Beantwoord

HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’

  • 21 January 2021
  • 71 reacties
  • 1078 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

@Bart_Z Bart_Z , is helemaal goed .

Ik wacht de volgende factuur af en zal deze hier plaatsen zodra ik die heb

Reputatie 2

Ik heb precies dezelfde ervaring als Marina1234. Kreeg dezelfde mail en gisteren ook de eerste nieuwe factuur, waarin overigens nog steeds 5 euro in rekening wordt gebracht voor de HD recorder. :grin: Ik heb al jaren dezelfde apparatuur in huis en er is recentelijk niets vervangen. De opnames worden in de cloud opgeslagen, dus er zit duidelijk geen hard disk in, maar dat is al jaar en dag zo. Ik heb dus ook het gevoel dat ik al jaren 5 euro per maand teveel betaal, en dat telt behoorlijk op; 5 jaar is toch 300 euro. Ik ga er van uit dat KPN dit recht gaat zetten, met terugwerkende kracht

Ik zal dit topic blijven volgen, want kennelijk zijn er meer met deze ervaring…

 

Reputatie 7
Badge +20

@Duds, je kreeg de mail en de factuur op dezelfde dag? Want dan kan het zijn dat het nog niet aangepast is. Wacht de volgende factuur nog even af, daar op moet het aangepast zijn. 

Reputatie 2

@Bart_Z Er zaten een paar weken tussen de mail en de factuur, dus die vlieger gaat niet op helaas. Ik heb gebeld met KPN en ze zouden de factuur corrigeren, maar ja, dat is eenmalig. Toen ik vroeg hoe het met al die voorgaande maanden (jaren?) zat kon de helpdeskmedewerker mij niet verder helpen. Vandaar dat ik naar dit forum ben gegaan. 

Reputatie 7
Badge +28

Groot gelijk @Duds 

In een eerder bericht van mij heb ik een aantal topics geplaatst waarin je kunt zien dat het bij die klanten al een paar jaar geleden is gecorrigeerd. 

Dus hebben jullie ook recht op een correctie met terugwerkende kracht. 

Reputatie 7
Badge +20

 

@Duds, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat de ontvanger nog op de factuur staat inderdaad. Mijn collega heeft al gevraagd om dit aan te laten passen. Dat moet vanaf volgende factuur gebeurt zijn. Alleen hoe zit het nu verder met de kosten. Ik heb hiervoor melding gedaan bij mijn collega's van klantrelaties. Zij gaan dit verder uitzoeken en contact met je opnemen. Ik hoor graag van je als er contact is geweest.

Reputatie 2

@Bart_Z. Ik ben zojuist gebeld door de klantenservice van KPN. Zij geven aan dat de harddiskrecorder nog steeds op de factuur staat. Zij gaan dat corrigeren.

Op mijn vraag wat dat betekent voor de voorafgaande periode krijg ik het volgende antwoord: “U bent zelf verantwoordelijk voor de controle van uw factuur. Als die niet correct is kunt u binnen 6 weken bezwaar maken. U heeft dus geen recht op teruggave, Ik zal met het management overleggen over een coulance regeling (tot max 1 jaar)".

Hier ga ik het natuurlijk niet mee eens zijn. Als apparatuur wordt omgeruild (ik weet niet eens meer wanneer dat gebeurd zou zijn) en dat heeft consequenties voor de factuur, dan had dat gecommuniceerd moeten worden. Dat is zeker niet gebeurd want ik ben altijd heel kien op dit soort zaken. Ik zou zeker gecontroleerd hebben of er een korting toegepast zou zijn. Bovendien is het de fout van KPN als de verkeerde apparatuur in rekening wordt gebracht. 

Kortom, ik ben nooit in de gelegenheid geweest om bezwaar te maken, omdat  (1) ik niet op de hoogte was dat de huidige recorder 5 euro per maand goedkoper was dan de HD recorder  (2) jullie heel goed weten dat jullie geen HD recorder (meer) leveren, en dat die dus ook niet gefactureerd mag worden.

Ik wacht nog even een reactie af, maar ik merk wel dat ik enigszins boos begin te worden. Dat betekent in mijn geval dus ook dat ik nu 'tot het gaatje zal gaan’ om dit correct op te lossen. Dank voor je bemiddeling, want mijn boosheid is zeker niet op jou gericht :-). 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +28

Groot gelijk @Duds 

In een eerder bericht van mij heb ik een aantal topics geplaatst waarin je kunt zien dat het bij die klanten al een paar jaar geleden is gecorrigeerd. 

Dus hebben jullie ook recht op een correctie met terugwerkende kracht. 

