Beantwoord

HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’

  • 21 January 2021
  • 71 reacties
  • 1078 keer bekeken

Hallo,

 

Ik kreeg onderderstaande mail.

Als ik dit lees heb ik het gevoel of ik dus al jaren 5 euro per maand te veel betaal.

Kan iemand mij uitleggen doe dat zit ?

 

Op uw factuur staat nog een ‘HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’ voor 5,- per maand. Deze tv-ontvanger hebt u al vervangen door een nieuwere HD tv-ontvanger in combinatie met het opnemen pakket. Daarom passen we de naam van deze ontvanger ook aan op uw factuur.

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

icon

Beste antwoord door marina1234 28 February 2021, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

@Bart_Z

Je zegt:

Je hebt dus niet te veel betaald, alleen hadden we de naam van je tv-ontvanger verkeerd in ons systeem. Dat is nu opgelost. 

Er zijn ook uitzonderlijke gevallen die minder gaan betalen, vandaar dat het in de mail staat. 

------------------------------------------------------------------

Dan vraag ik mij nog steeds af: 

Ik heb niet teveel betaald maar ga nu volgens de mail wel minder betalen ( zonder andere ontvanger of ander abonnement oid)

Als het bv. vorig jaar of dat jaar daarvoor al was opgemerkt had ik al vanaf die datum die 5 euro niet hoeven betalen. Op dit forum zie ik een aantal voorbeelden dat dit al een paar jaar geleden is rechtgezet.  Had dus al tijden minder hoeven betalen als dit eerder was opgemerkt ( naar mijn mening )

 

Dit forum geeft ook geen duidelijkheid.

Zoals eerder gezegd zal ik de eerst komende factuur afwachten en dan kijken welke stappen ik ga ondernemen. Voor nu in ieder geval geen prettig gevoel.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

In geval van @marina1234 was denk ik de mail gewoon hopeloos verkeerd. Want bij Marina gaat de ontvanger met harddiskrecorder wel van de factuur af, maar ik vermoed gratis opnemen ook. Dus Marina gaat nu 5 euro voor opnemen betalen denk ik. Dus netto blijft Marina hetzelfde betalen.

Bij @Duds gaat ook de harddiskrecorder er vanaf, maar daar veranderd verder niets. Duds gaat dus wel 5 euro minder betalen. Duds heeft een Alles-in-1 Standaard pakket, dat bevat al "gratis" opnemen en 2 ontvangers.

Marina heeft een Alles-in-1 Instap pakket, dat bevat geen opnemen, en dus moet ze er apart voor betalen. 

Maar ik denk dat je het best de volgende factuur af kunt wachten. Dan pas kun je dr wat zinnigs over zeggen.

Reputatie 7
Badge +20

@marina1234, ik snap dat al je de mail krijgt dat je minder wilt betalen. Maar voor jou geldt inderdaad hoe Nick83 het uitlegt. Maar wacht voor de zekerheid de volgende factuur even af. Dan kunnen we het zeker zeggen hoe het precies zit. Dan kunnen wij ook echt duidelijkheid geven. 

Ik heb de nieuwe aangepaste factuur ontvangen.

Deze is 5 euro goedkoper dan de facturen die ik in het verleden kreeg. 

De aanpassing is zoals in de mail die ik ontving in januari.

Tevens een correctie van 28 januari- 22 februari.

Zonder dat er iets aan mijn abonnement is veranderd of dat ik een andere ontvanger heb gekregen.

Nog steeds een gevoel dat dit al tijden eerder veranderd had kunnen worden , mede omdat op dit forum al jaren geleden wordt gesproken of deze 5 euro / ontvanger met harddisk.

Kan iemand van KPN zelf hier iets over zeggen ?

 

Periode 23 feb t/m 22 mrt
Alles-in-1 Instap 55,40
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99


Periode 28 jan t/m 22 feb
HD tv-ontvanger met harddiskrecorder -4,19

Reputatie 7
Badge +28

Kennelijk heeft KPN jouw abonnement vanaf 1 februari 2021 aangepast. Je betaalt dus vanaf 1 februari 2021 5 euro per maand minder. 

