Beantwoord

HDMI signaal naar TV regelmatig weg(na update?)

  • 8 February 2021
  • 35 reacties
  • 1437 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Al enige tijd heb ik het probleem dat HDMI signaal naar de TV(Samsung UE32M5620) weg valt. Om het op te lossen voer ik dan via uit/aan een reset uit. Op 1 keer na werkte alles dan weer. Die ene keer was vorige week en toen had ik geen(zwart) beeld en geluid meer; alleen nog een menu. De hele avond onoplosbaar(ook na alle vormen van resets en maar weer ruilen van modem). Gezien het feit dat dit voornamelijk  in weekeinden en/of  vroege ochtend plaatsvindt, lijkt het er wel op dat dit gebeurd na software updates. Ik beschik over twee aansluitingen, dus ik heb al de apparatuur en kabels(niks draadloos dus) al een keer geruild en ook alle varianten van resets uitgevoerd. Heb enig geduld betracht omdat het wellicht met de problemen van het nieuwe menu te maken had. Maar nu dit volgens KPN is opgelost en ik nog steeds met dit probleem zit opgescheept begint de irritatie toch wel toe te nemen. Enig idee? Misschien ander type TV-ontvanger???….

icon

Beste antwoord door PeterG 23 February 2021, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi Bart,

Helaas......... 

Vanmorgen, donderdag 4 maart,  om 7 uur tv aangezet en daar was het probleem weer.…

Zie geen wijzigingen in siftware versiies van modem en Tv.

Mijn fantasie is op! 

Op welke resolutie heb je de ontvanger ingesteld? De meeste zenders zenden uit in 1080i, dus is het advies meestal ook om de ontvanger daarop in te stellen (Menu > Instellingen > Beeldscherm). Ook als de ontvanger in stand-by staat wordt er een beeld naar de tv gestuurd (de kpn bumperpagina). Het kan zijn dat het daar op den duur fout gaat. Wellicht wordt dat verholpen door de resolutie aan te passen.

Reputatie 7
Badge +20

Mijne eigenlijk ook wel. Mogelijk dat de tips van Henk2304 nog helpen. 

En een collega kwam met het volgende topic aan. Die klant heeft wat instellingen gevonden waarbij het nu werkt. Hij had een vergelijkbaar probleem. Is het proberen waard, anders ga ik kijken of ik melding kan maken. 

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Resulutie stond op automatisch. Nu aangepast naar 1080. De topic gaat zo te lezen over ook over deresolutie (wel ander modum; screeshot match niet). Dus jou het hierbij en maar afwachen of dit de rust oplevert.

1080i? (Let op de "i”).

Reputatie 2
Badge

Inclusief i, ja :wink:

Thxs

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat het werkt.

Reputatie 2
Badge

Hoi Henk en Bart,

We zijn een week verder en het lijkt er echt op dat het probleem is opgelost. Vannacht ook nog een softwareupdate gehad en alles gaat nog steeds als een zonnetje. 

Dus  dank voor de hulp en de tips. 

En als iemand soortgelijke problemen ervaart: Begin eens met de resolutie aan te passen op 1086i. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn dat het nu werkt zoals moet. Blij om dat te lezen. Bedankt ook voor het delen ervan. :)

Badge

Wij hebben ook de resolutie aangepast en geen problemen meer gehad. Dank voor deze oplossing.