Beantwoord

HDMI probleem. TV blijft niet op HDMI1 staan

  • 10 March 2023
  • 41 reacties
  • 2280 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Als ik de tv (nieuwe samsung tv)aan zet moet ik steeds handmatig de instelling naar hdmi doen,dus als ik hem uit zet blijft de tv niet op hdmi1 staan
Wat kan ik aan de instelling verandren zodat hij op hdmi blijft staan?
 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 17 March 2023, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Rene Las! Als je TV niet automatisch het HDMI kanaal van de tv-ontvanger pakt dan kun je de HDMI kabel van de tv-ontvanger ook op de poort aansluiten waar de TV wel standaard op aan gaat. 🙂

Anders blijft het een optie om de TV handmatig op het juiste HDMI kanaal te zetten. 

Reputatie 3
Badge +1

Nou heb weer mn oude tv kast er op. Geen problemen meer. Zappen gaat weer lekker snel, kan weer gelijk terug kijken, mn favoriete lijst weer aanwezig. Tv+ box gaat weet lekker terug gestuurd worden. 

Reputatie 7
Badge +20

In het menu van de nieuwe Samsung kan je instellen dat hij altijd op HDMI1 moet opstarten. 

 

Uit je laatste opmerking begrijp ik dat je een nieuw abonnement heb, KPN tv+

En dat je de nieuwe DIW7022 hebt.

 

Als dat zo is, zo wie zo niets zonder retourpapieren retour sturen.

Ik ben zelfs bang dat het met het nieuwe abonnement niet kan.

 

Wat is de “oude” kast? 

Reputatie 3
Badge +1

In het menu van de nieuwe Samsung kan je instellen dat hij altijd op HDMI1 moet opstarten. 

 

Uit je laatste opmerking begrijp ik dat je een nieuw abonnement heb, KPN tv+

En dat je de nieuwe DIW7022 hebt.

 

Als dat zo is, zo wie zo niets zonder retourpapieren retour sturen.

Ik ben zelfs bang dat het met het nieuwe abonnement niet kan.

 

Wat is de “oude” kast? 

  • Nou ik had al een decoder zo  één waar je het kanaal op kan lezen en bij uitstand de tijd. De nieuwe tv box had ik afgelopen vrijdag aangesloten en vanaf die datum kan ik binnen 14 dagen hier weer van afzien. Ga morgen bellen met kpn en hoop dat ik wel een ervaren medewerker aan de lijn krijg. 
Reputatie 7
Badge +17

Is het inmiddels allemaal gelukt @Rene Las? De nieuwe ontvangers worden constant geüpdatet aan de hand van de bekende bevindingen de we nu weten en we melden alle updates voor de ontvangers ook op ons product updates overzicht. Mocht je de nieuwe ontvanger dus nog hebben, weet dat er dan nog hard aan gewerkt wordt!  

Reputatie 3
Badge +1

Is het inmiddels allemaal gelukt @Rene Las? De nieuwe ontvangers worden constant geüpdatet aan de hand van de bekende bevindingen de we nu weten en we melden alle updates voor de ontvangers ook op ons product updates overzicht. Mocht je de nieuwe ontvanger dus nog hebben, weet dat er dan nog hard aan gewerkt wordt!  

Is het inmiddels allemaal gelukt @Rene Las? De nieuwe ontvangers worden constant geüpdatet aan de hand van de bekende bevindingen de we nu weten en we melden alle updates voor de ontvangers ook op ons product updates overzicht. Mocht je de nieuwe ontvanger dus nog hebben, weet dat er dan nog hard aan gewerkt wordt!  

Sanne_M, heb inmiddels een brief van kpn ontvangen dat ik mijn oude decoder moet opsturen maar daar kijk ik nu op het moment televisie op. Ik durf de nieuwe ontvanger bijna niet aan te sluiten omdat ik niet weet wat mij te wachten staat. Heb ook nog reacties van andere gebruikers gelezen en die zijn ook nog steeds niet erg tevreden. Maar ja ga in het weekend weer een poging wagen. Tis wel wat hoor als je nergens verstand van hebt. Maar bedankt voor jouw reactie. 

Reputatie 7
Badge +17

Mocht het toch niet lukken in het weekend @Rene Las dan kun je altijd hier een reactie plaatsen! We helpen je graag, dus je staat er niet alleen voor. 💪🏻

Reputatie 3
Badge +1

Mocht het toch niet lukken in het weekend @Rene Las dan kun je altijd hier een reactie plaatsen! We helpen je graag, dus je staat er niet alleen voor. 💪🏻

Bedankt. Wil tenslotte alleen tv kijken met een goed beeld. Al die toestanden die met Samsung zijn meegekomen heb ik geen zin in. Maar ga het proberen. Bedankt voor hè mededeling en aanbod. 