Andere klanten betalen soms al sinds een aantal jaar geleden 5 euro per maand minder. Het lijkt allemaal een beetje op willekeur.

Ik blijf bij mijn mening dat jij ook recht op de korting van 5 euro per maand vanaf het moment dat jouw ontvanger is omgewisseld.

Je kunt een nieuwe klacht indienen bij KPN. 

 https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/


Alles-in-1 Instap 55,40
...
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99

Ben toch wel benieuwd waarom je een korting krijgt op het Opnemen Pakket bij een Alles-in-1 Instap abo. Dat was in het verleden niet; alleen bij tenminste Alles-in-1 Standaard (met 2 ontvangers) kreeg je die korting, d.w.z. was het Opnemen Pakket inbegrepen evenals een "tot”-snelheid van 100 Mb/s (bij Instap is het 50 Mb/s).

@Noordzee Dank je wel,  ik zal er vandaag eens induiken om een klacht in te dienen.

@Henk2304  ik ben mijn hele leven al bij KPN ( eerst alleen telefoon toen er nog geen internet was en alleen tv kabel ) .

In het begin hete het geen Alles-in-1 en daar zat standaard het opnemen al bij in . Het is door KPN ooit omgezet naar Alles-in-1 op deze manier.

Ja, @marina1234 , ik zit ook al sinds 1981 bij kpn (toen nog de PTT). iTV heb ik ook al flink wat jaren eerst ook nog met een ontvanger met harddiskrecorder. Al vrij snel bij mij werd die harddiskrecorder "uitgezet” (was niet meer bruikbaar om mee op te nemen, oude opnames konden nog wel een tijdje bekeken worden) en werd de functie vervangen door het Opnemen pakket.

Als je nog een ontvanger met harddiskrecorder had betaalde je daarvoor en hoefde je voor het Opnemen pakket niet te betalen. Het kan zijn dat dat administratief niet aangepast is toen je naar Alles-in-1 Instap (met 1 ontvanger en tot 50 Mb/s) werd omgezet; per saldo zou het ook niet uitmaken: € 5 betalen voor een niet meer gebruikte harddiskrecorder of € 5 betalen voor het Opnemen pakket, lood om oud ijzer. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat kpn zegt dat je geen recht hebt op restitutie: linksom of rechtsom, die € 5 moest je toch betalen.

Dat je nu echter bij Alles-in-1 Instap - terecht - niet meer betaalt voor de harddiskrecorder (die je niet meer hebt) maar ook niet voor het Opnemen pakket vind ik dus opmerkelijk. Maar goed, als kpn het zo prima vindt: tel je zegeningen.

Ik had tot een jaar geleden Alles-in-1 Standaard, met dus 2 ontvangers, tot 100 Mb/s en het Opnemen pakket inbegrepen. Inmiddels heb ik Hussel, ook met 2 (4k) ontvangers en ook daarbij is Opnemen inbegrepen.

Reputatie 7
Badge +28

 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

KPN schrijft de klanten dat ze 5 euro per maand minder gaat betalen en dit blijkt nu (één maand later) ook daadwerkelijk zo te zijn. 

BartZ is een slim persoon weet ik uit ervaring en hij zal heus wel beseffen dat KPN wellicht iets niet goed heeft gedaan.  Maar durf dan ook gewoon namens KPN te verklaren dat KPN dit fout heeft gedaan in het verleden en dat dit nu opgelost gaat worden. Ik begrijp heus wel dat de product-owner meeleest in dit topic, maar als KPN A zegt, moeten ze ook B zeggen.    

Veel klanten hebben in het verleden recht gekregen op een gratis Opnemenpakket, gratis Digitenne of bv een gratis Pluspakket. Deze rechten kun je niet zomaar afpakken en dat doet KPN dan ook niet.