@Duds 

Ik herhaal mijn eerdere reactie. Mij is volkomen duidelijk dat je in jouw recht staat. Geldt trouwens ook voor @marina1234 .

 

Reputatie 2

@Bart_Z Zie mijn mail van 2 uur geleden. Intussen heeft de kpn klantenservice nog een keer gebeld. Ik zou nog een oude HD recorder hebben (ik was me ook al niet bewust dat ik een nieuwe had ontvangen) en heb dus geen recht op korting en dus was de kortingsmail fout gestuurd, en dus is al deze moeite voor niets???

Ik heb dus ook geen recht op de eerdere coulance van een jaar die mij was aangeboden, want alles is zoals het is. 

Het lijkt erop dat KPN er een rommeltje van maakt, en de zaken aanpast hoe het het beste uitkomt. Twee uur geleden had ik wel een nieuwe HD recorder, maar kon met terugwerkende kracht max 1 jaar coulance worden uitbetaald, nu ineens niet meer, ik krijg een kortingsmail die ik niet had mogen krijgen, facturen worden wel of niet aangepast. Wie snapt het nog? Ik niet meer i.i.g.

Reputatie 7
Badge +24

 

@Duds Kunt u pagina 2 van de factuur hier copy / pasten? Net zo als Marina gedaan heeft?

Abonnement
Periode 23 jan t/m 22 feb
Alles-in-1 Instap 55,40
HD tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99
60,40

 

Reputatie 2

 

@Duds Kunt u pagina 2 van de factuur hier copy / pasten? Net zo als Marina gedaan heeft?

Abonnement
Periode 23 jan t/m 22 feb
Alles-in-1 Instap 55,40
HD tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99
60,40

 

 

Reputatie 7
Badge +28

 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

Jullie hebben heel duidelijk zwart op wit dat je 5 euro per maand minder gaat betalen. 

Als KPN dit schrijft, behoort dat ook zo uitgevoerd te worden. 

Reputatie 7
Badge +20

@Duds, ik zie inderdaad dat er rond 13 uur contact is geweest met mijn collega van klantrelaties. Dit naar aanleiding van de klacht die ik voor je heb ingediend. Dat eerdere gesprek zie ik niet terug. Ik vermoed dat het is van de collega die de factuur zou veranderen. In ieder nog even met een collega de uitkomst van de klacht nagelopen. Je hebt nooit te veel betaald. Een ontvanger heeft altijd al 5 euro gekost namelijk. Ik kan verder ook niets meer aan de uitkomst doen. 

Reputatie 7
Badge +28

 Je hebt nooit te veel betaald. Een ontvanger heeft altijd al 5 euro gekost namelijk. Ik kan verder ook niets meer aan de uitkomst doen. 

 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

Jullie hebben heel duidelijk zwart op wit dat je 5 euro per maand minder gaat betalen. 

Als KPN dit schrijft, behoort dat ook zo uitgevoerd te worden. 

 

Bart, 

De klant geeft heel duidelijk aan dat zij die ontvanger al een paar jaar niet meer in gebruik heeft. Voor een ontvanger zonder harddiskrecorder betaal je geen 5 euro per maand. 

KPN geeft ook duidelijk aan dat de factuur 5 euro minder gaat worden per maand.

 

Jouw antwoord is niet conform de mailing van KPN. 

Reputatie 2

@Bart_Z Dank voor je bemiddeling. Ik ben het eens met de reactie van @Noordzee; ik heb geen ontvanger met hard disk, want opnames worden in de cloud opgeslagen, én ik krijg zwart op wit een mail van KPN dat ik minder ga betalen, omdat een TV ontvangen zonder harddisk gratis is. Volgens mij is 1 + 1 = 3, toch? 

Reputatie 7
Badge +20

@Duds , ik kan er niet meer van maken dan dit helaas. En ja het klopt dat je geen ontvanger met harddisk meer hebt, deze is ooit omgeruild. Alleen dit is administratief niet aangepast naar een gewone ontvanger. In ieder geval stuur ik je nog een privébericht met wat je nog kan doen. Dat is het laatste waar ik je bij kan helpen. 

Reputatie 7
Badge +28

@marina1234 @Duds 

Jullie kunnen een nieuwe klacht indienen bij KPN want hier op het forum wordt het een heilloze weg. Ook na 26 dagen blijft een oplossing uit. 

 https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

@Noordzee 

Met @Bart_Z afgesproken dat ik de volgende factuur zou afwachten ,

lijkt me ook beter zodat het na correctie in iedergaval met elkaar te vergelijken kan worden .

