks helpt.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 February 2024, 12:59

Bekijk origineel

30 reacties

Beste Maja van KPN,

 

dank voor je antwoord.
Ik ben benieuwd of het na 23 februari opgelost is. 

Die update lost lip sync niet op bij beeldresolutie 1080p. Zelfde issue als eerst uit sync neemt toe naar de box langer op een zender staat. Soms zelfs schokkerig beeld bij terugkijken. Op 1080i alles ok lijkt het

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het bij 1080i nu ok is @Fcf, maar flauw dat dit bij 1080p nog niet ok is bij jou. Dit is echter geen algemeen issue dus ik durf niet echt te zeggen waar dit door veroorzaakt wordt. 

 Ik zal eens kijken of dat lip sync probleem bij netflix niet optreed bij 1080p. Als dat dan niet optreed is het kpn kastje degene die frames dropped bij omzetting van interlaced naar progressive bij reguliere TV zenders. Treed het wel op dan is het mijn TV die frames dropped bij 1080p

Hoe is dit gegaan? 

Ik heb hetzelfde probleem. Geluid loopt een paar ms achter op beeld. Het is niet veel, maar net genoeg om je eraan te irriteren.
 

Denk trouwens ook dat er meer last van hebben dan jullie denken. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat irritant dat jij hier ook last van hebt @Maka 🙁 

Als je de rest van dit topic leest zie je dat andere de situatie weten te verbeteren door instellingen te veranderen. Heb jij dat ook al geprobeerd? 

Reageer