Maar het is niet eerlijk dat sommige andere klanten al een aantal jaar geleden 5 euro per maand minder zijn gaan betalen ivm een nieuwe ontvanger en dat dit nu per 1 februari 2021 wordt doorgevoerd bij een andere groep klanten. 

Nu KPN deze brieven heeft uitgestuurd, horen ze ook consequent te zijn door deze verlaging van abonnementskosten door te voeren met terugwerkende kracht naar de omwisseldatum van de ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

@marina1234, ik wil graag eens kijken wat ik erover kan zeggen. Daarvoor wil ik wel graag eens meekijken naar jouw gegevens. Ik mis alleen nog de letters van jouw postcode. Wil je die nog toevoegen aan jouw profiel. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan kan ik de geschiedenis van jouw abonnement inzien en kijken hoe het precies zit.  

@Noordzee @Bart_Z 

Ik heb contact gehad met KPN

Ze konden ook niet precies meer zeggen hoe had zat met de abonnementen in het verleden.

Heb een brief met sorry ontvangen en  als gebaar een vergoeding.

Voor mijn gevoel had het anders en netter gekunt , het moet maar zo ( zijn ergere dingen )

Bedankt voor jullie meedenken

Reputatie 7
Badge +28

OK @marina1234 ,

Kennelijk ben jij nu tevreden met de geboden oplossing. :thumbsup_tone4:

 

Maar @Bart_Z , ik denk dat dit probleem breder aangepakt moet worden. 

In dit topic wacht @Duds ook op een oplossing. 

En als je de smaak te pakken krijgt: 

Hier is nog iemand met zo'n klacht : 

 

Reputatie 7
Badge +20

@marina1234, fijn dat er contact is geweest en dat het nu afgehandeld is. Al had het mogelijk wel anders gekund. Die nemen wij mee. En @Noordzee het is nu bekend. Ik ga even kijken hoe dit aan te pakken. Maar denk wel dat het allemaal individueel moet omdat alle cases weer net iets anders zijn. 

Reputatie 2

OK @marina1234 ,

Kennelijk ben jij nu tevreden met de geboden oplossing. :thumbsup_tone4:

 

Maar @Bart_Z , ik denk dat dit probleem breder aangepakt moet worden. 

In dit topic wacht @Duds ook op een oplossing. 

En als je de smaak te pakken krijgt: 

Hier is nog iemand met zo'n klacht : 

 

@marina1234, hoe ben jij uiteindelijk met kpn in contact gekomen. Ik wil ook nog steeds een oplossing waar ik tevreden mee kan zijn, want de brief belooft mij andere dingen dan waar ik nu sta :-(

Reputatie 2

Aangezien ik zie dat er toch meerdere wegen zijn die naar Rome leiden (zie deze post, maar ook andere), heb ik besloten er toch werk van te maken. In de mail staat dat de naam van de ontvanger wordt aangepast op de factuur en dat ik ook minder ga betalen. Nou graag :-), of het nu een fout is of niet. Het heeft me inmiddels zoveel energie gekost dat ik nu ook echt aanspraak ga maken op die korting. Ik heb immers zwart op wit een toezegging voor een maandbedrag dat 5 euro lager is dan wat ik nu betaal. Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend en ben benieuwd wat dat me gaat opleveren. 

 

Reputatie 2

In geval van @marina1234 was denk ik de mail gewoon hopeloos verkeerd. Want bij Marina gaat de ontvanger met harddiskrecorder wel van de factuur af, maar ik vermoed gratis opnemen ook. Dus Marina gaat nu 5 euro voor opnemen betalen denk ik. Dus netto blijft Marina hetzelfde betalen.

Bij @Duds gaat ook de harddiskrecorder er vanaf, maar daar veranderd verder niets. Duds gaat dus wel 5 euro minder betalen. Duds heeft een Alles-in-1 Standaard pakket, dat bevat al "gratis" opnemen en 2 ontvangers.

