Beantwoord

Het geluid valt meermaals per avond weg

  • 8 January 2024
  • 12 reacties
  • 125 keer bekeken

het geluid valt meermaals per avond weg. En na max 2 seconden is het weer terug

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 10 January 2024, 10:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Hoi @HAZET51, welkom bij ons op het forum. Dat is niet prettig natuurlijk! Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Waar valt het geluid precies weg? Ik vermoed dat je op de tv bedoelt, klopt dat?

Zo ja, wat voor tv-ontvanger heb je van ons? Is die aangesloten op extra geluidsapparatuur of niet? 

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij vertelt. Hoe meer informatie je kunt geven, hoe meer we mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

Beste Jasper

Het gaat inderdaad om onze tv. Het geluid valt gewoon even weg bij alle soorten van programma`s. 

Naast de tv is er ook een soundbar op aangesloten.

het kastje is van het type DIW 7022

Hopelijk heb je een oplossing want dit is gewoon erg storend.  

Vr gr Hazet

Reputatie 7

Merk je dit ook als je de soundbar niet aangesloten hebt, speelt het dan ook? Speelt het bij een of meer zenders, of kan het overal optreden? En is er mogelijk ook een verschil tussen live tv kijken en opnames en/of het terugkijken van programma's?

Hoe staat het geluid nu ingesteld op jouw TV+ Box? Deze 2 artikelen in de Kennisbank kunnen je daarbij helpen:

 

Is dit niet gewoon een algemeen probleem? Afhankelijk van updates wordt het beter/slechter.
 

Reputatie 7

Nee, dat is het niet. We zien er wel meer meldingen over, maar het heeft elke keer een andere oorzaak. Daardoor moet elke situatie apart bekeken worden, en die artikelen in de Kennisbank kunnen daarbij helpen.

Het probleem doet zich nog steeds dagelijks voor. En het gekke is, het is wisselend, dan weer een programma wel goed, en nog geen uur later….idem dito slecht. Eigenlijk zo raar vooral bij Nederlandse films en bij zang.

tjongejonge wat is er mis??  want wat er ook gezegd wordt of als tip binnenkomt….het werkt gewoon niet 

 

Ik moet zeggen dat toch nog een keer de settings nav de link doorgelopen heb. Onder advanced heb ik gekozen voor Passthrough. Sindsdien heb ik niet meer de korte onderbrekingen. 

Ik weet niet of ik daarmee aan geluidskwaliteit qua Dolby wat verloren heb, maar dit lijkt te werken.

Al moet ik ook zeggen dat ik in het verleden ook opties gewijzigd heb en het probleem na een update weer terug was.

Reputatie 7

Heb je de geluidsinstellingen ook al kunnen bekijken @HAZET51? Bij Marco heeft dat een verbetering gegeven zoals je leest, dat kan bij jou ook een verbetering geven.

Hoi. Het lijkt of er pas een update geweest is. De passthrough is nog steeds actief, maar nu is toch af en toe het geluid weer weg.. 

Reputatie 7

Er zijn regelmatig updates @Marco.M, in het Product Updates deel plaatsen we een bericht met alles wat in een update zit. Je kunt de geluidsinstellingen op de box nog eens langslopen voor de zekerheid als het nu niet meer goed werkt.

wat een duidelijke verbetering door bij instellingen het op passthrough te zetten. Het geluid loopt nu paralel...al 2 weken…….durfde niet eerder te reageren   haha...maar het wegvallen af en toe is nog wel 

BEDANKT MARCO !!!!!

wat een duidelijke verbetering door bij instellingen het op passthrough te zetten. Het geluid loopt nu paralel...al 2 weken…….durfde niet eerder te reageren   haha...maar het wegvallen af en toe is nog wel 

BEDANKT MARCO !!!!!

Graag gedaan hoor :) Vandaag bij mij ook nog geen onderbreking gehoord. De update is nog niet actief. Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige provider ziggo nog nooit met geluid bezig heb hoeven zijn. Bij KPN sinds het begin. Vertraging/niet sychroon, langdurig geluid weg bij zappen, bij opstarten duurt het ook best even voor alles reageert.

Reageer