Beantwoord

HDMI CEC werkt niet goed op Denon X2800H en TV+

  • 15 March 2024
  • 29 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Sinds kort heb ik ook een Denon X2800H versterker en ook de KPN TV+ Box.

De Harmony AB gebruik ik helaas niet meer sinds ik vanaf augustus KPN heb, die gebuik ik voor mijn Bluray en Media speler, had allemaal wat simpeler geweest als de KPN TV+Box ermee zou werken. Werkte zalig met de Ziggo Next, alleen die hebben nu geloof ik ook zo mini kastje Ziggo Next Mini.

Maar ik heb een ander probleem, of het aan de Denon ligt of de KPN TV+ box ben ik nog niet uit, de dealer van Denon zoekt ook nog naar een oplossing. Het gaat regelmatig fout bij het aanzetten van alles. De LG TV zit op de HDMI Arc op de Denon, de KPN Box op HDMI 1 CBL/Sat, de mediaplayer HDMI 2 Media en Bluray op HDMI 3 Bluray. Alles op Arc en CEC gezet. Wanneer ik de rechter bovenknop op de KPN AB indruk gaat regelmatig de TV, KPN box en de Denon aan, maar ook vaak niet, wel beeld maar geen versterker aan. Als ik beide knoppen indruk, TV en KPN heb ik het zelfde probleem alleen dan gaat de TV enige keren uit en weer aan, achter elkaar en eindigd dan met wel of geen beeld. Soms werkt alles, maar dan geen geluid terwijl wel de Denon aan staat. Dan moet ik even van zender wisselen en dan heb ik geluid.

Zijn er meer met dit probleem. Of wat gaat er fout. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

icon

Beste antwoord door PhilipJGr 19 March 2024, 11:56

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb geprobeerd door de KPN TV box op een HDMI poort aan te sluiten op mijn LG TV en de CAB/Sat ingang op mijn Denon open te laten. De LG TV via HDMI Arc  van de TV naar de HDMI Arc van de Denon.

Wanneer ik dan met de KPN AB TV en KPN TV box wil starten gebeurt er niet met de Denon en dat begrijp ik dan niet.

Wanneer ik alles normaal aansluit op de Denon HDMI 1 de KPN TV Box HDMI 2 Media player en HDMI 3 de Blu ray werkt alles normaal, alleen de Denon gaat soms niet aan.

Het vervelende is als ik Blu ray wil gebruiken de Blu ray speler aan gaat, ook de Denon naar Blu ray, maar seconden later neemt de KPN TV box alles over en springt de KPN TV box aan maar ook de Denon springt op TV. Die nemen dus voorrang.

Als ik CEC in KPN menu uitzet, gaat de KPN TV box niet aan, logisch, maar neemt wel op alle voorrang.

De KPN TV box op een andere HDMI zetten werkt ook niet.

Al met al word ik er een beetje simpel van, wel ieder bedankt voor jullie meedenken.

Reputatie 3
Badge

@PhilipJGr dat klinkt niet fijn… ik zou het eerlijk gezegd dan ook niet weten behalve 2 kleine dingen waarbij je de KPN TV+ box wel rechtstreeks op de LG aansluit…

Heel suf alles een keertje tijdje power off echt stroomloos als harde reset maar dat is zo’n klantenservice standaardreactie waar ik zelf altijd punthoofd van krijg :-) 

Laatste kleine iets wat ik kan bedenken is misschien iets in interferentie tussen CEC signalen van je LG tv en de KPN TV+ box. Als je nou in het submenu van je KPN TV+ HMDI CEC uitzet en dan voor zover niet allang gedaan wel je LG koppelt aan je KPN TV+ afstandsbediening, kun je met 2 toetsen alles aanzetten. Want dan zet je LG je Denon receiver aan (en uit) met de ‘tv power’ toets linksboven op je KPN TV+ afstandsbediening en dan hoef je alleen de kop ernaast daarna de KPN box aan te zetten. Heb je op die manier toch 1 afstandsbediening. Als dit niet werkt ligt het waarschijnlijk dus aan je CEC van je LG tv… is die geupdate naar nieuwste software enzo? 

Succes

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Te dom voor woorden, maar ik geloof dat het nu eindelijk werkt. Mijn LG TV heeft 3 HDMI ingangen plus een 4e op andere plek, de middelste nr 2 is ARC. Tijdens het alles uitproberen is vrij aan het begin de HDMI kabel in poort 3 gekomen. Mijn TV hangt zo dat ik niet direct de poorten zie en het op gevoel deed. STOM!

Ik hoop dat dit het is, nog niet te vroeg juichen. Wat wel blijft is wanneer met de Harmony naar Blu-ray gaat de KPN TV+ box weer voor. Dit is denk ik op te lossen door HDMI TV Box op de TV aan te sluiten, maar kijk eerst ff of dit zo blijft werken. Netflix kijk ik nu met de app van de LG TV, die geeft wel 4k door en Dolby Atmos. Blijft vreemd dat de KPN Netflix dit niet doet.

Ieder bedankt voor het meedenken, was beetje dom van mij om dit niet goed te hebben gecontroleerd. Maar ja, als je denkt dat ie goed zit.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb zo beetje nu 4 dagen de samenstelling ingebruik, na ontdekken stomme foute HDMI ingang TV.

Het gaat voor 95% goed, echt soepel verloopt het niet, zoals beeld aan, even weer uit en na stuk of 2a3 schakelingen heb ik beeld en geluid. Wel het ook soms nodig is van zender te wisselen om geluid te krijgen. Maar ik ben tevreden zo en ga als ik weer zin heb de combinatie KPN TV+ box direct op TV aan te sluiten. Alleen de KPN afstandsbediening doet nog steeds volume plus is min en andersom. KPN heeft mij daar over gebeld en weten ook niet hoe dit kan en op te lossen is, ook na ontvangst nieuwe AB werkt het nog niet. Op de originele AB van versterker werkt het gewoon normaal. Hier kan ik in ieder geval niet de stomme fout hebben gewmaakt de HDMI poort te wisselen op de TV. 

KPN medewerker adviseerde om er een topic op het forum van te maken.

Reageer