Marina heeft een Alles-in-1 Instap pakket, dat bevat geen opnemen, en dus moet ze er apart voor betalen. 

Maar ik denk dat je het best de volgende factuur af kunt wachten. Dan pas kun je dr wat zinnigs over zeggen.

@Nick, bij @Duds verandert er tot op heden helemaal niets. @Duds heeft zojuist een officiële klacht ingediend, want ik denk dat KPN door de bomen ook het bos niet meer ziet, met oude abonnementen, oude namen, en onbegrijpelijke afspraken. 

@Duds 

@marina1234, hoe ben jij uiteindelijk met kpn in contact gekomen. Ik wil ook nog steeds een oplossing waar ik tevreden mee kan zijn, want de brief belooft mij andere dingen dan waar ik nu sta :-(

 

Volgens mijn was dit een vraag van een week geleden ( sorry voor de late reactie )

Weet niet of je inmiddels al contact hebt gehad.

Ik heb een klacht ingediend bij KPN via de website en diezelfde dag werd ik al opgebeld.

De afhandeling/oplossing had better en netter gekunt maar moet maar zo.

Reputatie 2

@Duds

@marina1234, hoe ben jij uiteindelijk met kpn in contact gekomen. Ik wil ook nog steeds een oplossing waar ik tevreden mee kan zijn, want de brief belooft mij andere dingen dan waar ik nu sta :-(

 

Volgens mijn was dit een vraag van een week geleden ( sorry voor de late reactie )

Weet niet of je inmiddels al contact hebt gehad.

Ik heb een klacht ingediend bij KPN via de website en diezelfde dag werd ik al opgebeld.

De afhandeling/oplossing had better en netter gekunt maar moet maar zo.

@Marina1234, dank voor je bericht. Ik heb idd een klacht ingediend via de website, maar nog geen reactie ontvangen. Ik wacht af….

 

Reputatie 7
Badge +20

@Duds, dat is de klacht van 1 maart vermoed ik? Ik zie namelijk dat die is afgewezen om dezelfde reden als eerder: 

Je hebt geen recht op terugbetaling omdat je niks te kort is gedaan: Je hebt recht op is gratis ontvanger. Je hebt ook nog een gratis Digitenne ontvangen en krijgt ook nog een 2e ontvanger gratis. Dit hoort niet bij het pakket. Je had eerder een ontvanger met hard disk recorder en dit is uitgezet. Hiervoor in de plaats heb je gratis het opnemen pakket gekregen. Je krijgt dus een extra ontvanger en het opnemen pakket gratis elke maand welke normaal tezamen 10 zijn. 

Dit is de reactie op de klacht. Excuses dat dit jou niet bereikt heeft. 

Reputatie 2

@Duds, dat is de klacht van 1 maart vermoed ik? Ik zie namelijk dat die is afgewezen om dezelfde reden als eerder: 

Je hebt geen recht op terugbetaling omdat je niks te kort is gedaan: Je hebt recht op is gratis ontvanger. Je hebt ook nog een gratis Digitenne ontvangen en krijgt ook nog een 2e ontvanger gratis. Dit hoort niet bij het pakket. Je had eerder een ontvanger met hard disk recorder en dit is uitgezet. Hiervoor in de plaats heb je gratis het opnemen pakket gekregen. Je krijgt dus een extra ontvanger en het opnemen pakket gratis elke maand welke normaal tezamen 10 zijn. 

Dit is de reactie op de klacht. Excuses dat dit jou niet bereikt heeft. 

@Bart_Z Interessant genoeg krijg ik zojuist de factuur binnen van KPN met een bijgesteld bedrag (5 euro minder). Ik snap het niet meer, maar dit is wel wat ik wil, dus ik laat het zo. Van de afdeling ‘klachten’ geen officiële respons ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik vermoed omdat het een herhaalklacht was waarvan je van de uitkomst al op de hoogte was gesteld. Maar nu is jouw factuur dus 5 euro minder. Nou helemaal top. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, zien wij graag weer een topic verschijnen.