Reputatie 7
Badge +20

@Rene Las 

 

Op de nieuwe KPN tv decoder DIW7022 zit ook CEC.

Als het goed is heeft jouw Samsung ook CEC op HDMI 1

Zet CEC aan in de DIW7022

Als het goed is, hoef je dan alleen de DIW7022 aan te zetten en gaat de tv automatisch aan op HDMI1.

 

En wat ik eerder schreef, je kan ook in de instellingen van de Samsung tv instellen dat hij altijd op HDMI1 opstart.  Dat heb ik op onze LG Oled ook zo ingesteld. 

Reputatie 3
Badge +1

@Rene Las

 

Op de nieuwe KPN tv decoder DIW7022 zit ook CEC.

Als het goed is heeft jouw Samsung ook CEC op HDMI 1

Zet CEC aan in de DIW7022

Als het goed is, hoef je dan alleen de DIW7022 aan te zetten en gaat de tv automatisch aan op HDMI1.

 

En wat ik eerder schreef, je kan ook in de instellingen van de Samsung tv instellen dat hij altijd op HDMI1 opstart.  Dat heb ik op onze LG Oled ook zo ingesteld. 

Joop, wat ik al eerder heb meegedeeld heb ik weinig tot geen verstand van dit alles. Hoe zet ik CEC aan in de DIW7022?

Reputatie 7
Badge +20

Wacht even op een reactie van een andere gebruiker.

Zelf heb ik hem nog niet.

 

Maar ik denk bij instellingen (het tandwieltje).

 

Reputatie 7
Badge +17

Kan ik je mee helpen @Rene Las!

  1. Ga naar het tandwieltje rechts bovenin
  2. Ga naar ‘Apparaat’
  3. Ga naar ‘Apparaatvoorkeuren’
  4. Ga naar ‘Weergave en geluid’
  5. Ga naar ‘HDMI CEC’
  6. Zet ‘CEC Switch’ aan

Dat zijn de stappen! Hoe gaat het dan? 

Reputatie 3
Badge +1

Ga het van de week proberen. Schoondochter komt van de week mij helpen. Hopen dat we er een beetje uitkomen met zn 2-en. Alvast bedankt voor je hulp. 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat ze komt helpen! Mocht je toch nog vragen hebben, laat het hier gerust weten. Als je telefonisch contact prettiger vind dan kun je ons doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 ook bereiken via 0800-0402. 🙂

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt. Krijg ik jou dan aan de lijn?

Bedankt. Krijg ik jou dan aan de lijn?

Nee, de helpdesk.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zit inderdaad niet in de lijn, alleen hier op het forum, maar ik heb een hoop vriendelijke collega's die je vast verder kunnen helpen. 😄 Plus, mocht het telefonisch toch niet lukken, dan weet je ons hier ook te vinden! 

Reputatie 3
Badge +1

Ja maar ik heb de laatste tijd best wel veel collega’s aan de telefoon gehad en ben van niet goed geholpen. Het ligt er ook aan welke ik aan de lijn krijg. Maar ik ga het meemaken. 

Reputatie 3
Badge +1

Woon je toevallig niet in de buurt van Houten?

Reputatie 7
Badge +17

Helaas woon ik daar niet bij in de buurt. Hopelijk is het inmiddels gelukt met je schoondochter! 🤞

Reputatie 3
Badge +1

Nou het is nog even afwachten. Ik laat de oude decoder er nog opzitten tot dat ik deze moet terug sturen. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Sanne. Alles is weer geïnstalleerd en tot nu toe werkt het. Echter geluid synchroniseert nog steeds niet gelijk met de lippen. Daar had ik ook de eerste keer last van. 

Reputatie 7
Badge +20

 

Je kan het vanaf 2 updates geleden zelf instellen.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt Joop. Ga het proberen. Is er nog een voorkeur welke stand het beste is of is dat weer bij iedereen verschillend?

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat de HDMI nu in elk geval naar behoren werkt, nu het geluid nog. 
Dat verschilt een beetje, dus test een aantal opties tot je merkt welke goed bij jou werkt. De balk onderaan de foto van Joop (audiovertraging) kun je dus zelf afstellen. Hopelijk is het daarmee opgelost!