 

Heb nog steeds geen fijn gevoel over de gehele gang van zaken . Het idee om over te schakelen naar een andere provider na ruim 30 jaar wordt hier alleen maar groter door. ( ben heel trouw maar heb een hekel aan onrechtvaardigheid )

Reputatie 7
Badge +28

Ik snap je volledig @marina1234 

Met het wachten op de volgende factuur wordt alleen maar wat tijd gewonnen. Want de kans dat je daarop een correctie krijgt van 5 euro per maand over de afgelopen jaren lijkt mij te verwaarlozen. 

Dit gelet op de reacties van BartZ in dit topic. 

 

Maar je hebt nu in ieder geval alvast een link naar het klachtenformulier. (zie twee berichten hierboven) 

 

Reputatie 7
Badge +24

 Je hebt nooit te veel betaald. Een ontvanger heeft altijd al 5 euro gekost namelijk. Ik kan verder ook niets meer aan de uitkomst doen. 

 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

Jullie hebben heel duidelijk zwart op wit dat je 5 euro per maand minder gaat betalen. 

Als KPN dit schrijft, behoort dat ook zo uitgevoerd te worden. 

 

Bart, 

De klant geeft heel duidelijk aan dat zij die ontvanger al een paar jaar niet meer in gebruik heeft. Voor een ontvanger zonder harddiskrecorder betaal je geen 5 euro per maand. 

Wel. Maar niet als je een ouder abonnement hebt waar 2 ontvangers "gratis" bij horen. En dit lijkt bij @Duds het geval te zijn.

Reputatie 7
Badge +24

 

@Duds Kunt u pagina 2 van de factuur hier copy / pasten? Net zo als Marina gedaan heeft?

 

Mooi plaatje. U heeft Alles-in-1 Standaard. Daar horen 2 "gratis" ontvangers bij. En opnemen. Gratis als zijnde: daar betaal je gewoon voor met de pakketprijs van €69,25.

Als het zo is dat je 1 interactieve tv ontvanger en 1 digitenne ontvanger in huis hebt, dan hoor je dus verder niks extra's te betalen.

Klopt het dat u niet meer dan 2 ontvangers in huis hebt? Die 5 euro hoort er dan niet bij te staan. En niet vanaf nu, maar al een paar jaar niet meer.

Gebruikt u overigens Spotify? U heeft geen mobiel abonnement bij KPN? Want ik zie geen gratis pluspakket staan. Als dat 2 x nee is, dan kunt u misschien beter aanpassen naar Hussel, dat is goedkoper denk ik. Volgens mij betaal je dan € 64,50 ipv € 69,25. BelOnbeperkt NL word wel € 9,99 denk ik...

Reputatie 2

@Nick83 Dank. Ik heb idd maar 1 ontvanger en 1 digitenne. Die 5 euro staat er dus idd foutief op, al een aantal jaren….

@Bart_Z , je zegt dat je niets meer voor me kunt doen, maar moraal van het verhaal is dat ik teveel betaal. Ik zal nog 1 keer het nummer bellen dat je me doorgegeven hebt, en anders ga ik ‘hoger beroep’ halen.

@Iemand, wat zijn de wegen om een officiële klacht in te dienen bij KPN? Een mailadres is er niet meer. 

@Iemand, wat zijn de wegen om een officiële klacht in te dienen bij KPN? Een mailadres is er niet meer. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi, ik kom er nog even weer in. Ik merk dat het bij iedereen niet helemaal lekker zit hoe het gaat in dit topic. Ik probeer nu even kort uit te leggen hoe deze situatie is ontstaan. 

Er zijn nog klanten die nog abonnementen hebben uit oudere proposities. Waarvan dit Alles-in-1 een voorbeeld is. Bij sommige van deze oude abonnementen staan de tv-ontvangers niet meer goed bij naam in het systeem. 

Dat wil zeggen alleen de naam op de factuurregel klopt niet. Er staat bijvoorbeeld HD tv-ontvanger met Harddiskrecorder. Dit had echter al lange tijd aangepast moeten worden naar HD tv-ontvanger. 

Dit is in praktijk wel gebeurt, maar administratief niet. Dat zijn wij dus aan het rechtzetten. Uiteindelijk achter de streep komt het er op neer dat niemand meer gaat betalen dan er nu betaald wordt. 

Je hebt dus niet te veel betaald, alleen hadden we de naam van je tv-ontvanger verkeerd in ons systeem. Dat is nu opgelost. 

Er zijn ook uitzonderlijke gevallen die minder gaan betalen, vandaar dat het in de mail staat.